Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C - Obroty około 700obr/min (silnik Z18XE)

05 Cze 2014 12:48 4455 15
  • Poziom 22  
    Witam,
    problem jak w tytule. Silnik powinien mieć powyżej 730 obr/min. Po przygazowaniu na biegu jałowym obroty rosną, następnie spadając spadną czasem w okolice wręcz 550obr/min, silnik prawie przygasa, ale obroty znów są podbijane do 900obr/min i znów spadają - czasem tak kilka razy po rząd. Później się stabilizują w okolicach 700-730obr/min. Czy silnik jest zimny, czy ciepły - nie ma różnicy. Przepustnica była czyszczona (samochód ma 110tys km - była ona leciutko tylko przydymiona, otwory były w pełni drożne).
    Dodatkowo (co być może jest z związane z tą przypadłością) pedał gazu nie reaguje od samego dołu, dopiero po wciśnięciu go w jakiś 10%. Wg Tech'a - oporność potencjometru pedału gazu zmienia się prawidłowo - od samego dołu.
    Czy miał ktoś do czynienia z czymś takim, albo ma pomysły jak to ugryźć?
    Będę wdzięczny za rzeczowe podpowiedzi.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Podnieś próg obrotów testerem.
  • Poziom 22  
    Teraz mam do dyspozycji tylko Opcoma, a takiego parametru do edycji nie widzę (a może się mylę?).
    Co może być przyczyną takiego zachowania?
  • Poziom 22  
    Od kilku dni mam LPG, ale zachowanie jest identyczne tak na benzynie, jak i na gazie (na gazie może efekt falowania jest nieco częstszy). Sondę postaram się zobaczyć w najbliższych dniach.
  • Poziom 22  
    W tym silniku nie mam turbiny. Gdzie tam zmienna geometria?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A kto pisał coś o turbinie?
  • Poziom 22  
    Podpowiecie gdzie szukać tych klapek i jak sprawdzić na nich szczelność? Domyślam się, że gdzieś na dolocie powietrza, ale jakby ktoś przybliżył temat, byłbym bardzo wdzięczny.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Kolektor ssący
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Na kolektorze ssącym po lewej stronie masz zawór który rusza tymi klapkami.
    Zobacz czy można ręcznie poruszać ramieniem od prowadnicy klapek.
    Poszukaj sobie w google jak wygląda kolektor ssący od 1.8 to będziesz wiedział dokładnie w którym miejscu jest ten zaworek i gdzie trzeba rękę włożyć.
  • Poziom 22  
    Podejrzewam, że wszystkiemu winny jest przepływomierz powietrza, ale na razie wstrzymuję się z wymianą z powodu małej uciążliwości usterki.
  • Poziom 10  
    Witam, przepraszam za odgrzewke, ale mam pytanie. Czy te klapki potrafią hałasować jak się z jedną coś stanie? u mnie pojawiło się takie dziwne cykanie, początkowo na zimnym silniku i jak się rozgrzał to znikało, ale teraz już jest cały czas to słyszalne. Dźwięk taki jakby cykanie. Nasłuchiwanie ze stetoskopem wykazało że na 2 kanale dolotowym jest ono najbardziej słyszalne... Niestety dźwięk się pokrywa z odgłosami wtrysków itp dlatego ciężko mi to zdiagnozować... Początkowo dodam jeszcze, że był to dźwięk jakby coś w rezonans wpadało...
  • Poziom 22  
    A to cykanie, o którym piszesz, to czasem nie szklanki (hydrauliczne popychacze zaworów)? Teraz słyszysz tylko przy zimnym, przyjdzie czas, że będzie je słychać cały czas...
  • Poziom 10  
    Już ten dźwięk słychać cały czas... nagrałem nawet jak to brzmi <iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/98YswyyFoeo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    Podejrzewam jeden popychacz, bo na dwa częstotliwość była by większa, chociaż i tak wydaje mi się że nawet na 1 częstotliwość tego cykania była by większa. Co jeszcze zauważyłem to to, że jak przycisnę tak mocniej, wkręcając na 2 i 3 do końca i po zatrzymaniu się to te cykanie jest głośniejsze, po czym po chwili cichnie gdzieś tak o połowę. Ale gdy silnik na postoju się zagrzeje nawet 2-3x to i tak głośność nie wzrasta...


    sprawa wyjaśniona... okazało się że jedna świeca się troche posypała i porcelakna wraz z elektrodą latały, szkoda tylko że nie zauważyłęm tego przed zdjęciem pokrywy zaworów...