Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 - Falujące obroty na biegu jałowym

08 Cze 2014 14:59 6033 8
  • Poziom 22  
    Witam...
    Mam problem z samochodem Peugeot 106 silnik 1.1 lub 1.4 (Pisze lub bo według dowodu jest 1.4 a np. rozrząd pasuje tylko od 1.1 dziwna sprawa) 2002 rok benzyna.

    W samochodzie falują obroty na biegu jałowym. (Czasami skaczą sobie do 4 tysięcy czasami zatrzymują się na 1500 z tym bywa różnie).
    Podczas jazdy nie ma żadnych problemów.
    Co sprawdziłem:
    Dolot ok, przepustnica wyczyszczona, silnik krokowy został wymieniony i było dobrze przez około 2 miesiące.
    Dopasowanie silnika krokowego to była męczarnia szczerze mówiąc dopiero za piątym razem pasował.

    Czy po instalacji silniczka krokowego trzeba robić jakąś adaptacje??
    Czytałem na tym dormum że po instalacji trzeba wykonać coś takiego:
    "regulacja iglicy silnika krokowego jest banalnie prosta i nie potrzeba żadnego diagnoskopu. Trzeba ją wyciągnąć na tyle ze przy zakładaniu silniczka oprze się i zamknie całkowicie przepływ. Przy pierwszym odpaleniu silnik zapali i zgaśnie. Wyłączamy całkowicie zapłon w tym momencie silnik krokowy automatycznie się cofa w położenie tzw. przewietrzania komory (zapobiega to zalaniu gorącego silnika). Odpalamy ponownie i wszysko powinno być ok."

    Ja zamontowałem go bez żadnej regulacji ale wszystko było w porządku przez tylko chwilę.
    Proszę o jakieś rady.
    Komputer nie wskazuje błędów.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jaki komputer? PP2000 może wskazać tobie zupełnie inne błędy jak Texa czy inne kombajny do odczytu błędów.
    A poza tym w PP2000 możesz zrobić serię testów.

    Odszukaj na silniku numeru silnika - tam powinien być 3 literowy kod silnika. I w nim opisana jest pojemność.
  • Poziom 22  
    Ustaliłem pojemność jest to 1.1 jakimś cudem ktoś pomylił się w dowodzie :) Według VINu także jest to 1.1

    Program jakim było sprawdzane to PEUGEOT PLANET.
    Zamówiłem silniczek krokowy jakiejś "lepsze" niemieckiej firmy (w razie czego będę miał możliwość wymiany na jeszcze lepszej jakości). Miałem do wyboru trzy. Aktualny wymieniany jakiś czas temu to kupa złomu, po wyjęciu okazało się że trzpień który się wysuwa znacznie rusza się na boki, ledwie się trzyma.
    Zobaczymy co pokaże instalacja nowego silniczka.

    Mam jeszcze pytanie odnośnie adaptacji? Da się to zrobić tak jak pisałem w pierwszym poście? Czy muszę ponownie jechać na komputer?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czytałem też że np. w Peugeot 206 przy tym samym silniku adaptacja polega na pięciokrotnym załączeniu zapłonu na 30s i wyłączaniu na 10s. Ale nie wiem czy to prawda czy ktoś głupoty wypisywał.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    W 306 adaptacja to odłączenie aku na np. 3 godziny (najlepiej na noc) i z rana podłączasz i pracuje na jałowym aż do wyłączenia ssania, czyli do ok 80*C.
    Ogólnie po odłączeniu aku - komp przywraca swoje pierwotne ustawienia.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    spróbuj kolego coś takiego, nasącz benzyną patyczek higieniczny i wyczyść dokładnie ten kanałek gdzie wchodzi iglica silniczka krokowego prawdopodobnie jest tam nagar stąd te cyrki z obrotami
  • Poziom 22  
    Dziękuje za informacje.
    Wszystko było idealnie wyczyszczone wraz z przepustnicą więc myślę że można to wykluczyć. Samochód ma 67 tysięcy realnego przebiegu.
    Dzisiaj wieczorem będę miał nowy silniczek zobaczymy jak będzie po montażu.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    georgesgr napisał:
    Przestancie wypisywac glupoty!

    Po pierwsze - pytajacy nie dostanie zadnej rozsadnej odpowiedzi jesli nie bedzie wiadomo jaki to silnik. Peugeot 106 mial 4 rozne silniki 1.1.
    Po drugie - niektore systemy wtrysku wymagaja inicjalizacji (tzw. centrowania autoadaptacji) po kazdym odlaczeniu akumulatora, bez czego m. in. nie trzymaja wolnych obrotow i zadna wymiana czesci nic tu nie pomoze.


    Bez przesady to jest auto z 2002 roku.

    Silniczek nowego typu zamontowałem i wszystko jest oki. Adaptacje wykonałem poprzez odłączenie akumulatora i następnie 5-krotne przełączenie zapłonu na 30s i wszystko pracuje wręcz idealnie. Za silniczek zapłaciłem 48zł.

    Samochód jednak posiadał silnik 1.1 TU1JP (dekodowałem VIN, sprawdzałem na bloku) prawdopodobnie ktoś włożył tam silnik od Peugeot 206 lub już tak było od produkcji gdyż dopiero silniczek kupiony pod ten samochód pasował idealnie. (Od peugeot 106 różnił się nawet rozstawem śrub mocujących).
    Pasował dokładnie taki: http://www.ceneo.pl/8032387

    Dalszych liter kodu silnika niestety już nie pamiętam. Dziękuje za rady.
    Pozdrawiam.