Witajcie drodzy użytkownicy,
Od niedawna mam taki problem z autkiem Renault Megane I ph II classic, silnik 1.4 16V (rok 1999). Problem polega na tym, że po dłuższej jeździe i przy wysokiej temperaturze otoczenia nie włącza się wentylator, stojąc w korkach wskazówka czujnika temperatury zaczyna niebezpiecznie wskazywać wysoką temperaturę cieczy chłodzącej. Co ciekawie przy włączonej klimie wentylator pracuje normalnie (tj. na 1 biegu).
Co udało mi się sprawdzić następujące rzeczy:
- przekaźnik 25 A pozycja C jest ok
- przekaźnik 50 A pozycja G jest ok
- po zmostkowaniu przekaźnika 25 A (styk 30 i chyba 8) wentylator się włącza także obwody są sprawne
- na stykach 85 i 86 (sterujących) przekaźnika 25 A utrzymuje się napięcie 14V.
Wydaje mi się zatem, że jest coś nie tak w obwodzie sterowania przekaźnika 25 A, który włącza 2gi bieg wentylatora (większa prędkość kiedy przekroczona jest temperatura).
Chciałbym zrozumieć jak w tym aucie jest dokładnie sterowany wentylator. Niby jest tak, że czujnik temperatury daje sygnał do ECU a ECU steruje przekaźnikiem ale nie mam pewności
Będę bardzo wdzięczny za pomoc w temacie
Pozdrawiam
Mpolit
Od niedawna mam taki problem z autkiem Renault Megane I ph II classic, silnik 1.4 16V (rok 1999). Problem polega na tym, że po dłuższej jeździe i przy wysokiej temperaturze otoczenia nie włącza się wentylator, stojąc w korkach wskazówka czujnika temperatury zaczyna niebezpiecznie wskazywać wysoką temperaturę cieczy chłodzącej. Co ciekawie przy włączonej klimie wentylator pracuje normalnie (tj. na 1 biegu).
Co udało mi się sprawdzić następujące rzeczy:
- przekaźnik 25 A pozycja C jest ok
- przekaźnik 50 A pozycja G jest ok
- po zmostkowaniu przekaźnika 25 A (styk 30 i chyba 8) wentylator się włącza także obwody są sprawne
- na stykach 85 i 86 (sterujących) przekaźnika 25 A utrzymuje się napięcie 14V.
Wydaje mi się zatem, że jest coś nie tak w obwodzie sterowania przekaźnika 25 A, który włącza 2gi bieg wentylatora (większa prędkość kiedy przekroczona jest temperatura).
Chciałbym zrozumieć jak w tym aucie jest dokładnie sterowany wentylator. Niby jest tak, że czujnik temperatury daje sygnał do ECU a ECU steruje przekaźnikiem ale nie mam pewności
Będę bardzo wdzięczny za pomoc w temacie
Pozdrawiam
Mpolit