Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

claas celtis 456 - nie odpala

08 Cze 2014 10:38 8895 19
  • Poziom 9  
    Ciągnik odpala na sekundę i gaśnie po ponownym zakręceniu rozrusznikiem czarny dym z komina i nie odpali po przerwie ok, minuty odpali na sekundę i znowu to samo .Zapala się czasami lampka z piorunem .Podmieniałem sterownik ale nic nie pomogło może problem z instalacją może podeśle ktoś jakiś schemat gdzie podłączone są te przewody od sterownika ponoć częsty problem to kable łączące się z tyłu kabiny .Proszę o pomoc
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    A dokładnie to co potrzebujesz ze schematu?Zapalałes na Plaku by wyeliminowac reszte usterek ? Spewdzałes czy to sterownik odcina pompe?
  • Poziom 9  
    Potrzebuję schemat gdzie jest podłączony sterownik, do jakich urządzeń dolna wiązka pod kabiną z lewej strony ,ta wiązka idzie do kabiny i dalej.Myślę że na plaku nie odpali bo pompa daje za dużą dawkę bo jest czarny dym jak go kręcę po tym sekundowym odpaleniu .Nie wydaje mi się że sterownik odcina pompę bo skąd ten czarny dym po tym jak zgaśnie,mam wrażenie że wtedy pompa daje za dużą dawkę albo nie wtym miejscu i stąd ten czarny dym.Jutro zobaczę z tym plakiem .Słyszałem że jest jakiś uszczelniacz z tyłu pompy który pada i mogą być takie objawy
  • Poziom 9  
    Dzięki serdeczne plak pomógł odpalił tylko nierówno pracował ale to wina tej kostki z tyłu kabiny wyczyściłem i spokój ale miga awaria i i piorunek od skrzyni i co z tym fantem zrobić.
  • Poziom 32  
    Zczytac błędy Metadiag-iem2007 albo mozolnie przetestowac wszystkie czujniki i zawory skrzyni wg. serwisowki.
  • Poziom 9  
    Ten migający piorunek od skrzyni zlokalizowałem był przerwany kabel od potencjometra sprzęgła.Pozostał mi ostatni problem jak włączę stacyjkę to mignie czerwona dioda na wskażniku temperatury po odpaleniu zapali się i migają dwie czerwone kontrolki z trójkątami .Nie wiem od czego jest ta czerwona dioda na wskażniku (temperatura silnika działa poprawnie )
  • Poziom 32  
    Dioda alarmu temperatury/poziom płynu.Sterowana via comp.silnika.Wskaznik temp. sterowany jest z czyjnika temp. typu zmiennoopornościowego a alarm z czujnika typu włacz/rozłącz.Schematy sie róznią zalezy czy pompa elektr. czy mech
    - Na rys 2 wejscie G2 na sterowniku silnika (24)
  • Poziom 9  
    dzięki tylko nie widzę na schemacie gdzie jest ten czujnik na przewodzie g 2 czy przed kompem silnika ,bo na ciągniku też nie widzę tego czujnika - czy on jest w chłodnicy czy gdzieś na głowicy silnika

    Dodano po 15 [minuty]:

