Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H GTC 1.6 Turbo - PRINS Regulacja ciśnienia po regeneracji reduktora

07 Cze 2014 11:35 8001 36
  • Poziom 14  
    Witam.
    Mam problem z ustawieniem ciśnienia reduktora po regeneracji.
    Posiadam interfejs jednak do końca nie wiem jak to ustawić aby było poprawnie.
    Przy zgaszonym silniku (załączony zapłon) komputer pokazuje mi ciśnienie 2,4Bara podobnie jest po odpaleniu dopóki samochód nie przełączy się na gaz, po przełączeniu na LPG ciśnienie mam 1,78 (na wolnych obrotach) ustawiłem tak jak jest ustawiony parametr idle_level -178, przy obrotach silnika 2500rpm to ciśnienie spada do 1,68.

    Moje pytanie jest następujące, jak należy ustawić to ciśnienie prawidłowo?

    Dodam tylko, że gdy reguluje ciśnieniem na reduktorze to zauważyłem że silnik różnie się zachowuje (gdy troszke zmniejejsze ciśnienie to silnik ciszej pracuje, nie słychać tak klekotania zaworów).

    Przed regeneracją auto pracowało cicho i mniej paliło, regeneracje dokonałem ze względu na problemy z odpalaniem silnika na benzynie po zgaszeniu na LPG oraz częste wyłączanie się instalacji LPG (okazało się że jest lekko przebrudzony i membrana jest uszkodzona), wymieniłem też wszystkie filtry.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 32  
    Teraz nikt Tobie nie pomoże, nie wiadomo jakie ciśnienie miał ustawione gazownik, jedyne co, to teraz możesz jechać na regulację jak sam nie masz pojęcia o tym.
  • Poziom 14  
    Dabu a po co mi jest potrzebny gazownik skoro mam interfejs i wszystkie parametry mogę sprawdzić i sam ustawić?

    PS: Gazownik też nie wyssie sobie parametrów z palca a pomiar przed regeneracją nic by nie dał skoro reduktor był uszkodzony.
  • Poziom 32  
    Ale gazownik będzie wiedział jakie ciśnienie ma ustawić i zrobi mapę do tego od nowa, lub poprawi. Nikt nie jest w stanie wywróżyć jakie masz tam wtryski.
  • Poziom 14  
    Rozumiem, problem w tym że jestem tym autem w Niemczech i trudno jest mi tutaj znaleźć gazownika a jeszcze trudniej się dogadać i dlatego liczyłem na pomoc osób obeznanych w temacie na forum, że będzie w stanie mnie ktoś nakierować. Mój najbliższy pobyt w pl za 6 miesięcy a auto muszę mieć sprawne.

    Czy po zmianie ciśnienia trzeba jeszcze raz mapę ustawiać?
  • Poziom 43  
    Jakie masz dysze?
    W zakładkach programu masz ustawione jakiekolwiek ciśnienie robocze?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Draco82 napisał:
    Mój najbliższy pobyt w pl za 6 miesięcy a auto muszę mieć sprawne.


    Dziwne , na benzynie też nie jeździ jak powinno, bo możesz sobie przyjechać do polski na regulacje.
  • Poziom 14  
    Nie wiem jakie mam dysze,gdzie to mogę sprawdzić to podejdę do auta i zobaczę. Ciśnienie robocze idle_level w programie mam ustawione na 1,78Bara, tego parametru nie ruszałem i tak było przez kogoś ustawione.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 14  
    Tak zrobiłem, ustawiłem takie ciśnienie na biegu jałowym na reduktorze. Czyli to jest poprawna regulacja?

    Przeczytałem ten temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1487117-0.html i dużo mi to dało.

    Zakładka Vehicle
    7: Bank = 1
    10: Cyl = 4
    6: Low_level = 100
    21: Idlle_level = 178, P_sys = 178 (cisnienie po reduktorze ustawiłem takie samo jak idlle_level)
    17: Temp_min = 35*C
    16: TSO_warm = 500
    30: TSO_cold = 700
    31: Double Mix = 15
    2: TOL = 500
    23: ETL = 350
    24: DOL = 500

    Idlle_level mam ustawiony na 178 i tak samo ustawiłem ciśnienie P_sys na reduktorze ale teraz auto głośniej chodzi i nierówno. Zmniejszyłem P_sys na 1,6Bar i silnik zaczął ciszej pracować oraz płynniej.

