Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Buduję aktywny subwoofer-parę pytań!!!

Mateusz169 16 Kwi 2005 18:29 2375 17
  • #1 16 Kwi 2005 18:29
    Mateusz169
    Poziom 11  

Witam.
    Chcem zbudować sobię subwoofer, tylko, że nigdy nie budowałem ani subwooferów ani kolumn i nie zabardzo wiem, jak obliczyć obudowe, pościągałem jakieś programy ale nie bardzo wiem, jak się nimi obsługiwać, a przedewszystkim mam głośnik, do którego nie mam praktycznie rzadnych danych jest to Atex Sound SPW 2406 6" 4Ohm 100W Max i chyba 50W RMS. Mam już zbudowany wzmacniacz do tego suwoofera, opis tego wzmacniacza umieściłem w załączniku. I po prostu proszę was o pomoc przy budowie suba. Chciałbym osiągnąć miękki i mocny bas(chociarz wiem, że na tym głośniku i wzmacniaczu dużo się nie wyciągnie), myslałem o obudowie z bass reflexem, tylko jak pisałem na początku jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o budowe i obliczanie obudów, coś czytałem na ten temat na www.akustyka.tk ale to jest teoria, a ja chciałbym, żeby pomógł mi ktoś, kto ma o tym pojęcie. A więc napiszę jescze raz, PROSZĘ o pomoc przy budowie pudła do subwoofera aktywnego.
    Z góry bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam.

0 17
  • #2 16 Kwi 2005 19:06
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

No to tak: ten A-tex nie jest taki zły (napewno lepszy od alpharda) i daj go do zamkniętej a ci się odwdzięczy miłym szybkim basikiem :) nie dawaj go w bass reflex bo one kiepsko grają w tych obudowach (sprawdzałem)

0
  • #3 16 Kwi 2005 19:24
    syriuszblack
    Poziom 22  

6" to głosnik trochę mały na subwoofer, ale na mały pokoj wystarczy. Popieram poprzednika, obudowa zamknięta to podstawa. Nie znam parametrów tego głosnika to nie wspominam o nich, a zdanie opieram na sprawdzonej sprawie, że w B-R wsadzac głosniki od 8". Mniejsze szybko traca brzmienie na obudowach BR.