Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ksenony do Passata B5!!!

Broadway 18 Kwi 2005 16:52 33042 11
  • #1
    Broadway
    Poziom 12  
    Mam pytanko.....
    Mam Passata B5 1.9 TDI (1997) i ma on lampy halogenowe. Chcę do niego założyć lampy ksenonowe (orginalne). Słyszałem, że jest to trudne jeśli chodzi o Passata. Nie ma on odpowiedniej instalacji. Czy to prawda??? Co w takim wypadku należy wymienić??? Ile to będzie kosztowało .......(Nie wliczając kosztów lamp które są kompletne wraz z przetwornicami)??
    Z góry wielkie dzięki :)
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #2
    CAMARENA
    Poziom 23  
    w prawdzie nie robiłem tego ale obserwując inne auta nie widzę jakiejś drastycznej różnicy w instalacji
  • #3
    Broadway
    Poziom 12  
    Czytałem o montarzu ksnonów gdzieś w internecie i pisało że nie ma większych problemów co do ich instalacji, ale wyjatkiem jest VW Passat gdzie kłopoty mogą być z instalacją elektryczną.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #4
    henio08
    Poziom 13  
    poprostu lampy sie wymienia i jest oki ale co do spryskiwaczy na xsenon to moze was policja drapnac lub przeglad nie przejdzie
  • #5
    senso
    Poziom 20  
    Nadzieja że pamiętacie że wymiana "klosza" to tylko część roboty,pozostaje kwestia wymiany lini zasilającej + przetworniki i sterowania.Owe lampy wymagają dużo wyższego napięcia zasilającego niż stand. lampy. No i spryskiwacze ciśnieniowe,xenony strasznie się grzeją podczas pracy i wymagają czystych kloszy.
    pozdro
  • #6
    ciapata
    Poziom 11  
    senso napisał:
    Nadzieja że pamiętacie że wymiana "klosza" to tylko część roboty,pozostaje kwestia wymiany lini zasilającej + przetworniki i sterowania.Owe lampy wymagają dużo wyższego napięcia zasilającego niż stand. lampy. No i spryskiwacze ciśnieniowe,xenony strasznie się grzeją podczas pracy i wymagają czystych kloszy.
    pozdro


    Bzdury, bzdury, jeszcze raz bzdury.

    Jakie przetworniki? To przeciez oczywiste, ze trzeba zamontować przetwornice, ale w oryginalnych lampach z Passata są zabudowane w lampie.
    Owe lampy potrzebują całych 12V do zasilania. Palnik, czyli ostatnie ogniwo całej instalacji, jest zasilany napięciem ok. 100V, a przy starcie potrzebuje ok. 20kV, ale za to jest odpowiedzialna przetwornica, która potrzebuje tylko 12V.
    Xenony tak się strasznie grzeją, że pobierając jedynie 35W, potrafią dać 5-krotnie więcej światła od 55W halogenowej żarówki. ;)
    Xenony wymagają czystych kloszy, bo po prostu są jaśniejsze, więc załamujące się na brudnym kloszu światło jest bardziej uciążliwe dla kierowców jadących z naprzeciwka.

    Jeśli Passat ma zbyt słabą instalację do xenonów, można poprowadzić prąd prosto z akumulatora na przekaźnikach i po problemie. Spryskiwacze, faktycznie, też by się przydały.
    Zaraz ktoś będzie się czepiał o samopoziomowanie. Pokażcie mi auto, w którym DYNAMICZNIE działa samopoziomowanie. Na pewno nie w Passacie, a jak zapakujesz bagażnik, zawsze możesz pokręcić kółeczkiem na desce rozdzielczej.
  • #7
    henio08
    Poziom 13  
    w passatach B5 wymienia sie lampy na xsenon bez problemu tylko warto miec spryskiwacze albo bedziecie czesciej myc te lamy bo wydaja dozo ciepla i sie moga spalic zarniki a przeglady w polsce bez spryskiwaczy moga nie przejsc i zapewne na xsenonach niema regulacji wysokosci swiatel mowie o lampach orginalnych kompletnych zespolonych nie o skladakach bo mozna z zwyklej lamy zrobic xsenon wystarczy zamontowac przetwornice i bedzie dzialac ale nie na dlugo.i napewno instalacja wytrzyma jak wytrzyma 55wat to xsenon ma przetwornice ktora bierze mniej prądu bo palnik ma tylko 35 wat.robilem takie cos nie raz i niemam do dzis zadnych reklamacji ale tylko na orginałach
  • #8
    ciapata
    Poziom 11  
    henio08 napisał:
    w passatach B5 wymienia sie lampy na xsenon bez problemu tylko warto miec spryskiwacze albo bedziecie czesciej myc te lamy bo wydaja dozo ciepla i sie moga spalic zarniki a przeglady w polsce bez spryskiwaczy moga nie przejsc i zapewne na xsenonach niema regulacji wysokosci swiatel mowie o lampach orginalnych kompletnych zespolonych nie o skladakach bo mozna z zwyklej lamy zrobic xsenon wystarczy zamontowac przetwornice i bedzie dzialac ale nie na dlugo.i napewno instalacja wytrzyma jak wytrzyma 55wat to xsenon ma przetwornice ktora bierze mniej prądu bo palnik ma tylko 35 wat.robilem takie cos nie raz i niemam do dzis zadnych reklamacji ale tylko na orginałach


    Xenon wydziela ___M N I E J___ ciepła od zwykłej żarówki halogenowej, nie mówiąc już o tym, że nie ma tam żadnego żarnika!
    Lampa musi być czysta, bo brud powoduje załamywanie się światła, które oślepia kierowców jadących z naprzeciwka!
    Xenon bierze 35W, ale jak się rozgrzeje. Nikt nie bierze pod uwagę tego, że xenon przy starcie pobiera 60A prądu, dlatego w niektórych autach należy zmodyfikować instalację.

    Pytanie: co to są oryginały? Nie widziałem jeszcze xenonu "nie oryginału".
  • #9
    henio08
    Poziom 13  
    ja tu nie bede sie klucił z kolęgą bo widze że mnie za słówka łapiesz ale są samorobki widzialem takie xsenonki nawet ostatnio w volvo s90 widzialem a co do prądu szczytowego to fakt ale to są ułamki sekund wiec nikt nie daje przekrojów wielkich bo potem leci bezpieczny prad pozdrawiam
  • #10
    senso
    Poziom 20  
    Ciapata 'wymiana lini zasilającej + przetworniki i cała ta elektronika' ==> przetworka
    pzdr
  • #11
    ciapata
    Poziom 11  
    henio08 napisał:
    ja tu nie bede sie klucił z kolęgą bo widze że mnie za słówka łapiesz ale są samorobki widzialem takie xsenonki nawet ostatnio w volvo s90 widzialem a co do prądu szczytowego to fakt ale to są ułamki sekund wiec nikt nie daje przekrojów wielkich bo potem leci bezpieczny prad pozdrawiam



    Spokojnie, nie chcę się z nikim kłócić. Sam przerabiam lampki na xenony i interesuję się tym tematem.
    Co do prądu przy starcie, faktycznie, kable są OK, ale w niektórych autach przełączniki zespolone przy kierownicy nie dają rady, więc wolę prewencyjnie uruchamiać xenony przekaźnikiem.
  • #12
    hefid
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Post był raportowany.
    Zamykam, z powodu "odgrzewania" tematu.
    01 Lis 2005 i 28 Sty 2007