Cześć wszystkim!
To mój pierwszy post tutaj, zwykle czytam elektrodę, a nie piszę, ale teraz zmusiła mnie sytuacja.
Mam motorower Junak 901, kupiony od nowości we wrześniu 2013 r. Ogólnie chodzi bez zarzutu ale notorycznie mam problem z przednim światłem, tj. przepala obie żarówki w przedniej lampie czyli małą (od postojowego) i dużą (typ BA20D 12V 35/35W od mijania/długich) lub ma problemy ze światłami (tj. np. nie ma długich ale są mijania, albo na odwrót).
Objawy:
1) Żarówka przednia od postojowego (taka mała wciskana, chyba 5W) zwykle pada pierwsza. Bywa, że jest okopcona w środku ale nie zawsze, czasem jest po prostu pęknięte włókno.
2) Żarówka przednia pada jako kolejna. Jak używałem żarówki seryjnie dostarczonej 12V 35W, to zwykle pękało któreś włókno. Jakiś czas temu zmieniłem żarówkę na niebieską Awinę 12V 35W, to tym razem włókno ocalało ale żarówka wypadła z cokołu (mam na myśli to coś, co się wkręca do oprawki żarówki), bo w środku cokołu jakby doszło do zwęglenia. Lekkiemu przytopieniu uległa również oprawka żarówki. Także żarówka również do wyrzucenia. A dodam, że Awina przetrwała jakieś 150-200 km jeżdżenia, co uznawałem już za sukces
3) Ostatnio zauważyłem, że nie miałem przedniego postojowego ani mijania, miałem tylko długie zaś z tyłu ciągle świeciły się stop+postojowe. Po przejechaniu jakiś 20-25 km sytuacja wróciła do względnej normy (wszystkie światła działały normalnie), o czym po kolejnych 60-70 km zrobiło się jak wcześniej (stop+postojowe tylnie świecą razem, brak postojowego z przodu, brak mijania, tylko długie).
Sprzęt jest na gwarancji, zgłaszałem reklamację już 3-krotnie. Za każdym razem coś niby robili (raz wymiana regulatora napięcia, raz była wymiana oprawki) ale problem się powtarza po około 100-120 km – tyle średnio wytrzymują żarówki.
Czy ktoś z Was, forumowicze, ma pomysł o co może chodzić? Bo mnie już wiadomo co strzela
Dodam na koniec, że jestem początkujący w mechanice, na elektryce znam się raczej słabo i nie mam miernika żeby mierzyć instalację, jak również jej schematu.
Junak 901 ma akumulator, kopię silnika z Hondy Dax 50 cm3, więc z tego co się orientuję jest tam prądnica zamontowana.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, pomysły, komentarze.
To mój pierwszy post tutaj, zwykle czytam elektrodę, a nie piszę, ale teraz zmusiła mnie sytuacja.
Mam motorower Junak 901, kupiony od nowości we wrześniu 2013 r. Ogólnie chodzi bez zarzutu ale notorycznie mam problem z przednim światłem, tj. przepala obie żarówki w przedniej lampie czyli małą (od postojowego) i dużą (typ BA20D 12V 35/35W od mijania/długich) lub ma problemy ze światłami (tj. np. nie ma długich ale są mijania, albo na odwrót).
Objawy:
1) Żarówka przednia od postojowego (taka mała wciskana, chyba 5W) zwykle pada pierwsza. Bywa, że jest okopcona w środku ale nie zawsze, czasem jest po prostu pęknięte włókno.
2) Żarówka przednia pada jako kolejna. Jak używałem żarówki seryjnie dostarczonej 12V 35W, to zwykle pękało któreś włókno. Jakiś czas temu zmieniłem żarówkę na niebieską Awinę 12V 35W, to tym razem włókno ocalało ale żarówka wypadła z cokołu (mam na myśli to coś, co się wkręca do oprawki żarówki), bo w środku cokołu jakby doszło do zwęglenia. Lekkiemu przytopieniu uległa również oprawka żarówki. Także żarówka również do wyrzucenia. A dodam, że Awina przetrwała jakieś 150-200 km jeżdżenia, co uznawałem już za sukces

3) Ostatnio zauważyłem, że nie miałem przedniego postojowego ani mijania, miałem tylko długie zaś z tyłu ciągle świeciły się stop+postojowe. Po przejechaniu jakiś 20-25 km sytuacja wróciła do względnej normy (wszystkie światła działały normalnie), o czym po kolejnych 60-70 km zrobiło się jak wcześniej (stop+postojowe tylnie świecą razem, brak postojowego z przodu, brak mijania, tylko długie).
Sprzęt jest na gwarancji, zgłaszałem reklamację już 3-krotnie. Za każdym razem coś niby robili (raz wymiana regulatora napięcia, raz była wymiana oprawki) ale problem się powtarza po około 100-120 km – tyle średnio wytrzymują żarówki.
Czy ktoś z Was, forumowicze, ma pomysł o co może chodzić? Bo mnie już wiadomo co strzela

Dodam na koniec, że jestem początkujący w mechanice, na elektryce znam się raczej słabo i nie mam miernika żeby mierzyć instalację, jak również jej schematu.
Junak 901 ma akumulator, kopię silnika z Hondy Dax 50 cm3, więc z tego co się orientuję jest tam prądnica zamontowana.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, pomysły, komentarze.