Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przesyłanie sygnałów : scena-mikser, mikser-końcówki mocy.

17 Kwi 2005 19:15 2543 5
  • Poziom 13  
    Witam.

    Jestem ciekaw takiej sprwy:

    Estrada / scena na dużych koncertach jest oddalona od stanowiska mikserskiego o jakies 30m jak nie więcej. W związku z tym zastanawiam się jak to jest z przesyłaniem sygnałów międy sceną (mikrofony) a mikserem. 30 m kabla to dość duża odległość, wzwiązku z tym czy stosuje się jakieś małe wzmacniacze / przedwzmacnacze między scena a mikserem.
    I drógi aspekt - po modulacji sygnału na mikserze sygnał musi trafić do końcówek mocy które sa najczęściej ustawione tuż zza kolumnami, które zkolei sa ustawione / podwieszone po bokach sceny, czyli od stanowiska mikserskiego do koncówki jest około 40m i wzwiązku z tym czy stosuje się tam jakies micro wzmacniacze do przesyłania tego dźwieku na taką odległość.
  • Poziom 17  
    firmy naglosnieniowe stosuja pyty, podpyty

    poszukaj w necie: multicor
  • Poziom 13  
    z tego co wiem pyta to kilkanasicie przewodów mikrofonowych w jednej izolacji więc jak to może wpływac wzmacniająco na sygnał.
  • Poziom 13  
    Raczej zakłucająco na wzajem. Mikrofony sa zazwyczaj bezprzewodowe a stacja zbiorcza jest koło sceny i dalej jest wysyłane tymi "wielokablami" do stołu mikserskiego juz wzmocnione.
  • Poziom 13  
    no dobra tak jest z beprzewodówkami ale co ze zwykłymi
  • Spec Elektroakustyka
    Sprawa wygląda tak: między sceną a mikserem frontowym pociągnięta jest pyta (multi-kabel). Jest to przewód posiadający wiele żył. Sygnał ze sceny przesyłany jest symetrycznie (po dwie żyły na każdy tor). Każda para przewodów znajdujących się w pycie jest osobno ekranowana. Nie ma konieczności wstępnego wzmacniania sygnałów ze sceny gdyż symetria gwarantuje dobrą jakość i dobry stosunek sygnał- zakłócenie. W ten sposób nie problemem jest np. przesłać sygnał mikrofonowy na odległość 50m . Po zmiksowaniu sygnału suma jest wysyłana także pytą (a dokładniej odpowiednią parą przewodów w pycie) na scenę do końcówek mocy lub crossover-ów. Często z miksera wracają na scenę także sygnały z AUX-ów (jest to potrzebne aby wysterować odsłuchy pod warunkiem że gramy bez miksera monitorowego).