Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nec MultiSync FE 950+

magas 17 Apr 2005 15:20 1395 5
  • #1
    magas
    Level 2  
    Witam wszystkich czytelników tego forum.
    Mój problem dotyczy monitora opisanego w temacie.Mianowicie zakupiłem monitor z roczną gwarancją wydawana przez sprzedawcę na powyższy sprzęt gdzie zostałem zapewniony, iż sprzęt jest nowy,nieurzywany i że jest to leżak magazynowy odpalony w ramach sprawdzenia.Sprzętu nie mogłem sprawdzić osobiście gdyż firma a właściwie sklep znajduje się dość daleko od mojego miejsca zamieszkania.Sprzęt został zakupiony przez Allegro.
    Monitor z wyglądu wygląda więcej niż przyzwoicie,brak uszkodzeń zewnętrznych a i warstwa refleksyjna jest w idealnym stanie.
    Mnie jednak męczy inna dolegliwość
    Monitor przy teście Nokia uwidocznił brak ostrości(czcionka staje sie widocznie rozmyta) przy parametrach 1280/1024-85Hz,na niższych częstotliwościach pracuje poprawnie ale też nie powala z nóg.Następnie prawy górny róg jest przyżółkniety jak stara kartka papieru(widoczne na jasnym tle),dopiero pełny kontrast w menu odbiornika to niweluje ale nie da się przy nim wtedy długo posiedzieć.Wiernośc oddawanych kolorów jest wg mnie mdła,ponadto przy włączeniu zimnego monitora przez przycisk na frontowym panelu na białym tle widać po bokach powoli znikające czerwone plamy.Monitor sam w sobie jest sprawny i chodzący ale mam wrażenie że zostałem oszukany co do jego dziewictwa.

    I tu moje pytanie:jak można sprawdzić ewentualnie stwierdzić czy sie nie mylę w swoich przypuszczeniach.Czy menu serwisowe pokazuje czas pracy takiego urządzenia?Na dzień dzisiejszy odpada ingerencja do środka, bo jest plomba.
    Bardzo bym był wdzieczny za jakies wskazówki.Z góry dziękuję.
  • #2
    dariuszm2
    Level 34  
    Cześć.
    Jak sprawdzić - myślę że nie bardzo to da się zrobić bez rozkręcania.
    Objawy takie pojawiają się z czasem (ciekawe ile to ma lat - data produkcji jest pewnie na naklejce).
    Ja bym reklamował - za towar wg przepisów odpowiada sprzedawca (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie kodeksu cywilnego) - Możesz nie skorzystać z gwarancji tylko z tytułu niezgodności towaru z umową.
    Pozdrawiam.
  • #4
    magas
    Level 2  
    Monitor pochodzi z tydzień 2/2002r.
    Ciekawy jest punk w karcie gwarancyjnej który mówi ze towar nie podlega zwrotowi.Ponadto nie wiem jak podejdzie sprzedajacy do wymiany(moze mi przysłać drógi taki sam) lub ten sam ze wskazaniem, że to jest w granicach normy lub coś podobnego a kosztami transportu obciaży mnie.
  • #5
    dariuszm2
    Level 34  
    Cześć.
    Zwrotowi - jasne że nie, ale zawsze możesz żądać do doprowadzenia go do zgodności z umową (poczytaj cyt. ustawę). Wszystko na piśmie, nic ustnie.
    Pozdrawiam.

    ps. co do wieku 3 lata z czego nie wiadomo co z nim się działo (czy był eksploatowany, czy też nie). Są środki, którymi można wyczyścić obudowę tak, że wygląda jak nowa.
    Niemniej jednak po takim czasie (nawet, gdyby nie był eksploatowany) może coś takiego zacząć występować.
  • #6
    magas
    Level 2  
    Przyznam szczerze że obudowa nosi ślady mikroskopijnych rysek,są praktycznie niewidoczne na pierwszy rzut oka ale przy dobrym ,dziennym oświetleniu są zaówazalne.Ponadto wychodzi ze sie nie przyłożono do jej wyczyszczenia gdyż we wnęce włącznika standby widać szarą obwódkę.

    Skontaktuje się ze sprzedawca i zobaczę jak zareaguje,oczywiscie w formie pisemnej.