    Zastanawiam się czy nie podnieś troszkę ciśnienia Low_level = 100 na 130
  • Poziom 14  
    No to super. Hmmm co do mapy to nigdy tego nie robiłem i nie mam pojęcia jak się za to zabrać, czy ewentualnie mógłbyś mi napisać krok po kroku jak to zrobić?
  • Poziom 39  
    Moje uwagi do tego tematu, może nie do końca aktualne, bo moja instalacja jest z 2005 r i bez turbo, a od tego czasu mogło się coś zmienić.
    Uważam że kolega źle zrobił nie sprawdzając jakie reduktor utrzymuje ciśnienie na listwie przed demontażem i regeneracją reduktora, jeżeli były tylko problemy z odpalaniem silnika.
    Uważam też, że reduktor nie zachowuje się normalnie, chodzi ciśnienia podane w pierwszym poście. Twierdzę tak na podstawie zachowania się mojego reduktora po czyszczeniu. A mianowicie: jak mam P_sys ustawione na 2.14 bara, to po otwarciu elektrozaworów ciśnienie od np. 0 (instalacja bez cisnienia) podskakuje do niecałe 2.2 bara i po przełączeniu się silnika na LPG obniża się do tego nastawionego (2.14 bara) i przy zmianach obrotów nawet do 4000 praktycznie się nie zmienia. Piszę praktycznie, bo przy szybkim zwiększeniu obrotów, w pierwszym momencie ciśnienie spada o 0.01-0.02 bara i zaraz wraca do poprzedniego stanu.
    Wg mnie takie jak opisane w pierszym poście zachowanie się reduktora jest charakterystyczne dla niedokładnie wyczyszczonego reduktora, a konkretnie iglica w prowadnicy lub zaworek regulacyjny nie mają swobodnego ruchu i stąd te przeregulowania - po otwarciu elektrozaworów 2.4 bara, po przełączeniu spadek do 1.78 bara (ustawionego) i przy wzroście obrotów do 2500 spadek do 1.6. Przypuszczam, że przy silniku obciążonym ten spadek byłby jeszcze większy.
    Nie wiem jak to wygląda w turbo, bo ja ustawiam u siebie ciśnienie P_sys na takiej wartości, aby par. LPG_cor chodził na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku wokół zera - stąd u mnie wartość 2.14 bara.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Teraz możesz sobie nową mape zmajstrować i po problemie.
    Tylko starą sobie zapisz.

    Problem w tym, że w Prinsie, na ile go znam, nie ma żadnych map do ustawiania. Regulacja sprowadza się do dobrania na początku par. RC_inj (na ociążeniu) i OFF_inj (na wolnych obrotach) i ponowne ich dobranie konieczne jest przy zmianie wtryskiwaczy gdy wydajność nowych jest inna niż starych. Po grzebaniu w reduktorze nie jest wymagane ponowne dobieranie tych parametrów.
    Więc jeżeli wcześniej samochód na gazie chodził dobrze (oprócz odpalania), to ja bym swoją uwagę skupił na reduktorze, aby dawał stabilne ciśnienie i nie przejmował się tym, że wtryskiwacze klekoczą - u nie już od 130 kkm klekoczą.
    Dla ilustracji - u mnie przy silniku mocno obciążonym (jazda pod stromy podjazd, przy pedale gazu w podłodze) ciśnienie na listwie spada o 0.1 bara.
  • Poziom 14  
    Kolego Gimak, moje autko jest z 2007r i instalacja wtedy była zakładana w salonie opla więc myślę ze przez 2 lata jakoś bardzo ta instalacja nie zmieniła się. Żałuję, że nie sprawdziłem tego ciśnienia, mój błąd. Były problemy nie tylko z odpalaniem ale też w czasie jazdy wyłączała mi się instalacja tak jak by ciśnienie spadało i komputer stwierdzał że brak gazu.
    Reduktor wyczyściłem idealnie, wymieniłem membrany, wszystkie uszczelki, tulejkę oraz trzpień. Przed skręceniem sprawdziłem jak trzpień pracuje w prowadnicy i wszystko działało prawidłowo. U mnie jest teraz ustawione ciśnienie P_sys 1,62 bo jak daję 1,78 to komputer wywala błąd i podobnie jest gdy dam niższe od 1,62.
    Mój parametr LPG_cor przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach waha się od 115 do 135.
    Co do parametrów RC-inj mam 135 a OFF_inj mam 0.
  • Poziom 39  
    Draco82 napisał:
    Żałuję, że nie sprawdziłem tego ciśnienia, mój błąd.

