Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane I ph II 1.4 16v - Nie włącza się wentylator od chłodnicy - 2 bieg

mpolit 09 Cze 2014 13:47 3330 8
  • #1 09 Cze 2014 13:47
    mpolit
    Poziom 2  

    Witajcie drodzy użytkownicy,
    Od niedawna mam taki problem z autkiem Renault Megane I ph II classic, silnik 1.4 16V (rok 1999). Problem polega na tym, że po dłuższej jeździe i przy wysokiej temperaturze otoczenia nie włącza się wentylator, stojąc w korkach wskazówka czujnika temperatury zaczyna niebezpiecznie wskazywać wysoką temperaturę cieczy chłodzącej. Co ciekawie przy włączonej klimie wentylator pracuje normalnie (tj. na 1 biegu).
    Co udało mi się sprawdzić następujące rzeczy:
    - przekaźnik 25 A pozycja C jest ok
    - przekaźnik 50 A pozycja G jest ok
    - po zmostkowaniu przekaźnika 25 A (styk 30 i chyba 8) wentylator się włącza także obwody są sprawne
    - na stykach 85 i 86 (sterujących) przekaźnika 25 A utrzymuje się napięcie 14V.

    Wydaje mi się zatem, że jest coś nie tak w obwodzie sterowania przekaźnika 25 A, który włącza 2gi bieg wentylatora (większa prędkość kiedy przekroczona jest temperatura).
    Chciałbym zrozumieć jak w tym aucie jest dokładnie sterowany wentylator. Niby jest tak, że czujnik temperatury daje sygnał do ECU a ECU steruje przekaźnikiem ale nie mam pewności

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc w temacie
    Pozdrawiam
    Mpolit

    0 8
  • Fibaro
  • #2 09 Cze 2014 14:35
    heretapawel
    Poziom 23  

    Mogę rozwiać twoje wątpliwości,sterowanie wygląda tak:czujnik,sterownik,przekaźnik,wentylator.

    2
  • Fibaro
  • #3 09 Cze 2014 14:47
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jak wyciągniesz wtyczke z czujnika na pracującym silniku to wentylator musi się załączyć.
    Tak jest?

    0
  • #4 09 Cze 2014 19:01
    mpolit
    Poziom 2  

    heretapawel, dzięki za rozwianie moich wątpliwości.

    Strumien swiadomosci swia, jest dokładnie tak jak piszesz.
    Jeśli odłącze czujnik, to wentylator kręci się jak głupi. Czyżby coś nie tak z czujnikiem? Z tego co się zorientowałem to jest NTC i tak jakby składał się z dwóch części. Jedna daje sygnał do wskaźnika przy prędkościomierzu, druga daje sygnał do ECU.
    Orientujecie się może jakie rezystancje i przy jakich wartościach temperatury powinien mieć ten czujnik.

    Pozdrawiam,
    Mpolit

    0
  • #5 09 Cze 2014 19:24
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Wentylator włącza się przy 101'C.
    Więc powiem ci że rzadko sam się załącza- mam więc wiem co nieco o użytkowaniu siriusa 32.

    0
  • Fibaro
  • #6 09 Cze 2014 20:01
    milejow
    Poziom 42  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    mam więc wiem co nieco o użytkowaniu siriusa 32.

    Święte słowa, i czasem po zgaszeniu silnika w gorące dni lubi włączyć wiatrak na postoju nawet na kilka minut :D
    Do autora tematu- dokąd dochodzi wskazówka na wskaźniku temperatury, do połowy czy dalej?

    0
  • #7 09 Cze 2014 20:23
    mpolit
    Poziom 2  

    Wskazówka podczas jazdy na trasie jest mniej więcej w połowie skali. Natomiast jak stoję w dużym korku to 3/4 skali (podchodzi do 2 dłuższych kresek na końcu skali -odpowiednik czerwonego pola w innych autach) co normalnie nie występowało. Tak samo po dłuższej trasie w upalny dzień wiatrak zawsze po wyłączeniu zapłonu jeszcze chwilę się kręcił tak jak piszesz. Natomiast dziś po przejechaniu 50 km w upale 30 st w cieniu nie kręcił się.

    0
  • #8 09 Cze 2014 22:27
    1franek1234
    Poziom 10  

    Czujnik temperatury cieczy chłodzącej:
    20 st.C: 3060 - 4045 Ohm
    40 st.C: 1315 - 1600 Ohm
    80 st.C: 300 - 370 Ohm
    90 st.C: 210 - 270 Ohm

    0
  • #9 10 Cze 2014 19:01
    milejow
    Poziom 42  

    Sprawdź temperaturę diagnoskopem i termometrem, miałem już przypadek z Clio, że część sterująca wskaźnikiem pokazywała prawidłowo a część do sterownika zaniżała temperaturę i uszczelka pod głowicą puściła płyn.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo