Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Duacto 2.8 87KM - Brak biegów

06 Cze 2014 21:14 4419 43
  • Poziom 8  
    Witam. Mam Ducato 2.8 w którym padła mi skrzynia. Po wymianie skrzyni nie można wrzucić żadnego biegu. Przy próbie wrzucenia jakiegokolwiek biegu na zapalonym silniku słychać zgrzytanie. Linka podciągnięta na maxa , nic nie pomogła. Założone nowe łożysko oporowe. Sprzęgła nie ruszałem. Na zgaszonym silniku biegi normalnie wchodzą. Co może być tego przyczyną?
  • Poziom 8  
    Przy wciskaniu czuć opór tzn. wszystko w normie.
  • Poziom 8  
    Sprzęgło wogóle nie było ruszane.
  • Poziom 8  
    Nic mi to nie pomoże. Biegi muszą wchodzić jak należy. Docisk wciskany.
  • Poziom 39  
    Jeśli wciskany to może łożysko spadło z jednej strony z łapy (jeśli to możliwe) i wyciska tylko połowę docisku albo nieszczęśliwie pękła łapa. Po odpaleniu na biegu dowiesz się czy nie wysprzęgla wcale czy częściowo a zwłaszcza wtedy gdy będziesz go chciał zadusić hamulcem.
    Zawsze jeszcze możesz powtórnie wypatroszyć skrzynię i się dowiesz.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Skrzynia taka sama jak stara czy "pasujący zamiennik"?
  • Poziom 8  
    Łożysko raczej nie spadło , a jeśli by spadło to przy wciśnięciu sprzęgła powinno wskoczyć na miejsce , bo jest na takie małe zatrzaski. Łapa też raczej nie pękła , bo przy ręcznym ruszaniu wajchą słychać i czuć jak łożysko dochodzi do docisku. Właśnie chodzi oto żeby jej nie wyciągać , bo może jest to jakaś pierdoła , do której nie będzie potrzeby wyciągania skrzyni.
  • Poziom 22  
    Sprawdzałeś tak jak koledzy pisali ? wrzuć bieg i odpal jeżeli samochód ruszy tzn. że źle zamontowałeś łożysko lub jest ono uszkodzone.
  • Poziom 39  
    Jeśli to nie łapa i nie łożysko i nie jest to sprawa ustawienia linki to zostaje tylko wałek sprzęgłowy oparty o koło zamachowe albo zatarte łożysko prowadzące wałka jeśli występuje, tylko że w takim przypadku raczej wałek obróci się w łożysku. Faktycznie masz problem. Ja już nie mam pomysłów - musiałbym zobaczyć.
  • Poziom 8  
    majsster - rozumiem że włączam bieg , wciskam sprzęgło i odpalam tak? Łożysko jest założone nowe.

    kwok - skrzynia praktycznie taka sama z jedną różnicą. Tulejka po której chodzi łożysko oporowe była chyba 15mm dłuższa od tej na starej skrzyni. Sam wałek był tej samej długości.
  • Poziom 22  
    Nie, wbijasz 1 bieg na zgaszonym silniku ( tylko najlepiej na wolnej przestrzeni ) odpalasz auto jak odpali i pojedzie tzn. skrzynia na 80 % okej i musisz się bardziej przyjrzeć łapie sprzęgła i łożysku.
  • Poziom 8  
    No to chyba normalne że jak wrzucę bieg i odpale to auto pojedzie.
  • Moderator Samochody
    dawcali napisał:
    No to chyba normalne że jak wrzucę bieg i odpale to auto pojedzie.
    Trzymając wciśnięte sprzęgło...
  • Poziom 27  
    Na wcisniętym sprzęgle i odpalaniu na biegu, to nie jest normalne.
  • Poziom 8  
    Gdyby docisnęła tarcze do zamachu to by można biegi wrzucać bez problemu a tu lipa.

