Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B Lift - Kupno vectry b 2.0 dti, dlugi postoj samochodu

Djwasyl1992 07 Cze 2014 12:12 2694 7
  • #1 07 Cze 2014 12:12
    Djwasyl1992
    Poziom 8  

    Witam wszystkich

    Mam okazje za grosze kupic od znajomego opla vectre b z silnikiem 2.0 dti z roku 2000/1 (nie wiem dokladnie ale 2000r. to minimum), wersja po lifcie, sprowadzony byl kilka lat temu, przebieg ok 220tys, wyposazenie chyba wszystko ma. Ogolnie jest to wersja przerobiona przez jakas firme ale zmiany tylko wizualne (dokladki, zderzaki itp.)
    1.Jak ogolnie sprawuja sie te silniki, jak wyglada ich awaryjnosc i koszty naprawy (czytalem ze nie specjalnie sa polecane i sa drogie w naprawach, ogolnie znajomy przejzedzil ok 20-30 tys i nie mial problemow, jedynie cos z bledami na komputerze ale pozniej bylo wszystko ok)
    2. samochod od ok 1,5 - 2 lat stoi w garazu i nie jest chyba wogole odpalany, stan balacharki jest bardzo dobry, auto jest bezwypadkowe i stan wizualny jest b.db jednak obawiam sie o stan techniczny silnika jak i innch elementow np. hamulce wiec tutaj pytanie na co musial bym zwrocic uwage i co sprawdzic zeby nie wpakowac sie w jakies ogromne koszta
    3. auto ogolnie cos oslablo, przypuszczalnie mogla to byc turbina ale jakis tam mechanik przed wyjazdem znajomego powiedzial zeby sprawdzic chlodnice IC. w kazdym razie auto w ciagu roku dosc odczuwalnie stracilo na przyspieszeniu (wczesniej jak zalaczyla sie turbina bylo poprostu czuc ze auto idzie a teraz ma mula tzn mialo jak auto zostalo odstawione do garazu, od tamtego czasu nie bylo wogole odpalane)
    Auto wyglada naprawde bardzo ladnie z zwenatrz jak i wewnatrz bo znajomy dba o samochody. Aktualnie jest caly czas za granica i auto stoi nieuzywane.
    I tutaj moje pytanie czy wogole warto interesowac sie tym samochodem? Ewentualnie jesli tak to co sprawdzic dokladnie i jaka cene negocjowac mniej wiecej?

    0 7
  • #2 07 Cze 2014 16:17
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Jak znajomy , to pozwoli ci na podjechanie do mechanika i solidna diagnozę. Te silniki cudem żadnym nie sa często przy tych przebiegach padaja pompy i elektronika, co w przypadku nowego osprzetu daje połowę wartości tego auta.
    Wszystko jest kwestią ceny zakupu i stanu auta.

    0
  • #3 07 Cze 2014 16:24
    seedbl
    Poziom 2  

    ja bym go solidnie sprawdził,kupił i sprzedał z zarobkiem:] ogolnie nie polecam silnikow opla dti

    0
  • #4 07 Cze 2014 20:13
    Djwasyl1992
    Poziom 8  

    ok tylko ze ja chce to auto dla siebie a nie zeby kupic i sprzedac z zarobkiem;) zreszta co to byl by za zarobek? znajomy kupil to auto 3-4 lata temu za 22tys zl i do tego prawie 2 tys zl za rejestracje w pl. a teraz za to auto ponizej polowy tej ceny moze dostac;/ stan wizualny jest b.db auto jest caly czas garazowane. problemem jest to ze one stoi teraz bardzo dlugo.

    0
  • #5 08 Cze 2014 01:28
    seedbl
    Poziom 2  

    czas raczej nie ma tu wpływu na funkcjonalność ,wizyta u dobrego mechanika załatwi sprawę;]

    0
  • #6 08 Cze 2014 02:03
    Djwasyl1992
    Poziom 8  

    no z tego co czytalem to ma;/ hamulce potrafia sie zapiec (przekonalem sie o tym na wlasnej skorze jak golf stal ok 4 miesiecy nieuzywany)
    ok u mechanika ale chcial bym wiedziec czy auto samo w sobie jest warte zakupu:) czytalem ze te silniki nie ciesza sie popularnoscia. auto ma ponad 200tys wiec nie chcial bym sie wpakowac na mine:)

    0
  • #7 08 Cze 2014 22:30
    Jap
    Poziom 28  

    Kolego, silniki DTI czy DTL w Vectrach to staszna padaka. Miałem taką brykę 8 lat temu. Jest to tykająca bomba-nie znasz godziny kiedy zapali ci się lampka check i jesteś w plecy wymianę pompy. Nie wiem jak się dziś ceny plasują - 8 lat temu był to koszt 1/3 wartości auta.
    Zresztą i pozostałe rzeczy sypią się dość często. Auto naprawiałem dużo częściej niż Fiata 126p (centralne zamki, zawiecha, niezła sztuka wymienić świece żarowe coby je nie zerwać, wyświetlacz itp itd).
    Na szczęście na forum Vectry są fajne opisy jak i co wymieniać oraz ceny elementów zawieszenia są niskie - aczkolwiek co pół roku leci z przodu łącznik stabilizatora.
    Był to mój OSTATNI OPEL (w sumie miałem 3) i już mam do tej marki URAZ.

    0
  • #8 08 Cze 2014 23:49
    Djwasyl1992
    Poziom 8  

    No tez tak slyszalem juz od kilku mechanikow i chyba rzeczywiscie dam sobie spokoj z tym samochodem. Raczej bede sklonny do volvo v70 2,5 R5

    0