    Jeżeli to jest czujnik wkręcany z boku obudowy termostatu na prostokątną kostkę to u mnie tego czujnika nie ma ani kostki na zdjęciu 14 poz. claas celtis 456 - nie odpala
  • Poziom 9  
    Wyczyściłem piny przy kompie i zgasła kontrolka dzięki za schemat
  • Poziom 10  
    Panowie potrzebuję pomocy z Celtisem. Od jakiegoś czasu zaczęły się problemy z odpalaniem. Generalnie jak ciągnik jest zimny odpala zawsze od strzału. Jak ciągnik trochę popracuje to jest loteria czasami odpali, a czasami nie. Jak odpali to od strzału, a jak nie odpali to można kręcić w nieskończoność i nie odpali, chyba pompa odcina paliwo i kręci na sucho. Na początku zdarzało mu się raz na tydzień, że nie chciał odpalić i po chwili mu przechodziło. Teraz praktycznie za każdym razem jak zgaszę mocno rozgrzany to nie chce odpalić, musi postać z godzinę i odpala. Czasami nie chce odpalić, cofnę kluczyk, przekręcę jeszcze raz i odpala od strzału. Przejrzałem wszystkie kostki, popsiukałem sprayem do połączeń elektrycznych ale nic nie pomogło.
    Zauważyłem, że jak nie chce odpalić to nie działa też wskaźnik temperatury, bo po przekręceniu kluczyka wskazówka się nie podnosi, próbowałem iść tym tropem ale nic nie znalazłem.
    Odłączałem kolejno wszystkie czujniki temperatury i bez każdego odpala bez problemu. Odłączyłem czujnik obrotów wału i wtedy ciągnik podobnie jak u mnie kręcie na sucho i nie odpala, ale tym się różni że wskazówka od temperatury działa wtedy, a u mnie nie działa, więc to chyba też nie jest wina tego czujnika. Jak wyciągam bezpiecznik FM20 "licznik silnika" wg instrukcji, to mam takie same objawy czyli nie działa wskaźnik temperatury i kręci na sucho ale nie odpala. Ale ten trop też niewiele mi dał, bo jak nie chce odpalić to zasilanie na tym bezpieczniku jest normalnie bo sprawdzałem. Chyba że gdzieś dalej ginie.
    Może ktoś mi podpowie co może być przyczyną, co ma wspólnego kręcenie na sucho, rozgrzanie ciągnika, wskaźnik temperatury i bezpiecznik FM20.
    Może ktoś z Was mieszka blisko Płocka i potrafiłby coś zdiagnozować?
    Czy serwis Claasa podpinając się komputerem zdiagnozuje usterkę?
    Dodam jeszcze, że mruga mi kontrolka od świecy żarowej, ale ona zaczęła mrugać zaraz jak go kupiłem, a problemy z odpalaniem pojawiły się niedawno. Mruganie tej kontrolki też sygnalizuję jakąś usterkę elektroniczną.
    Dzięki za każdą pomoc, bo już nie mam pomysłu na ten ciągnik.
  • Poziom 2  
    Może stacyjka nie łączy i nie odpala a jak cofniesz kluczykiem i jeszcze raz to odpala bo połączy styk?
  • Poziom 10  
    Ale ciągnik kręci tylko nie ma podanej dawki paliwa, także chyba stacyjka nie ma nic do tego. Kable na stacyjce sprawdziłem i wszystko wygląda ok. Stacyjka jest nierozbieralna więc do środka nie zajrzę. Przydałaby się jakiś schemat instalacji od bezpieczników, to bym sprawdził co zasila bezpiecznik FM20 , może tak bym coś znalazł. 2 dni już siedzę nam tym ciągnikiem i nic się nie poprawiło.
  • Poziom 2  
    FM 20 - 10A kalkulator silnika

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ten FM20 występuje tylko w 456 więc ja więcej nie pomogę bo mam 436
  • Poziom 10  
    Ja mam Celtisa 426 i mam bezpiecznik FM20 10A w instrukcji jest opisane Licznik silnika, ale co on dokładnie zasila.
  • Poziom 2  
    claas celtis 456 - nie odpala

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Z tego schematu wynika ze FM 20 jest tylko w 456
  • Poziom 2  
    tompil udało się usunąć awarię? bo ciekawy jestem co wyszło.
  • Poziom 10  
    Cześć,
    Myślałem. że chodziło o główną wtyczkę pod kabiną i przez nią że były te problemy, bo idzie przez nią zasilanie do sterownika. Była mocno zaśniedziała i po wyczyszczeniu był spokój przez jakiś czas. Tylko że problem zaczął znowu się powtarzać i sprawdziłem że zasilanie przechodzi przez tą wtyczkę więc to też błędny trop. Za to zdjąłem osłonę od sterownika i jak nie chce odpalić to popukałem w sterownik o odpalił, także chyba jakieś uszkodzenie mechaniczne sterownika. Jeszcze chwilę posprawdzam czy tak będzie się powtarzało z tym stukaniem w sterownik.
    Może wiecie jak dostać się do środka tego sterownika?
    W serwisie claasa powiedzieli 3 tys zł za wymianę sterownika jak oddam stary w rozliczeniu, trochę sporo kasy.
  • Poziom 10  
    Tylko jak się dostać do środka albo namiar na kogoś kto się tym zajmuje?
  • Poziom 24  
    tompil napisał:

    W serwisie claasa powiedzieli 3 tys zł za wymianę sterownika jak oddam stary w rozliczeniu
    Oni go naprawią i sprzedadzą drugi raz. Daj zdjęcia ze wszystkich stron. Jest na OLX tych naprawiaczy trochę.