Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Migająca kontrolka ciśnienia oleju

19 Kwi 2005 09:02 10862 12
  • Poziom 10  
    Seat Toledo 1.8 z 94 roku. z LPG.
    W czasie jazdy po przejechaniu jakis 10 km zaczyna migać kontrolka oleju.Miga i piszczy.3-4 migniecia i koniec. Po kilku kilometrach znowu.
    Sparwadzałem ciśnienie - jest ok.Poziom oleju też ( mobil półsytntetyk ).
    Jeżdże tak już 3 miesiące.Co może być przyczyną .Pomóżcie.
    cezar95(malpa)wp.pl
  • Poziom 22  
    A dawno wymieniałeś olej?
  • Poziom 10  
    Wymieniałem w sierpniu 2004.( olej i filtr )
    Zrobiłem na nim 13500 ( w instrukcji napisali że wymiana co 15000 ).
  • Poziom 22  
    A czy czujnik oleju masz sprawny, może kabelki są poluzowane i masują.
    Powinny byś dwa czujniki.
  • Poziom 10  
    To była pierwsza rzecz jaką wymieniłem po sprawdzeniu ciśniena - wymieniłem obydwa czujniki. Ale nadal bez zmian. Co to jeszcze może być.
  • Poziom 22  
    Jeśli to co opisywałeś w swoim pierwszym poście jest naprawdę ok. to już nic nie przychodzi mi do głowy tylko to że może masz już naprawdę przepracowany olej przez co jest on rzadszy.I niby piszą że można wymieniać co 15 tyś ale standardem jest wymiana co 10, bo też zależy w jakich warunkach jest eksploataowany samochód i jak.
    Może ktoś z szanownych kolegów ma odmienne zdanie?
  • Poziom 10  
    dzięki za uwagi,
    może ktoś ma inne pomysły,
    pomóżcie
  • Poziom 21  
    Zgadzam się z poprzednikiem że może być olej w szczególności jak lejesz najtańszy. Ale może być jeszcze za niski poziom ,uszkodzony rególator ciśnienia lub pompa oleju. Najlepiej sprawdzić ciśnienie oleju wtedy będzie wiadomo. Ale najprościej wymienić olej a przy wymianie zalać płynem i przeplukać. Ostatnio plukalem golfa tdi i pomogło.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    mobil wcale nie jest taki najtańszy,
    poziom i ciśnienie sprawdzałe - jest ok.
    Co to jet regulator ciśnienia - gdzie go szukać?
    Jakim płynem płukałeś silnik?
  • Poziom 29  
    Witam

    Ten silnik ma dwa czujniki ciśnienia oleju
    0,3 bara brązowy – styk rozwierny
    1,8 bara biały – styk zwierny
    Wg mnie w Twoim przypadku należy zrobić taką próbę, oczywiście po sprawdzeniu połączeń ( luźny przewód lub przerwa w połączeniu może wywołać podobne zjawisko) oraz na rozgrzanym silniku
    W miejsce brązowego czujnika wkręć manometr
    Odłącz przewód od czujnika 1,8 bara (biały)
    Między czujnik 1,8 bara a ”+” akumulatora włącz jakiś próbnik diodowy lub małą żaróweczkę 12V,
    dioda nie powinna świecić
    Uruchom silnik i powoli zwiększaj obroty obserwując ciśnienie, przy 1,6...2,0 bara dioda powinna zaświecić – jeżeli nie to wymień czujnik.
    Po osiągnięciu 2150 obr/min ciśnienie powinno być co najmniej 2,0 bara.
    Przytrzymaj go chwilę na takich obrotach – powinna zapalić się lampka ciśnienia oleju i brzęczeć brzęczyk ponieważ odłączony jest czujnik wysokiego ciśnienia.
    Obserwuj ciśnienie oleju, jeżeli spada poniżej 1,8 bara może być uszkodzona pompa oleju lub zużyte panewki.

    Zawór regulacyjny mieści się w pokrywie pompy i ma za zadanie nie dopuścić do wzrostu ciśnienia powyżej 7,0 barów

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    czujniki były wymienione na nowe po pierwszych objawach,
    ciśnienie sprawdzałem manometrem - też ok
  • Poziom 29  
    Witam
    Jeżeli jest tak jak piszesz to zostało sprawdzić dokładnie połączenia.
    Przerwa w obwodzie czujnika 1,8 bara będzie powodować świecenie kontrolki oleju i brzęczenie. Sprawdź przewody, wtyczki, lutowanie gniazda wtykowego w "zegarach". Wygląda to na zimny lut. Może to też być uszkodzony stabilizator napięcia - łatwo go znajdziesz, ma trzy nóżki i jest przykręcony z tyłu zegarów.
    Jeżeli masz możliwość podłącz na kilka dni inny zestaw wskaźników.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    wielkie dzięki za wszystkie uwagi,
    jak ktoś ma inne sugestie to piszcie,
    każdy trop jest dobry