Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Interkom przewodowy - komunikacja kierowca -> pilot

jaczylibodzio 07 Jun 2014 15:16 2349 2
  • #1
    jaczylibodzio
    Level 10  
    Witam serdecznie. Chciał bym sobie do samochodu rajdowego poskładać interkom. Z lutowaniem nie mam problemu, natomiast z czytaniem schematów już nieco gorzej, ale przy rozpisce elementów i rysunku płytki jestem w stanie coś poskładać, a w razie kłopotów mam znajomego który służy pomocą.

    Do rzeczy, potrzebuję interkomu do samochodu rajdowego, z komunikacją kierowca -> pilot, w obydwie strony w dupleksie, czyli jednocześnie mówimy i jednocześnie się słyszymy. Cały numer polega na tym że na forum ciężko o coś konkretnego, a i w internecie jest kłopot. Szukałem schematów interkomów - sparco terratrip, peltor, stilo... ale nici z tego. Znalazłem natomiast dwa intercomy które mnie zainteresowały, ale nie mam pojęcia czy będą miały racje bytu w takim zestawieniu jakie bym chciał otrzymać. Mianowicie:
    - wyjście aux dla kamery z obydwu mikrofonów
    - wyfiltorwanie częstotliwości (tak żeby przenoszony był tylko zakres w którym mówimy)
    ...i z głównych założeń właściwie chyba tyle.

    Interkom zagości w aucie N grupowym, więc chciał bym żeby nie była to tania zabawka która może stwarzać problemy podczas jazdy. Raczej chciał bym poskładać coś konkretnego pod swoje wymagania. Znalazłem dwa projekty, pierwszy pochodzi ze strony http://www.specialstage.com/forums/showthread.php?32499-DIY-Intercom-Design-Thread , jest wszystko ładnie opisane. LM380 daje 2,5W, i pomimo że to aż nadto to wcale bym nie płakał jak by w innym projekcie był wykorzystany. Tylko że autor tematu pisze że po roku czasy musiał je wymienić...

    Drugi jest tutaj - http://www.zen22142.zen.co.uk/Circuits/Misc/intercom.htm , z tym że ten posiada przycisk PTT, a ja chcę żeby działał w dupleksie, czy wystarczy pominąć przycisk w schemacie czy będzie sprzężenie i z tego to nic?

    Oprócz w/w dwóch rzeczy (filtry i wyjście aux) zależy mi bardzo na jakości dźwięku i niezawodności. Ktoś coś pomoże, a może ma jakiś sprawdzony schemat, albo schemat z rajdowego interkomu którejś z w/w marek? Te projekty mają połączenia mikrofonu i głośnika wspólną masą, a wszystkie przeznaczone do rajdów zestawy mają wtyki minimum na 4ry pin... więc tutaj też jest różnica spora... Chciał bym się zamknąć w kwocie 200zł za samą centralkę, nie licząc bzdur typu przewody, obudowa, czy same wtyki...
  • #2
    bambus94
    Level 30  
    Jeśli macie już słuchawki z mikrofonem to musisz mieć jedynie dwukanałowy wzmacniacz audio małej mocy, kilka W to max.
    Twój mikrofon podłączasz na wejście jednego kanału a wyjście pod słuchawki pilota i odwrotnie, czyli mikrofon pilota do wejścia drugiego kanału a wyjście pod twoje słuchawki. Ot i cała konstrukcja. Koszt można by zamknąć w 20zł.
  • #3
    jaczylibodzio
    Level 10  
    A wyjście audio do kamery z obydwu mikrofonów? Co w takim wypadku ze sprzężeniem? Wszystko ok, tylko chciał bym wiedzieć czy interkomy rajdowe działają właśnie na takiej zasadzie. Bo jeżeli później dokupimy firmowy zestaw słuchawkowy to nie będzie miało sensu, żeby to przerabiać...

    Ale tak generalizując... wzmacniaczyk słuchawkowy 12V (w interkomie stereo nie ma racji bytu), do tego wzmacniacze mikrofonowe na wejściach do wzmacniacza i ot cała filozofia?