Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H GTC 1.6 Turbo - PRINS Regulacja ciśnienia po regeneracji reduktora

Draco82 11 Cze 2014 15:57 7998 36
  • #31
    Draco82
    Poziom 14  
    gimak napisał:
    Draco82 napisał:
    Czy byłaby możliwosc, zebys mi udostepnil te nowsze wersje??

    To nic nie da, bo w trakcie instalowania programu na kompie program pyta się o kody, które podaje chyba dystrybutor programu. Kody te podał mi kolega, który udostępnił mi te programy (nabyte legalnie), wcześniej musiałem mu podać jakieś dane (szczegółów już nie pamiętam), a efekt jest taki, że kody te pasują tylko na ten komputer na którym program został zainstalowany.
    Przypuszczam, że w tych kodach jest w jakiś sposób zaszyfrowany MACadress kompa i program instalacyjny to sprawdza w czasie instalacji, jak nie pasuje to przerywa instalację programu.

    Rozumiem. W takim razie aby to wyregulowac to trzeba sie wybrac do specjalisty majacego ten program.
  • MetalworkMetalwork
  • #32
    dett
    Poziom 20  
    Podciśnienie powinno być podłączone do kolektora ssącego tj za przepustnicą tak jak jest w innych instalacjach np KME, Stag, OMVL itd.

    Można to wyregulować śrubą, najlepiej we dwie osoby tj jedna niech trzyma gaz na około 3000 obrotów i obserwując czasy wtrysku tak regulować ciśnienie żeby czasy na bezynie i na gazie były takie same, ale nie wiadomo wtedy jak się będzie zachowywać mieszanka podczas jazdy do tego byłby potrzebny tester obd i odczyt korekt krótko i długo terminowych i doprowadzenie do ich zrównania na benzynie i na gazie poprzez regulacje ciśnienia. Ale kto gwarantuje że poprzednie ustawienie było naprawdę w porządku??

    Proponuję koledze założenie smarowania gniazd zaworowych w tym samochodzie, bo są bardzo słabe.
  • MetalworkMetalwork
  • #33
    gimak
    Poziom 39  
    To tak przy okazji chciałbym zweryfikować mój sposób regulacji Prins'a w mojej corolli, do którego doszedłem po przemyśleniach i obserwacji korekt.
    Ciśnienie P_sys ustawiłem tak aby na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach par. LPG_cor bujał się w okolicach zera i na takie nastawiłem w Idlle_level.
    Ponieważ mam za wydajne wtryskiwacze gazowe w stosunku do mocy silnika - mam pomarańczowe, a powinny być niebieskie, więc komp benzynowy mocno skracał czas wtrysku benzyny przy pracy silnika na gazie. Ja takie wstępne dopasowanie czasów na benzynie i gazie, zrobiłem tak jak to wyżej napisałeś (przy ok. 3000 obr. - przepustnica podparta), ale zmieniałem par. RC_inj. W ten sposób zszedłem z RC_inj=115% (zastany po instalatorze) do 104%.
    Później, żeby mieć jakieś wyobrażenie jak chodzą korety LTFT i STFT (jaka jest ich zmienność), przejechałem najpierw na benzynie ok. 200 km (w jednym kawałku), a później ta sama trasa na gazie. Z porównania przebiegu korekt, szczególnie LTFT wynikało, że zmienność korekt na benzynie i na gazie są podobne, ale na gazie lekko przesunięta w dół.
    Po przeprowadzeniu paru przybliżeń, wyszło, że najlepsze pokrycie korekty LTFT jest przy RC_inj=103% i tak zostało.
    Par. OFF_inj dobierałem na wolnych obrotach, przechodząc PB<>LPG i obserwując przebieg wykresu STFT. Kryterium jakim się kierowałem, to doprowadzić do tego aby w momencie przełączenia PB<>LPB, przebieg wykresu był jak najmniej zakłócony.
    I pytanie, czy ten sposób jest poprawny.
  • #34
    dett
    Poziom 20  
    Sposób poprawny, u mnie ustawienie trwa 30 minut to nie bardzo mam czas podglądać korektę długoterminową dlatego opieram ustawienie na korekcie szybkiej, jeżeli korekta szybka jest identyczna na gazie i benzynie to i długa nie będzie się zmieniać tak wynika z mojego doświadczenia, w samochodzie z turbiną jest trochę trudniej bo ustawienie bez jazdy może nie mieć odzwierciedlenia w rzeczywistości (zmiany ciśnienia doładowania), w samochodach z doładowaniem zasadniczo dobiera się ciśnienie indywidualnie w zależności ile pompuje turbina żeby mieszanka nawet przy pełnym obciążeniu nie była ani za bogata ani za uboga.
  • #35
    Draco82
    Poziom 14  
    dett napisał:
    Można to wyregulować śrubą, najlepiej we dwie osoby tj jedna niech trzyma gaz na około 3000 obrotów i obserwując czasy wtrysku tak regulować ciśnienie żeby czasy na bezynie i na gazie były takie same


    Mogłbyś mi tylko napisać które parametry obserwować? Jak to ustawic w programie zeby bylo najłatwiej zrobic?
  • #36
    gimak
    Poziom 39  
    dett napisał:
    Sposób poprawny,

    Dzięki za odpowiedź. Kolega ma już doświadczenie, a ja to musiałem najpierw poznać jak to biega.
  • #37
    Draco82
    Poziom 14  
    Wczoraj ustawiłem tak jak kolega dett napisał. Teraz kilka dni jazdy i zobaczę jak instalacja będzie pracować. Zastanawia mnie tylko fakt ze rano na zimnym silniku wolne obroty mi pływają dopóki silnik się nie nagrzeje tak do 70C a później już wszystko płynnie działa. Czy to może być wina ciśnienia reduktora lpg jeżeli dzieje się tak na benzynie??

    Zamieszczam filmik.
    https://www.youtube.com/watch?v=EEW9d29VTI0&feature=youtu.be

    Proszę o pomoc.