Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung HD502HJ - Error Ocurred, S.M.A.R.T bad

homik363 08 Cze 2014 12:57 762 5
  • #1 08 Cze 2014 12:57
    homik363
    Poziom 2  

    Witam
    Już od jakiegoś czasu mniej więcej miesiąca ma problem z jednym dyskiem.
    Mianowicie posiadam dwa dyski Samsung HD502HJ działające w raid 0.
    Podczas uruchamiania w ekranie raid przy jednym z dysków jest czerwony napis Error Ocurred. A chwile później pokazuje się błąd
    "SATA Port 3 Samsung HD502HJ
    S.M.A.R.T status Bad, Backup and Replace"

    Z tego co dotychczas doczytałem, w każdej chwilo dysk może paść, i powinienem kupić nowych. Ale chciałbym się upewnić, dlatego tutaj piszę.

    Jeśli dysk trzeba wymieć to lepiej kupić taki sam używany dysk, czy jednak wydać więcej kasy i kupić dwa nowe dyski?


    Samsung HD502HJ - Error Ocurred, S.M.A.R.T bad Samsung HD502HJ - Error Ocurred, S.M.A.R.T bad

    0 5
  • Pomocny post
    #2 08 Cze 2014 13:05
    swiercm
    Moderator na urlopie...

    Dysk do wymiany. Przede wszystkim, ma uszkodzoną prawdopodobnie powierzchnię (parametr 01).

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1467175.html

    homik363 napisał:
    Jeśli dysk trzeba wymieć to lepiej kupić taki sam używany dysk, czy jednak wydać więcej kasy i kupić dwa nowe dyski?


    Wszystko zależy od tego, w jakim stanie są używane dyski. Jeśli SMART i skan powierzchni jest ok, a i Sprzedający ma pozytywne opinie, długi staż itd, to można takie dyski kupić.

    0
  • Pomocny post
    #3 08 Cze 2014 13:26
    Dra98
    Poziom 41  

    homik363 napisał:
    Jeśli dysk trzeba wymieć to lepiej kupić taki sam używany dysk, czy jednak wydać więcej kasy i kupić dwa nowe dyski?

    Obecny dysk jest na gwarancji - In Warranty Data wygaśnięcia 07-Jul-2014 - więc przy szybkim działaniu wymienią na nowy.
    Strona Seagate - http://support.seagate.com/warranty

    0
  • #4 08 Cze 2014 13:55
    homik363
    Poziom 2  

    Bardzo dziękuje za informacje. Rozumiem że dysk powinienem oddać na gwarancje do sklepu w którym go kupowałem ?
    To że dysk jest jeszcze na gwarancji jest dla mnie dużym zaskoczeniem ponieważ przy kupnie komputera sprzedawca miał mi wypisać długość gwarancji poszczególnych podzespołów i przy dyskach mam 24 miesiące a nie jak by wychodziło 36 miesięcy.

    0
  • Pomocny post
    #5 08 Cze 2014 14:04
    Dra98
    Poziom 41  

    homik363 napisał:
    Rozumiem że dysk powinienem oddać na gwarancje do sklepu w którym go kupowałem ?

    Można odesłać do Warszawy, drukując wcześniej tzw RMA. Wcześniej można\warto użyć programu SeaTools - http://www.seagate.com/support/downloads/item/seatools-win-master/ i wpisać kod błędu [przynajmniej niedawno gdy reklamowałem tak było] odpowiednio zapakować i odesłać - http://www.seagate.com/support/warranty-and-replacements/

    0