Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Program do zapisu z obrotomierza

Sauron 18 05 Cze 2014 20:35 855 6
  • #1 05 Cze 2014 20:35
    Sauron 18
    Poziom 6  

Witam, jestem jeszcze kompletnie zielonym człowiekiem jeśli chodzi o programowanie więc nie pytajcie się mnie o jakieś szczegóły bo i tak zapewne nie będę wiedział o czym mowa :). Mianowicie chcę stworzyć programik który będzie zapisywał mi na kartę SD dane o obrotach silnika. Aby łatwiej mi było potem to kontrolować (mniej danych) wynik zapisany ma być uśrednioną wartością z ostatnich 5 sekund.
    Zacząłem pisać jakieś zaczątki programu:

#define F_CPU 1000000UL
    #include <avr/io.h>
    #include <util/delay.h>
    #include <math.h>
    unsigned char t=0;
    int o=0;
    float w=0;

int main(void)
    {
    // PC0 będzie wejściem z podciągnięciem do VCC */
    DDRC = 0x00;
    PORTC = 0x01;
    while(1)
    {
    while(t=5)
    {w=o/t;
    //zerowanie o i t jeszcze dodać
    //zapis wyniku na kartę sd
    }
    while(1) // liczenie czasu
    {
    _delay_ms(1000);
    t=t++;
    }
    if(!(PINC & 0x01)) // zliczanie impulsów
    {
    o=o++;
    }

}
    }
    mam odnośnie tego co już mam kilka pytań:
    1. czy jeśli w pętli pierwszej wyzeruję czas (t) i obroty (o) to liczenie zacznie się od nowa?
    2. Czy jeden impuls może mi spowodować że "O" podskoczy mi o więcej niż jeden?

Dodano po 6 [minuty]:

Jeszcze mi się przypomniało. Przy kompilacji mam info że operacje na "o" i "t" mogą być niezdefiniowane... co mi to daje?

0 6
  • #2 05 Cze 2014 21:20
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

1. Sformatuj kod jako kod, a potem zrób przyzwoite wcięcia.

2. Z pętli while(t=5) nigdy nie wyjdziesz, bo warunek jest zawsze spełniony - piątka nie jest zerem.

3. Gdybyś wyszedł, to zawiśniesz w następnej pętli, tej z komentarzem"liczenie czasu".