    Nie jest to znowu taki wielki błąd, byłoby może trochę prościej.
    Draco82 napisał:
    Były problemy nie tylko z odpalaniem ale też w czasie jazdy wyłączała mi się instalacja tak jak by ciśnienie spadało i komputer stwierdzał że brak gazu.

    W czasie jazdy silnik przechodził na benzynę, czy gasł. Jeżeli przechodził na benzynę, to wskazywałoby na zanieczyszczone filtry, a jeżeli gasł to wskazywałoby to reduktor (nadmierny skok ciśnienia w górę), ale to już historia.
    Draco82 napisał:
    mnie jest teraz ustawione ciśnienie P_sys 1,62 bo jak daję 1,78 to komputer wywala błąd i podobnie jest gdy dam niższe od 1,62.

    A jaki to jest błąd?
    Jaka jest moc silnika i jaki kolor masz wtryskiwaczy gazowych (zakładam, że to Keihin)?
    Nie wiem jak to wygląda z turbo, ale wg mnie wartości LPG_cor (115-135) sugerują, że ciśnienie w instalacji jest za niskie i komp gazowy wydłuża czas otwarcia wtryskiwaczy.
    A masz reduktor przystosowany do turbo, jest podłączony do podciśnienia w kolektorze ssącym?
  • Poziom 14  
    W czasie jazdy silnik przechodził na benzynę i instalacja gazowa piszczała.
    Błąd to: Fault310: Idle pressure outside range.
    Moc silnika to 180KM a co do koloru wtryskiwaczy to nie wiem jak to sprawdzić :(
    Z reduktora idzie wężyk który trójnikiem jest podpięty do kolektora oraz do czujnika ciśnienia.
    Hmmm nie wiem czy to jest istotne ale w tym czasie co reduktor regenerowałem to padł akumulator w aucie całkowicie, czy mogło to zmienić jakiekolwiek ustawienia instalacji? Dziwi mnie to że w instalacji prins są ustawione tak niskie ciśnienia skoro silnik to 1,6 już nie mówiąc o turbo. Przez 2 miesiące czytam o instalacji prins i przy siniku 1,4 ustawia się większe ciśnienie niż ja mam przy 1,6.
    Dziękuję za pomoc bo naprawdę gubię się w tej instalacji, wcześniej miałem hyundaia coupe z instalacją Lovato i po za filtrami przez 6 lat nic przy instalacji nie robiłem a tu po 6 miesiącach same problemy :(
  • Poziom 43  
    Draco82 napisał:
    Przez 2 miesiące czytam o instalacji prins i przy siniku 1,4 ustawia się większe ciśnienie niż ja mam przy 1,6.

    Cisnienie zależy od dysz.

    Nie ważna wartość ciśnienia a wydajność reduktora, po prostu to ciśnienie nie może się zmieniać wraz z obciążeniem silnika i na jałowych.
  • Poziom 39  
    Draco82 napisał:
    Moc silnika to 180KM a co do koloru wtryskiwaczy to nie wiem jak to sprawdzić

    Jeżeli masz wtryskiwacze Keihin'y, to dla tej mocy powinieneś mieć wtryskiwacze żółte (górny zakres 38-45 kM/cyl) lub brązowe (dolny zakres 46- KM/cyl). Wydajność znaczona je kolorową kropką na obudowie. Po wartości ustawionego RC_inj przypuszczam, że masz wtryskiwacze żółte (sprawdź jakie kropki masz na wtryskiwaczach).
    Draco82 napisał:
    Z reduktora idzie wężyk który trójnikiem jest podpięty do kolektora oraz do czujnika ciśnienia.

