Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C - Swap silnika na Z18XE

05 Cze 2014 21:50 7164 17
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich!

    Na wstępie zaznaczam, że dopiero się "wdrażam" w temat i dlatego za wszelkie błędy kardynalne z góry przepraszam. :) Ogólnie jestem posiadaczem Corsy C 1.2 Twinport.
    Nosiłem się z zamiarem kupna czegoś nowszego, ale szperając w necie natrafiłem na sporo ciekawych przeróbek Corsy. Pomyślałem sobie, że po przeróbkach może być równie ciekawie a i autko na chwilę obecną mi idealnie odpowiada.

    No i właśnie... W mojej młodej głowie pojawiła się myśl "swapnięcia" mojego 1.2 Z12XE (75KM) na 1.8 Z18XE (125KM). Z mechaniką do tej pory nie miałem do czynienia dlatego wiadomo, że i tak musiałbym skorzystać z czyichś usług ale mniejsza o to. Moje główne pytanie brzmi jaki byłby całkowity koszt takiej modernizacji? Jak ze skrzynią? Co dodatkowo trzeba by obowiązkowo wymienić? Dodatkowo moja Corsa ma instalację LPG BRC założoną więc to też byłoby do przepięcia.
    Oczywiście ten konkretny silnik to tylko mój pomysł i do końca nie wiem jak sprawdziłoby się to w rzeczywistości. Proszę o porady co ewentualnie można tam wsadzić (nie chodzi mi o 190 kucy pod maską).

    Z góry dzięki za wyrozumiałość i cenne porady, pozdrawiam!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 9  
    Tutaj właśnie różne opinie widziałem już. W takim razie jaki silnik tutaj dałoby radę wrzucić do tej konfiguracji Benzyna+LPG? Nie marzy mi się jakiś potwór, ale już stosunkowo odczuwalny wzrost mocy.
  • Warunkowo odblokowany
    Ja w mojej Viki mam Z16XE (bardzo podobna konstrukcja do Z18XE) z gazem od 2005, na sam gaz za bardzo nie mogę narzekać pomimo, iż jest to Landi Renzo, kwestia ogarnięcia ustawień. Silnik ma przehulane już ponad 200K km i w przyszłym roku pomyśle o remoncie bo zaczął mieć większy apetyt na olej, ale nie sądzę żeby LPG znacząca wpłynęło na jego zużycie. Co do samego swapa to najlepszym rozwiązaniem było by dorwać całego dawce bo przy takiej przekładce będziesz musiał przerzucić większość wiązki spod maski oraz trochę z kabiny.
  • Poziom 27  
    Robiłem u siebie. Z18XE podobno dobrze znosi gaz. Jeden z ostatnich silników Opla. A więc potrzebujesz:

    1. Zaiweszenie z Corsy 1.8
    2. Hamulce z Corsy 1.8 (260mm)
    3. Teraz dopiero możesz mówić o silniku !
    4. Silnik musisz kupić z kolektorem od Merivy lub Corsy C. Większy się nie zmieści. Łapa pod kompresor klimy z Astry G.
    5. Czeka Cię kodowanie przekładni kierowniczej i oczywiście kodowanie immo. Ja kupiłem wylogowane ECU, więc wszystko sobie zgrałem. Jeśli masz ESP, bez problemu je przekodujesz na Z18XE
    6. Wydech - przeróbka na 50mm, układ zasilania paliwem się nie zmienia.
    7. Chłodnica - musisz dać z Z18XE - to samo co Z14XE
    8. Skrzynia biegów - polecam F17WR374 z Astry II diesel. Zwykła F17CR w ogóle nie ma sensu na trasę. W Twoim przypadku nie robisz nic z wybierakiem. Chyba, że trafisz na Astrę H / Zafirę B z mechanizmem na linki
    9. Do przerobienia wiązka pod maską, puszka filtra powietrza - bierz z Corsy C 1.7 DTI
    10. Łapy pasują, jeśli kupisz motor z Merivy. Jeśli kupisz z Astry G / VC, to wtedy szukaj łapy prawej z Merivy/Corsy. Silnik Z18XE możesz brać tylko z: Vectra C, Astra G, Zafira A, Meriva. Nie bierz z Vectry B !
    11. Elektrykę robisz sam, za mechanikę licz ok. 1000 PLN. Oczywiście przy okazji wymieniasz rozrząd i wszystkie simmeringi.
    12. Półosie mogą zostać. Jeśli dokładasz ABS, to wymień prawą i tylne bębny kompletne
    13. Zależnie od rocznika i od dawcy możesz mieć kłopoty z połączeniem pompki sprzęgła - są inne króćce.
    14. Jak się uprzesz, zrobisz wszystko w dwa dni.
  • Moderator Samochody
    Będziesz też potrzebować wydajniejsze wtryskiwacze gazowe i pewnie reduktor też, w zależności jaki masz obecnie.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Z18Xe nie znosi gazu