    Dodano po 3 [minuty]:

    No na wciśniętym sprzęgle nie powinien pojechać.
  • Poziom 22  
    A nie mierzyłeś gdzie zaczynają się widełki w starej i nowej skrzyni ? jeżeli wałek się różnił długością to to mogło tak samo.
  • Poziom 8  
    Wałek był tej samej długości. Tulejka łożyska była dłuższa. Widełek nie mierzyłem , ale skoro skrzynia chodziła przy takim samym silniku to raczej to nie powinno mieć znaczenia.
  • Poziom 39  
    dawcali napisał:
    Gdyby docisnęła tarcze do zamachu to by można biegi wrzucać bez problemu a tu lipa.

    A niby w jaki sposób jeśli w tej sytuacji tarcza będzie kręcić się razem z kołem a razem z tarczą wałek sprzęgłowy. Przy próbie zapalenia na biegu z wciśniętym sprzęgłem w tym przypadku pokaże się objaw ślizgającego się sprzęgła.

    Dodano po 1 [minuty]:

    dawcali napisał:
    ale skoro skrzynia chodziła przy takim samym silniku to raczej to nie powinno mieć znaczenia.

    A może przy tamtym silniku sprzęgło było wyciągane?
  • Poziom 8  
    Jeżeli tarcza by chodziła razem z kołem to raczej by nie napędzała skrzyni , bo by była "już wyciśnięta" . Sprzęgło w tamtym silniku też było wyciskane.
  • Poziom 22  
    dawcali napisał:
    Jeżeli tarcza by chodziła razem z kołem to raczej by nie napędzała skrzyni , bo by była "już wyciśnięta" . Sprzęgło w tamtym silniku też było wyciskane.


    Przeczytaj to jeszcze 6 razy i pomyśl co piszesz, jeżeli zrozumiesz to ok a jeśli nadal będziesz myślał oddaj to do mechanika.
  • Poziom 39  
    Chłopie jeśli wyciśniesz sprzęgło czyli naciśniesz pedał. tarcza zostaje zluzowana i się nie kręci razem z silnikiem i wtedy można włączyć bieg. Jeśli z jakiejkolwiek przyczyny tarcza jest dociskana do koła, docisku lub obydwóch na raz to kręci się razem z silnikiem i biegu nie włączysz. Jeśli w twoim przypadku tarcza jest dociskana przez nie ruchomą tuleję to powinien być słyszalny dźwięk tarcia żelaza o żelazo albo inny nie normalny dźwięk.
  • Poziom 8  
    Żadnego tarcia , uderzeń , stuków nie słychać. Wszystko wydaje się pracować prawidło i to właśnie mnie wkurza. Jakby były jakieś niepokojące dźwięki to by chociaż było można prognozować co jest źle złożone lub nie pracuje tak jak powinno.
  • Poziom 8  
    Żadnego okienka nie ma.

    Dodano po 5 [minuty]:

    majster - naciskasz sprzęgło , łożysko napiera na docisk a ten "zsuwa" tarcze z wałka i rozłącza napęd. Więc gdyby długość tej tulejki miała znaczenie to by tak właśnie było , a przynajmniej powinno tak być by wciśnięciu sprzęgła. A tak nie jest. Jeżeli coś istotnego pominąłem to sorry , ale z tego wkur...... mogę nie myśleć już racjonalnie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kwok napisał:
    Jeśli w twoim przypadku tarcza jest dociskana przez nie ruchomą tuleję
    Tulejka się kręci razem z walkiem, nie będzie hałasu :)
    Masz do wymiany łożysko dociskowe, na inny model. Dobrze Koledzy piszą, tarcza dociśnięta tuleją do koła zamachowego. Nie wiem, czy i łapa nie będzie do wymiany.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A, tak przy okazji, te skrzynie się różnią. sprawdź sobie oznaczenie i poszukaj w sieci, zrozumiesz. Pocieszeniem jest to, że masz "droższy model".
  • Moderator Samochody
    dawcali napisał:
    naciskasz sprzęgło , łożysko napiera na docisk a ten "zsuwa" tarcze z wałka i rozłącza napęd.
    Czyli jednym słowem kolega nie ma pojęcia jak działa sprzęgło a bierze się za wymianę skrzyni... nic tam tarczy z wałka nie zsuwa, zapewniam. Tarcza cały czas jest na wałku i cały czas jest z nim sprzężona.