    To prawdopodobnie jakaś kombinowana instalacja. Bo u mnie bez turbo reduktor nie ma żadnego połączenia z kolektorem, ani z czujnikiem ciśnienia. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu jest w obudowie filtra fazy lotnej. Instalacja Prins'a, którą raz oglądałem zamontowaną do silnika z doładowaniem, miała połączenie reduktora (króciec w pokrywie obok śruby do regulacji ciśnienia) tylko z dolotem. Wtedy nie przyszło mi to do głowy, aby dokładnie sprawdzić, czy włączenie było przed, czy za przepustnicą, ale na logikę, to włączenie powinno być przed przepustnicą (ciśnienie odniesienia).
    Draco82 napisał:
    Dziwi mnie to że w instalacji prins są ustawione tak niskie ciśnienia

    Wg instukcji te reduktory mogą pracować przy ciśnieniach od 1.6 do 2.4 bara.
    Wg mnie ciśnienie powinno być tak ustawione, aby jak pisałem wyżej, na rozgrzanym silniku par. LPG_cor oscylował w okolicach "0", bo wg mnie to głupota ustawiać ciśnienie, aby ten parametr oscylował na wartościach powyżej 100%.
    Ustaw parametr Idlle_level wstępnie na 200 (2 bary), a z ciśnieniem jedź do góry, aż LPG_cor będzie się bujał koła zera i na takie ustaw Idlle_level, a Low_level przestaw na wartość o ok. 0.6 bara niższą niż Idle_level.
    Draco82 napisał:
    Przez 2 miesiące czytam o instalacji prins i przy siniku 1,4 ustawia się większe ciśnienie niż ja mam przy 1,6.

    W instrukcji nic na ten temat nie ma. Z obserwacji mojej instalacji wynika, że zmiana ciśnienia nie ma praktycznie wpływu na dawkę wtryśniętego gazu, bo algorytm kompa gazowego przez par. LPG_cor wprowadzi odpowiednią korektę.
    Draco82 napisał:
    wcześniej miałem hyundaia coupe z instalacją Lovato i po za filtrami przez 6 lat nic przy instalacji nie robiłem a tu po 6 miesiącach same problemy :(

    Ja w megance z OMVL Dream XXI N przez 10 lat też z zasadzie nic nie robiłem, a w corolli z Prins'em, poza czyszczeniem reduktora (konieczność) i zabawą w dobranie RC_inj i OFF_inj (to już z ciekawości) też przez 9 lat nic się nie działo.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Cisnienie zależy od dysz.

    Nie słyszałem, aby Prins przewidywał stosowanie dysz po wtryskiwaczach gazowych.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Nie ważna wartość ciśnienia a wydajność reduktora, po prostu to ciśnienie nie może się zmieniać wraz z obciążeniem silnika i na jałowych.

    I tu tkwi sedno i w moim przypadku reduktor w 100% spełnia ten wymóg.
  • Poziom 14  
    Mam wtryskiwacze Keihin'y żółte.
    "Instalacja Prins'a, którą raz oglądałem zamontowaną do silnika z doładowaniem, miała połączenie reduktora (króciec w pokrywie obok śruby do regulacji ciśnienia)" - mam identycznie jak napisałeś.
    "Wtedy nie przyszło mi to do głowy, aby dokładnie sprawdzić, czy włączenie było przed, czy za przepustnicą, ale na logikę, to włączenie powinno być przed przepustnicą (ciśnienie odniesienia)" - U mnie jest intercooler później wąż do przepustnicy w nim jest jakiś czujnik, następnie przepustnica i za nią jest to wyprowadzenie do którego jest podpięty reduktor i ten czujnik (po oznaczeniach wyczytałem że jest to czujnik ciśnienia) ale co on mierzy to nie wiem. Jak wypnę ten czujnik to na BP auto pracuje normalnie a w instalacji na przemian mrugają diody czerwona i pomarańczowa i LPG się nie załączy.

    Przestawiłem, teraz sytuacja wygląda następująco:
    Parametr LPG_cor na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach ustawiony na "0"
    Idlle_level ustawiony na 200 a P_sys doszedł do 1,92 a Low_level zostawiłem na 100 bo gdy dałem 140 to instalacja stwierdzała że jest brak gazu.
    Przy dodawaniu gazu parametr LPG_cor skakał i momentami podnosił się do 35% - czy to ma tak być. Jutro jadę do pracy 40km to zobaczę jak instalacja będzie pracować i napisze coś więcej na ten temat.
  • Poziom 39  
    Draco82 napisał:
    U mnie jest intercooler później wąż do przepustnicy w nim jest jakiś czujnik, następnie przepustnica i za nią jest to wyprowadzenie do którego jest podpięty reduktor i ten czujnik (po oznaczeniach wyczytałem że jest to czujnik ciśnienia) ale co on mierzy to nie wiem.