    Mit. Jak poprawnie zamontowana i wystrojona instalacja to sobie przypominasz o jej istnieniu dopiero podczas tankowania.
  • Warunkowo odblokowany
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    ociz napisał:
    Mit.

    Jak będziesz miał to zobaczysz że sterownik jest przewrażliwiony na jakiekolwiek anomalie i wchodzi w tryb emeryta .
    Zbyt często.

    I tu właśnie kluczowym zwrotem jest "poprawnie zamontowana i wystrojona instalacja"
  • Poziom 31  
    Włożyłem sobie kiedyś C20XE,w Corse B.Przód zbyt ciężki,tył zbyt lekki co powodowało że auto było bardzo nie stabilne.Szkoda czasu i funduszy,bo efektu oczekiwanego i tak nie będzie.
  • Poziom 43  
    pitool napisał:
    Włożyłem sobie kiedyś C20XE,w Corse B.Przód zbyt ciężki,tył zbyt lekki co powodowało że auto było bardzo nie stabilne.Szkoda czasu i funduszy,bo efektu oczekiwanego i tak nie będzie.


    A skąd , jeśli tylna belka nie ma luzów i buda nie zgniła to jak najbardziej będzie to jeździć i ponad 200km/h w miare bezpiecznie .
  • Poziom 27  
    C20XE to duży blok. Z18XE to mały blok. Jest różnica w masie.
  • Poziom 21  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    pitool napisał:
    Włożyłem sobie kiedyś C20XE,w Corse B.Przód zbyt ciężki,tył zbyt lekki co powodowało że auto było bardzo nie stabilne.


    A skąd , jeśli tylna belka nie ma luzów i buda nie zgniła to jak najbardziej będzie to jeździć i ponad 200km/h w miare bezpiecznie .
    Pamietasz, że mowa jest o Corsie, prawda?

    pitool, bawiłeś się w rozpórki, zawieszenie, dystanse i inne? 200Nm i 150KM chyba nieźle bujało taką pchełkę?
  • Poziom 31  
    qoompel napisał:

    pitool200Nm i 150KM chyba nieźle bujało taką pchełkę?

    Frajda na starcie niczym Rayanair do UK za robotą :D
    .Na prostej ,start z dwójki podnosił nie jednemu w TDIKU ciśnienie,szczególnie w weekend jak się z "dziunią" na przejażdżkę wybrał,zwłaszcza że model był cichociemny.Na łukach ,wyciągało ją okrutnie do zewnątrz,nie pomagały rozpórki,twarde simerbloki,i dystanse.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za wyczerpujące wypowiedzi. Zwłaszcza Mihó. Jakbym zaczął coś działać to dam znać :)
  • Poziom 27  
    To cieszę się. Pod moim postem jest taki guzik "pomógł" :) Dziękuję
  • Poziom 1  
    Witam, zrobiłem taki swap u siebie, ale auto nie odpala. Nie świeci się kontrolka oleju po przekreceniu zapłonu. Mozecie mi podpowiedzieć czy trzeba cos zmienić w skrzynce bezpieczników? Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Sporo do grzebania. Wiązka i sterownik muszą pochodzić z Corsy C / Tigry B / Merivy A. Reszta w moim poście, ew na pw