Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault espace 2.2 dci - renalut espace 2004 2.2 dci brak mocy po wymianie turbo

szymon198312 08 Cze 2014 23:26 7206 5
  • #1 08 Cze 2014 23:26
    szymon198312
    Poziom 30  

    Espace trafilo do mnie z uszkodzonym turbo. Przyjechało na lawecie , odpalilem na chwilę i zgasilem bo nie było co sprawdzać. Dymił bardzo, a na dodatek spaliny leciały spod maski. Po sprawdzeniu turbo okazało sie ze lopatek prawie nie ma i luz był duży więc turbina zaliczona do wymiany. Po wyjęciu katalizotora ukazało się pęknięcie kawałka obudowy i kolanka przed katalizatorem. Z chłodnicy powietrza wylalem około litr oleju, cały układ dolotowy dokładnie wyczyszczony, komputer pokazał zablokowany egr w pozycji otwartej więc to też zostalo wyczyszczone. Katalizator zaspawany, nowe turbo i auto nie ma mocy. Przy odpaleniu na zimnym silniku przez około dwie minuty żadnej reakcji na pedal gazu, pozniej jest lepiej ale ruszenie z miejsca to trudna sprawa. Żadnej kontrolki nie ma zapalonej, komputer pokazuje mi kilka błędów. Błąd czujnika temparatury spalin, błąd przeplywomierza, niewłaściwe dzialanie świec zarowych. Podczas odpalenia nie pokazuje się kontrolka podgrzewania świec ale silnik zapala bez problemu. Jest problem również ze spalinami. Mocno kopci, ale nie zawsze. Ma momenty ze buchnie jak ze starego komina a czasami kopci lekko i jednostajnie. Wygląda to tak jakby coś było zapchane i się czasami odblokowywalo. Moje przypuszczenie jest takie ze ktoś uzytkujac to auto wcześniej, wlewał olej i nie przejmował się tym gdzie się on podział a olej szedł do dolotu i wydechu tylko ze do wydechu trafiał w postaci przepalonej jak i prosto z nieszczelnego turbo. Skutkiem tego mogło być zatkanie i późniejsze pekniecie układu wydechowego. Czy ma ktoś sensowna odpowiedź na ten temat? Mam podglad parametrów Ale nie wiem jakie powinny być parametry w normie więc nie mam porównania. Nie będę wymieniał wszystkiego co pokazuje komputer bo to niekoniecznie jest problem w tych podzespołach.

    0 5
  • #2 08 Cze 2014 23:48
    1135814
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 09 Cze 2014 10:00
    szymon198312
    Poziom 30  

    Te kawałki to sądzę że poszły głównie do wydechu. Po spuszczeniu oleju a było go raptem dwa litry nic w nim nie było, nawet nie był taki zły a to pewno dlatego że ktoś często dolewal. Klient który do mnie to przyprowadzil kupił w takim stanie a poprzedni właściciel to nie wiem o czym myślał ale na pewno nie o tym że będzie to kiedyś naprawial.

    1
  • #5 09 Cze 2014 15:12
    szymon198312
    Poziom 30  

    Dolot szczelny, zrobię podgląd parametrów i napiszę jakie są bo nie wie jakie powinny być właściwe.

    0
  • #6 22 Cze 2014 20:50
    szymon198312
    Poziom 30  

    Okazało się ze peknieta głowica. Olej leci po świecy zarowej od góry do cylindra. Nie wiem czy powodem tego są te wszystkie błędy ale napewno to że kopci jak lokomotywa na węgiel.

    1