    Nie wiem czy to jest właściwie włączone. W silnikach bez doładowania, u Prins'a ciśnieniem odniesienia dla reduktora jest ciśnienie atmosferyczne. W innych instalacjach jest podciśnienie w kolektorze ssącym.
    W silniku z doładowaniem (o którym pisałem wyżej), ciśnieniem odniesienia jest najprawdopodobniej ciśnienie przed przepustnicą (i to jest dla mnie logiczne rozwiązanie). Że tak jest, sądzę też po zachowaniu się ciśnienia na listwie (miałem go podłączonego pod program diagnostyczny v 2.5.1). Ciśnienie po włączeniu zapłonu było ok. 2.2 bara i takie pozostało po odpaleniu silnika i jego pracy na benzynie, po przełączeniu na gaz spadło mniej więcej o 1 kreskę (0.01 bara) i tak się utrzymywało. Przy szybkim zwiększaniu obrotów nieznacznie na moment spadało.
    Gdyby ciśnienie odniesienia było brane zza przepustnicy jak u Ciebie, to po przełączeniu na gaz, ciśnienie na listwie też spadałoby podobnie o ok. 0.7 bara.
    Draco82 napisał:
    Przestawiłem, teraz sytuacja wygląda następująco:
    Parametr LPG_cor na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach ustawiony na "0"
    Idlle_level ustawiony na 200 a P_sys doszedł do 1,92
    ).
    Tak jest, jak silnik pracuje na gazie. A jakie jest ciśnienie po zgaszeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu i pracy silnika na benzynie, dalej utrzymują się te 2 bary, czy ciśnienie podnosi się do ok. 2.7 bara?
    Coś jest dalej nie tak, bo Low_level ustawiałem u siebie niższe o 0.3 bara od P_sys i nic się nie działo, czyli jakieś inne ciśnienie widzi komp gazowy i porównuje z Low_level, oraz to, że tak mocno waha się LPG_cor - u mnie zmienia się o 3-4%.
    Nie wiem oczywiście, czy te moje spostrzeżenia są słuszne, ale sprawdziłbym, jak zachowywałby się silnik (instalacja) gdyby ciśnienie odniesienia wziąć z przed przepustnicy.
    Dobrze byłoby, aby się wypowiedział na ten temat ktoś montujący instalacje Prins'a.
    Nie wiem jak daleko masz do Norymbergi, bo w tych okolicach działa kolega dett
    udzielający się na tym forum - spróbuj nawiązać z nim kontakt.
    Draco82 napisał:
    zobaczę jak instalacja będzie pracować i napisze coś więcej na ten temat.

    Chętnie poczytam, może coś nowego się dowiem.
    I jeszcze jedno, jakim programem diagnostycznym się posługujesz?
  • Poziom 14  
    Dzis rano jak jechalem do pracy: po odpaleniu auta (silnik zimny auto na ssaniu) obroty 1200rpm po zagrzaniu wylaczylo sie ssanie i obroty spadly do 500rpm i falowaly 500-800. Po rozgrzaniu i przelaczeniu na lpg obroty sie unormowaly i utrzymywaly na poziomie 800rpm.
    Po powrocie z pracy podepe komputer i podam wszystkie cisnienia jakie mam.
  • Poziom 20  
    Witam, z góry proszę piszących, o nie wypowiadanie się nie znając tematu, bo pytania o dysze i ustawianie map w instalacji Prinsa są co najmniej śmieszne, a niektóre wypowiedzi mogą doprowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji zamiast rozwiązania problemu.
    Dwa pytania do autora tematu:
    - jaka wersja programu jest używana do obsługi instalacji,
    -czy jest dodatkowe smarowanie gniazd zaworowych??

    Poniżej programu 2.8.0 nie ustawisz instalacji

    Jak chcesz możesz do mnie podjechać:
    Bundesstrasse 7a
    97531 Theres

    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Witam po raz kolejny. Więc sytuacja jest następująca:
    program do regulacji który posiadam to wersja VSI diagnostics D2.2 pobrana ze strony http://www.lpg.ccy.com.pl/ nie dysponuje nowszą wersją.
    Nie ma dodatkowego smarowania gniazd zaworowych.
    No to nie jestem ucieszony z tego powodu, że nie będę w stanie sam ustawić tej instalacji :(
    Sprawdziłem odległość i mam 250km w jedną stronę więc jeszcze nie jest źle, napisz mi proszę jaki to byłby koszt regulacji.

