Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan 2.8 VR6 204km 2000 Rok 4x4 Rozrząd

jacek_s72 09 Jun 2014 11:01 12219 13
  • #1
    jacek_s72
    Level 11  
    Witam moje problemy to generalnie rozrząd, silnik ten który miałem nadawał się do kapitalnego remontu, duże koszty postanowiłem kupić silnik i tak pierwszy okazał się totalną porażką więcej rdzy niż silnika drugi brak ciśnienia trzeci po umówieniu się ze sprzedawcą i przejechaniu 130km sprzedawca zażądał 1000zł więcej stwierdził ze jest w idealnym stanie w końcu jest silnik 80km za Lublinem pojechałem ciśnienie 10-11 prawie równe na wszystkich cylindrach równo pracuje jak się nagrzeje temp w normie na obroty wchodzi szybko moc tak jak ma być w końcu to 204 km przebieg 200000 km. Mechanik stwierdził że wymieni rozrząd bo jest okazja, silnik na wierzchu ok napinacz łańcuchy ślizgi jeszcze komplet cewki ngk wszystko składane według schematów blacha blokująca wałki, oryginalna do tego silnika olej wszystko niby tak jak powinno być złożone wyjeżdżam brak mocy z powrotem jadę do zakładu samochód podłączony został pod VAG no i brak synchronizacji wałka. Pierwszy od środka samochodu wymieniony czujnik dalej to samo ręce opadają z 4 dni wszystkiego zrobił się cały miesiąc jeżdżę teraz takim autem praktycznie nie używając 5-go i 6-go biegu. Dziwne jest to że wcześniej był dobry i wybrałem dobry zakład. Nie wiem kasa wydana praktycznie wyrzucona.
    Jak dodaje gazu to tak jak by się mulił prędkość max 120 na godz z vr6 zrobiło się vr1 tragedia proszę o pomoc obecnie jestem za granicą. Naprawdę po mimo że jest taka usterka nie chce rezygnować z tego samochodu i chciał bym prosić o pomoc w ustaleniu przyczyny tej usterki. Ktoś mi doradził żebym kupił VAG no ale co z tego, usunę błędy i za 10 minut znowu się pojawią?
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    To teraz jak będziesz znów rozpinał rozrząd to wymień sobie koła zębate.

    Jedz niech prują silnik . Albo niech się nie biorą za VR6 - to nie silniki dla dzieci.
  • #3
    toku74
    Level 31  
    A po co zmieniałeś cewki? Może te NGK to wcale nie taka rewelacja. Jak wstawiałem kable tej f-my do VR6 to też nie za bardzo chciał chodzić
  • #4
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Masz LPG?
    Musisz wpisać większą treść wiadomości przed wysłaniem. W przypadku wysyłania plików opisz szczegółowo plik w treści wiadomości.
  • #5
    jacek_s72
    Level 11  
    Witam ponownie koła zębate czyli wariatory tak...? napisałeś mi wymień sobie koła zębate jest błąd na jednym wałku to trzeba dwa wariatory wymienić, jeden kosztuje 2100zł to nie jest niska cena dla mnie. Dziwi mnie to że były dobre i co mogło pójść nie tak że są nagle złe i muszę je wymienić. Jeśli chodzi o cewki trzy były firmy NGK były raczej niedawno wymieniane stwierdziłem to po wyglądzie, a trzy każda z innej firmy i postanowiłem wymienić na takie same.
    Mój samochód nie ma instalacji gazowej i nie miał ten z którego kupiłem silnik
  • #6
    jacek_s72
    Level 11  
    Mechanicy jeśli spotkaliście się z tym tematem proszę piszcie sam pytałem się kilku i temat jest bardzo rzadki.Na forum norweskim ktoś mówił o szlifowaniu wariatorów żeby sygnał był we właściwym miejscu na czujniku ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeszcze raz powiem cztery znaki ustawione co do milimetra wałki ustawione do siebie blokada wałków oryginalna do tego modelu, co jest nie tak? czujniki wymienione.
  • #8
    jacek_s72
    Level 11  
    Ja tego nie zrobię brak możliwości ale powiem o tym co piszesz mechanikowi chociaż oscyloskop bardziej mi się kojarzy z elektroniką niż z mechaniką
  • #9
    nici
    Moderator Chiptuning
    Miałem taki przypadek.Seat Alahambra 2.8v6

    Silnik ledwo ledwo aż rzucił palenie.
    VAG pokazywał wszystkie czujniki położenia.Po podmianie zero rezultatu.

    Powód ? Wyciągnięty łańcuch rozrządu i przeskoczenie o 2-3 zęby.

    Ja obstawiam źle złożony ( synchro ) rozrząd.Jedź do mądrzejszych ludzi
  • #10
    jacek_s72
    Level 11  
    Dzięki za wpisy, dodam jeszcze mój silnik ładnie zapala tylko problem z mocą był naprawiany a raczej składany serwisie porsche nie wiem gdzie jechać teraz.Nie wykluczam tego że wiedza tych ludzi nie jest wystarczająca co do tego przypadku może rzeczywiste musi być fachowiec od VW.Musze znaleźć osobę mechanika profesora który ma pojęcie który będzie wstanie mi wytłumaczyć co jest nie tak.
  • #11
    nici
    Moderator Chiptuning
    Wystarczy Ci ktoś, kto kiedykolwiek miał do czynienia z tymi motorami..
    Jak ktoś wcześniej pisał, to nie zabawa dla amatorów.

    W serwisie Porsche nikt nie musi się znać na vr6. Ba, oni nawet nie muszą się znać na porsche.Uwierz mi,
  • #12
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    jacek_s72 wrote:
    Musze znaleźć osobę mechanika profesora który ma pojęcie który będzie wstanie mi wytłumaczyć co jest nie tak.

    A po co ? Wystarczy że podejmie się naprawy ze szczęśliwym finałem.
  • #13
    jacek_s72
    Level 11  
    Fakt najlepiej znaleźć zakład ale nie stać mnie na to żeby pseudo fachowiec trzymał mi samochód i się uczył na nim. VW jest mi potrzebny do pracy na tej naprawie straciłem dużo i mało co nie straciłem pracy , teraz przeklinam bo jazda na czterech biegach jest męcząca i spalanie przy okazji jest wyższe.Będę szukać kogoś w obrębie lublina albo może i w Polsce znajdzie się prawdziwy fachowiec a nie mówca. Chciał bym przy okazji podzielić się tym tematem bo szczerze mnie to zastanawia co jest nie tak jak wszystko było tak jak w książce ustawione.Jaki jest trik tajemnica że to nie działa ta jak powinno.
  • #14
    kolaska11
    Level 12  
    jacek_s72
    Mam pytanie czy naprawiłeś ten problem z rozrządem czy nadal śmigasz bez piątego biegu i szóstego , bo pewnie mam na to lekarstwo. Jak coś to pisz