Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda cg 125/chińczyk - słabe napięcie na żarówkach

niesamowity90 04 Cze 2014 22:14 1350 6
  • #1 04 Cze 2014 22:14
    niesamowity90
    Poziom 9  

    Witam

    Zakupiłem chiński motorek i wstawiłem do niego serce hondy cg 125. Niemal wszystko udało się spasować, mam tylko problem ze światłami. Była obawa że stator wytwarza 6v, został przewinięty przez speca, powinno być 12v. Cewki podobno posiadają oddzielne zasilanie dla świateł i oddzielne do ładowania akumulatora, natomiast instalacja oryginalna, chińska powoduje że cały prąd przechodzi przez akumulator, na wyjściu do żarówek jest może 1-2 V, tam gdzie się wkłada regulator napięcia jest napięcie (zmienne?) nawet koło 40V przy większych obrotach,więc chyba odpowiednie, ale w drodze do świateł gdzieś ginie. Czy jest ktoś mi w stanie coś doradzić jak puścić ładowanie akumulatora do akumulatora a zasilanie świateł do świateł żeby to wszystko grało? wiem że ciężko przez internet, ale będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

    Pozdrawiam

    0 6
  • #2 04 Cze 2014 22:49
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    niesamowity90 napisał:
    został przewinięty przez speca, powinno być 12v

    To jest zastanawiające.
    Ale to:
    niesamowity90 napisał:
    Cewki podobno posiadają oddzielne zasilanie dla świateł i oddzielne do ładowania akumulatora

    To niech ten spec od przewijania się zastanowi co zrobił!!!
    niesamowity90 napisał:
    natomiast instalacja oryginalna, chińska powoduje że cały prąd przechodzi przez akumulator


    Czyli mam rozumieć że posiadają regulator dopasowany do cewki bezmasowej.

    To teraz mi napisz czy jeden koniec cewki swiateł lub ładowania jest dołączony do masy?

    0
  • #3 05 Cze 2014 20:30
    niesamowity90
    Poziom 9  

    Spec od przewijania myślę że przewinął tak jak być powinno, dał tyle zwoi ile należało, żeby cewka dawała te 12V. A co do podłączenia, hmm... silnik wsadzałem sam, z tych trzech kabelków żaden obecnie nie jest podłączony do masy, chociaż i tego próbowałem wcześniej, podobno ma być tak że jeden ma być na ładowanie, jeden na zasilanie świateł, a jeden, środkowy ma być wspólny, albo mało pojmuję, albo widzę że nie ma tu mowy o podłączeniu do masy. Chociaż ten wspólny, może on powinien być podłączony do masy?

    0
  • #4 05 Cze 2014 22:52
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Żaden nie powinien być podłączony do masy i powinno być 1 uzwojenie.

    0
  • #5 12 Cze 2014 15:11
    niesamowity90
    Poziom 9  

    Ale uzwojenia są dwa, jedno do świateł i jedno do ładowania. Mechanik u którego byłem miał mi tą sprawę załatwić ale nie udało się, poradził mi tylko podłączyć się jednym żółtym kablem z regulatora do przełącznika świateł, co spowodowało że mam w miarę dobre światła z przodu i nic poza tym, żadnych kierunkowskazów ani postojówek z tyłu.

    0
  • #6 24 Lip 2014 12:59
    niesamowity90
    Poziom 9  

    Problemu z ładowaniem i światłami w moim wynalazku nadal nie rozwiązałem, mierzę, próbuję i nic.

    Zmierzyłem napięcie z prądnicy, na niskich obrotach zaczyna się od mniej więcej 18v, rośnie do 60-70v. Puściłem to przez mostek Gretza - wychodzi przy niskich obrotach jakieś 14v, po dodaniu gazu dochodzi do ponad 20. Kiedy minus z mostka podłączę do masy spada do ok. 5v przy niskich obrotach, przy wysokich skacze do 7-8v.

    Jak dałem wszystkie światła prosto do mostka popaliło mi wszystkie żarówki, co jest raczej zrozumiałe, chociaż miałem nadzieję że pod obciążeniem napięcie spadnie i będzie ok.

    Polecano mi żeby puścić to jeszcze przez akumulator, ale to chyba też za wiele dla akumulatora?

    Czytałem jeszcze o podobnych problemach, ktoś(o ile dobrze zrozumiałem) polecił żeby puścić to napięcie przez mostek, ten minus z mostka dać do masy a plus do regulatora napięcia. Efekt jest taki, że na wolnych obrotach jest te 5v, za mało.

    Czytałem coś o cewkach, że są masowe, bezmasowe, że któryś z kabli ze statora trzeba dać do masy, ale nic mi nie wychodzi.

    Pomoże ktoś mi to zdiagnozować?

    Dwóch majstrów poległo, ale może komuś się uda mi pomóc....

    0
  • #7 01 Maj 2015 10:02
    maly-1001
    Poziom 9  

    Cześć kolego ja mam taka kombinacje z silnikiem cg i problem ze światłami rozwiązałem. Wiec jak chcesz to mogę pomóc

    0