    Gimak dziś nie miałem czasu żeby podpiąć i posprawdzać ustawienia ale skoro dett pisze, że tą wersją nic nie ustawie więc nie wiem czy jest sens.
    Załamany jestem...
  • Poziom 39  
    Ja mam wersję 2.2, 2.5.1 oraz 2.7 i 2.8, ale posługuje się głównie 2.5.1, bo pasuje do wersji oprogramowania sterownika gazowego (tak przynajmniej mnie się wydaje). Wersje 2.7 i 2.8 udostępnił mi kolega z forum. Uruchomiłem chyba ze 2 razy, żeby zobaczyć jak wyglądają, a nie używam ich na "co dzień" ze względu na nieporęczność komputera na którym go zainstalowałem.
    Wersję oprogramowania sterownika możesz zobaczyć w okienku po naciśnięciu klawisza F2.
  • Poziom 14  
    gimak napisał:
    Ja mam wersję 2.2, 2.5.1 oraz 2.7 i 2.8, ale posługuje się głównie 2.5.1, bo pasuje do wersji oprogramowania sterownika gazowego (tak przynajmniej mnie się wydaje). Wersje 2.7 i 2.8 udostępnił mi kolega z forum. Uruchomiłem chyba ze 2 razy, żeby zobaczyć jak wyglądają, a nie używam ich na "co dzień" ze względu na nieporęczność komputera na którym go zainstalowałem.
    Wersję oprogramowania sterownika możesz zobaczyć w okienku po naciśnięciu klawisza F2.

    Czy byłaby możliwosc, zebys mi udostepnil te nowsze wersje??

    Cos z tą moja instalacja jest nie tak. Dziś po przelaczeniu na lpg zaczął mrugać check engine i pojawila sie kontrolka serwisu. Po jakis 5 minutach instalacja sie wyłączyła i auto przeszło na benzyne (ponowne przełączenie na lpg nie było możliwe).
    Chyba musze powrócić do tych ustawień które były wczesniej. Wtedy nie sypalo mi błędami w komputerze auta.
  • Poziom 20  
    Wersja 2.8.0 czy 2.8.1 można aktywować tylko przez Prinsa, po instalacji pojawia się specyficzny kod instalacji który trzeba aktywować na stronie prinsa, nie wiem czy ktoś zrobił do tego cracka.

    Jakby to był normalny silnik bez tego dodatkowego czujnika, to można zrobić wszystko programem 2.5.1

    Problem jest z ustawianiem ciśnienia ponieważ idle level to juz nie jest tak jak w normalnym silniku Psys na wolnych obrotach tylko ciśnienie delta, którego w 2.5.1 nie będziesz widział.

    Koszt ustawienia 30 Eur
  • Poziom 39  
    Kolego dett, tak z ciekawości - skąd powinno być brane ciśnienie odniesienia dla reduktora Prins'a w silnikach z doładowaniem, sprzed przepustnicy (tak jak sądziłem po wskazaniach ciśnienia w mercu z doładowaniem), czy jak w tym przypadku zza przepustnicy (strefa podciśnienia).
  • Poziom 14  
    No to wyglada na to, ze sam nic nie ustawie.
    Zastanawia mnie tylko jeden fakt, skoro przed naprawa reduktora nie bylo regulowane nic w instalacji programowo to dlaczego po regeneracji reduktora nie da sie tego cisnienia wyregulowac srubą??
    Dett na kiedy mozemy sie umowic zeby ustawic ta instalacje? Z tego powodu ze mam do przejechania 500km to mi by odpowiadala sobota bo od poniedzialku do piatku pracuje.
  • Poziom 39  
    Draco82 napisał:
    Czy byłaby możliwosc, zebys mi udostepnil te nowsze wersje??

    To nic nie da, bo w trakcie instalowania programu na kompie program pyta się o kody, które podaje chyba dystrybutor programu. Kody te podał mi kolega, który udostępnił mi te programy (nabyte legalnie), wcześniej musiałem mu podać jakieś dane (szczegółów już nie pamiętam), a efekt jest taki, że kody te pasują tylko na ten komputer na którym program został zainstalowany.
    Przypuszczam, że w tych kodach jest w jakiś sposób zaszyfrowany MACadress kompa i program instalacyjny to sprawdza w czasie instalacji, jak nie pasuje to przerywa instalację programu.