Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C - Obroty około 700obr/min (silnik Z18XE)

Pascalt 05 Cze 2014 12:48 3675 15
  • #1 05 Cze 2014 12:48
    Pascalt
    Poziom 22  

    Witam,
    problem jak w tytule. Silnik powinien mieć powyżej 730 obr/min. Po przygazowaniu na biegu jałowym obroty rosną, następnie spadając spadną czasem w okolice wręcz 550obr/min, silnik prawie przygasa, ale obroty znów są podbijane do 900obr/min i znów spadają - czasem tak kilka razy po rząd. Później się stabilizują w okolicach 700-730obr/min. Czy silnik jest zimny, czy ciepły - nie ma różnicy. Przepustnica była czyszczona (samochód ma 110tys km - była ona leciutko tylko przydymiona, otwory były w pełni drożne).
    Dodatkowo (co być może jest z związane z tą przypadłością) pedał gazu nie reaguje od samego dołu, dopiero po wciśnięciu go w jakiś 10%. Wg Tech'a - oporność potencjometru pedału gazu zmienia się prawidłowo - od samego dołu.
    Czy miał ktoś do czynienia z czymś takim, albo ma pomysły jak to ugryźć?
    Będę wdzięczny za rzeczowe podpowiedzi.
    Pozdrawiam.

    0 15
  • Pomocny post
    #2 05 Cze 2014 12:53
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Podnieś próg obrotów testerem.

    0
  • #3 05 Cze 2014 13:07
    Pascalt
    Poziom 22  

    Teraz mam do dyspozycji tylko Opcoma, a takiego parametru do edycji nie widzę (a może się mylę?).
    Co może być przyczyną takiego zachowania?

    0
  • #5 05 Cze 2014 13:46
    Pascalt
    Poziom 22  

    Od kilku dni mam LPG, ale zachowanie jest identyczne tak na benzynie, jak i na gazie (na gazie może efekt falowania jest nieco częstszy). Sondę postaram się zobaczyć w najbliższych dniach.

    0
  • #7 07 Cze 2014 12:22
    Pascalt
    Poziom 22  

    W tym silniku nie mam turbiny. Gdzie tam zmienna geometria?

    0
  • #8 07 Cze 2014 13:59
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    A kto pisał coś o turbinie?

    0
  • #9 07 Cze 2014 14:38
    Pascalt
    Poziom 22  

    Podpowiecie gdzie szukać tych klapek i jak sprawdzić na nich szczelność? Domyślam się, że gdzieś na dolocie powietrza, ale jakby ktoś przybliżył temat, byłbym bardzo wdzięczny.

    1
  • Pomocny post
    #10 07 Cze 2014 15:24
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Kolektor ssący

    0
  • Pomocny post
    #11 07 Cze 2014 17:39
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Na kolektorze ssącym po lewej stronie masz zawór który rusza tymi klapkami.
    Zobacz czy można ręcznie poruszać ramieniem od prowadnicy klapek.
    Poszukaj sobie w google jak wygląda kolektor ssący od 1.8 to będziesz wiedział dokładnie w którym miejscu jest ten zaworek i gdzie trzeba rękę włożyć.

    0
  • #12 26 Cze 2014 10:02
    Pascalt
    Poziom 22  

    Podejrzewam, że wszystkiemu winny jest przepływomierz powietrza, ale na razie wstrzymuję się z wymianą z powodu małej uciążliwości usterki.

    1
  • #13 21 Maj 2015 18:11
    nelro
    Poziom 10  

    Witam, przepraszam za odgrzewke, ale mam pytanie. Czy te klapki potrafią hałasować jak się z jedną coś stanie? u mnie pojawiło się takie dziwne cykanie, początkowo na zimnym silniku i jak się rozgrzał to znikało, ale teraz już jest cały czas to słyszalne. Dźwięk taki jakby cykanie. Nasłuchiwanie ze stetoskopem wykazało że na 2 kanale dolotowym jest ono najbardziej słyszalne... Niestety dźwięk się pokrywa z odgłosami wtrysków itp dlatego ciężko mi to zdiagnozować... Początkowo dodam jeszcze, że był to dźwięk jakby coś w rezonans wpadało...

    0
  • #15 21 Maj 2015 21:39
    Pascalt
    Poziom 22  

    A to cykanie, o którym piszesz, to czasem nie szklanki (hydrauliczne popychacze zaworów)? Teraz słyszysz tylko przy zimnym, przyjdzie czas, że będzie je słychać cały czas...

    0
  • #16 21 Maj 2015 22:24
    nelro
    Poziom 10  

    Już ten dźwięk słychać cały czas... nagrałem nawet jak to brzmi <iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/98YswyyFoeo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    Podejrzewam jeden popychacz, bo na dwa częstotliwość była by większa, chociaż i tak wydaje mi się że nawet na 1 częstotliwość tego cykania była by większa. Co jeszcze zauważyłem to to, że jak przycisnę tak mocniej, wkręcając na 2 i 3 do końca i po zatrzymaniu się to te cykanie jest głośniejsze, po czym po chwili cichnie gdzieś tak o połowę. Ale gdy silnik na postoju się zagrzeje nawet 2-3x to i tak głośność nie wzrasta...


    sprawa wyjaśniona... okazało się że jedna świeca się troche posypała i porcelakna wraz z elektrodą latały, szkoda tylko że nie zauważyłęm tego przed zdjęciem pokrywy zaworów...

    0