Witam.
Kupiłem niedawno Ibizę jak w temacie, nic nie dolegało, wszystko wydaje się być ok, pali na dotyk, jedyny mankament to lekkie trzęsienie opdczuwane w całym samochodzie na wolnych obrotach ale podejrzewam, że to przez poduszki pod silnikiem...
Jednak po podpięciu pod VAGa zeskanowałem błędy:
16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17552 Masowy przepływomierz powietrza - przerwa/zwarcie na masę
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Z czego ten ostatni po wykasowaniu więcej się nie pojawia. Pierwszy pojawia się nawet bez włączonego silnika, a drugi po 20 sekundach pracy silnika.
Robiłem odczyty bloków, przepływomierz wyświetla 550, gdy powinno być 200-300, co więcej wartość ta nie zmienia się wraz z obrotami. Wartość spekulowana (czy jakoś tak, wydaje mi się, że jest ona wyliczana z pojemności skokowej, ciśnień i obrotów silnika) jest w porządku.
Zauważyłem jeszcze, że EGR Duty Cycle (recyrkulacja spalin) stoi na wartości 4,8% gdy powinno być 40%-70%.
Obroty bez dodawania gazu stoją na wartości 904 obr/min.
Turbosprężarka od 1600 obr/min w górę zwiększa ciśnienie (od atmosferycznego 990mbar do 1600mbar przy 4000 obr/min)
Sonda lambda wydaje się zmieniać napięcia prawidłowo.
Po dłuższych oględzinach stwierdziłem, że wiele wiązek było rozplątywanych i są potaśmowane izolacją, ECU wygląda na otwierane - ślady silikonu przy szwie.
Wiązka od przepływomierza wygląda na sprawną.
Bepieczniki wszystkie OK
Słyszałem, że w niektórych modelach przyczyną błedu ECU był jakiś przekaźnik.
Nie wiem czy zaczynać grzebaninę z kablami i ECU, czy dać sobie spokój, ewentualnie podmienić przepływkę?
Czy czeka mnie wymiana ECU? Jak się to odbywa? Jakieś kodowania?
Czekam na Wasze sugestie...
Kupiłem niedawno Ibizę jak w temacie, nic nie dolegało, wszystko wydaje się być ok, pali na dotyk, jedyny mankament to lekkie trzęsienie opdczuwane w całym samochodzie na wolnych obrotach ale podejrzewam, że to przez poduszki pod silnikiem...
Jednak po podpięciu pod VAGa zeskanowałem błędy:
16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17552 Masowy przepływomierz powietrza - przerwa/zwarcie na masę
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Z czego ten ostatni po wykasowaniu więcej się nie pojawia. Pierwszy pojawia się nawet bez włączonego silnika, a drugi po 20 sekundach pracy silnika.
Robiłem odczyty bloków, przepływomierz wyświetla 550, gdy powinno być 200-300, co więcej wartość ta nie zmienia się wraz z obrotami. Wartość spekulowana (czy jakoś tak, wydaje mi się, że jest ona wyliczana z pojemności skokowej, ciśnień i obrotów silnika) jest w porządku.
Zauważyłem jeszcze, że EGR Duty Cycle (recyrkulacja spalin) stoi na wartości 4,8% gdy powinno być 40%-70%.
Obroty bez dodawania gazu stoją na wartości 904 obr/min.
Turbosprężarka od 1600 obr/min w górę zwiększa ciśnienie (od atmosferycznego 990mbar do 1600mbar przy 4000 obr/min)
Sonda lambda wydaje się zmieniać napięcia prawidłowo.
Po dłuższych oględzinach stwierdziłem, że wiele wiązek było rozplątywanych i są potaśmowane izolacją, ECU wygląda na otwierane - ślady silikonu przy szwie.
Wiązka od przepływomierza wygląda na sprawną.
Bepieczniki wszystkie OK
Słyszałem, że w niektórych modelach przyczyną błedu ECU był jakiś przekaźnik.
Nie wiem czy zaczynać grzebaninę z kablami i ECU, czy dać sobie spokój, ewentualnie podmienić przepływkę?
Czy czeka mnie wymiana ECU? Jak się to odbywa? Jakieś kodowania?
Czekam na Wasze sugestie...