Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter KYMCO problem ze spalaniem żarówek

16 Kwi 2005 17:54 13715 20
  • Poziom 10  
    mam poważny problem w skuterku,jak zwiększam obroty to pali mi zarowki postaoju,deski rozdzielczej,i wszystkie zarówki oświetlenia.CO to moze być?kolega mówi że to może być spalony opornik....mówi ze jest jakaś dioda zel..... którą można podpiąć i będzie ograniczała napięcie.pomożecie?
  • Poziom 21  
    Może więcej szczegułów odnośnie instalacji. Czy skuter ma akumulator, prądnicę, alternator. Nic nie wiadomo na ten temat. Jeżeli ma alternator to uszkodzony jest najprawdopodobniej regulator napięcia. Zmierz napięcie w instalacji na wolnych obrotach, a potem przygazuj i zobacz o ile wzrośnie (tak poza tym jakie napięcie ma instalacja?). Jeżeli masz instalację 12V to nie może napięcie wzrastać powyżej 14,7V. Jeżeli wzrasta powyżej to problem jest z regulatorem napięcia (prądnicy, alternatora, czy czegoś co tam masz do wytwarzania pradu).
  • Poziom 10  
    jest akumulator ale nie wiem co wytwarza prąd prawdopodobnie alternator.Jak jest na wolnych obrotach to śieci słabo ale jak zwiększam to coraz mocniej aż pali.JEśli to uszkodzony regulator napięcia to moża jakoś to napięcie opornikiem wyregulowac?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
  • Poziom 10  
    12 V , więc jeśli podłączę miernik to ile może przkeroczyć?
  • Poziom 24  
    smyrko1 napisał:
    12 V , więc jeśli podłączę miernik to ile może przkeroczyć?


    Nie więcej jak 14,5V
    Dowiedz sie co tam siedzi , czy to prądnica czy alternator
  • Poziom 21  
    Nie czytasz dokładnie tego co piszę. W pierwszym moim poście miałeś napisane max napięcie w instalacji 12V
  • Poziom 10  
    dzis o 15stej będę miał miernik to zaraz zmierzę a prosże mi powiedzieć jak okiem laika mogę zoabczyć czy jest to alternator czy prądnica?
  • Poziom 24  
    smyrko1 napisał:
    prosże mi powiedzieć jak okiem laika mogę zoabczyć czy jest to alternator czy prądnica?


    Na wyłaczonym zapłonie przyłóż do alternatora/prądnicy coś metalowego np. śrubokręt

    Jesli bedzie przyciągać to jest to prądnica bo tam są magnesy , jeśli nie będzie to jest to alternator
  • Poziom 10  
    Zmierzyłem, więc: na akku jest ciągle 11,7V nei mzienia się ale mierząc w kostce od świteł które pali to w miarę wzrostu obrotów rośnie na 15V a na pełnych nawet do 18V dlatego pali ale dlaczego?
  • Poziom 24  
    Znów nie czytasz. Kolega @1rycho wspomniał, że mógł paść regulator napięcia.
  • Poziom 10  
    pytalem jak to mozliwe ze na akku jest 11,7v a w gniazdach do 18v , jesli padl regulator napiecia to czy jest mozliwe naprawienie go czy tylko zakup nowego wchodzi w rachubę?
  • Poziom 29  
    To normalne. Jak regulator padł to napięcie skacze jak chce nic go nie reguluje (nic nie pilnuje) zawsze można naprawić. Tylko zorientuj się ile kosztuje nówka, ile używka i ile naprawa i sam musisz skalkulować. Ceny są różne - zależy do kogo trafisz. Jeden naprawi to szybko i skasuje mało, drugi będzie dłubał długo i skasuje dużo lub odwrotnie. Co innego jak znajomy będzie ci to robił. Cena zależy też od miejsca zamieszkania. Na odległość ciężko naprawić. Jak tego nie robiłeś wcześniej to niech ktoś zrobi kto sie zna.

    Powodzenia
  • Poziom 24  
    smyrko1 napisał:
    jak to mozliwe ze na akku jest 11,7v a w gniazdach do 18v


    To jest faktycznie dziwne bo napięcie powinno byc takie samo na aku jak i na żarówkach , chyba że tam jest prądnica i ładowanie akumulatora jest oddzielne a żarówki mają własne cewki ,

    Prawdopodobnie w tym skuterze jest to tak zrobione żeby nie umieć tego samemu naprawić :(

    Więc jesli sie nie bardzo znasz to trudno tutaj pomóc nie widząc skutera bo to zależy od Twoich zdolności naprawczych, co innego gdybyś miał do niego schemat instalacji elektrycznej ? A może gdzies znajdziesz ???
  • Poziom 12  
    ja podejrzewam, że będą tam osobne cewki: do świateł i do ładowania aku, jak osobne to często się zdarza że na światła jest podawane napięcie przemienne (albo przez prostownik jednopołówkowy), ale na tym aku to masz zdeczka za niskie napięcie, prawdopodobnie regler, no chyba że ci coś przy alternatorze/prądnicy zmieliło i uzwojenia pozwierało
  • Poziom 21  
    Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się i podnosić napięcie na max bo nie ma napięcia odniesienia dla regulatora (napięcie z akumulatora). Sprawdz dokładnie podłączenie akumulatora i całą instalację od niego. Jest szansa że jest tylko przerwa na akumulatorze i reszta jeszcze żyje i będzie ok.
  • Poziom 10  
    moze cos w tym jest bo mialem go rozkrećonego aby malować owiewki,ale przedtem wszystko grało,nie było problemów.Jak miałem go rozebranego to czyscilem klemy akumulatora,jutro zaraz z rana go wyciągnęi podłączę jeszcze raz.dziękuję za dotychczasową pomoc
  • Poziom 18  
    hehehe ja osobiscie juz ten temat dokladnie przewalkowalem
    prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napiecia ladowania akumlatora zintegrowany z regulatorem napiecia zasilania zarowek.
    sa to jakby dwa osobne regulatory w jednej obudowie
    ty masz akurat uszkodzona częśc odpowiadajaca za regulacje nap. zarówek
    jest jeszcze mozliwosc ze podczas rozbierania owiewek rozpioles ktores polaczenia elektryczne
    jesli masz zaprzyjaznionego elektronika to mozesz prubowac naprawic ten regulator moze przxyda ci sie schemat podobnego regulatora który odrysowalem z podobnego regulatora w skuterze MACAL https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic207190.html
  • Poziom 1  
    Ja sam miałem problem z przepalającymi się żarówkami po jednej jeździe. Jak się później okazało osoby które montowały ten skuter, zapomniały podłączyć regulator napięcia i po podpięciu go problem zniknął. Więc albo masz regulator nie podpięty albo spalony
    Ramo
  • Poziom 1  
    Siema. Mam ten sam problem. Mam Keeway Focus i ciągle palą mi się żarówki ;/ Wymieniłem je kilka razy i wciąż to samo. Wymieniłem też regulator napięcia 2 razy, dalej to samo. Słyszałem też, że mogą być spalone cewki na magnecie. Po wymianie wciąż je pali. Pali tył, długie, krótkie, i na desce.;/ Nie pali tylko STOPU i KIERUNKÓW... Nie wiem co robić.... Jeśli ktoś może niech pomoże.