Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kosiarka Brigssstration - wyrywa raczke rozruchu

Agnieszka_DOROSZ 09 Jun 2014 21:46 8391 12
Automation24
  • #1
    Agnieszka_DOROSZ
    Level 9  
    Witam forumowiczów
    moja brzydsza polowa wzieła się za remont kosiarki B§S ponieważ zaczęło coś stukac w środku.Jako ze interesuje się trochę mechaniką podpatrywałam go a mąż mi tlumaczyl co jak.Po zdjęciu dolnego dekla i dokręceniu półpanewki zlożyl wszystko i kosiarka nie działa. Wiec rozebraliśmy z powrotem, ustawiliśmy rozrząd na punkty -wcześniej też było ustawione ,i dalej kosiarka nie odpala :cry: i wyrywa rączke z linką
    dodam ze sprawdzaliśmy klin na kole magnesowym jest oki
    przerwa na cewce 0,3
    nowa świeca
    klin na wałku rozrządu oki
    wiec gdzie popełniamy bląd?
  • Automation24
  • #2
    Tommy82
    Level 41  
    Założyć nóż ;P

    Nóż działa jak koło zamachowe bez tego kosiarka ma "za wczesny zapłon" i odbija.
  • #3
    Agnieszka_DOROSZ
    Level 9  
    dzięki za szybką odpowiedź
    co prawda była założona dosyć ciężka piasta ale zawsze lepiej posłuchać kogoś mądrzejszego
    jutro dokręcimy nóż do piasty
    a jak znowu będą z powrotem te same objawy to oczym by to świadczylo?
  • #4
    Tommy82
    Level 41  
    To nie to samo we wzorze na bezwładność pręta jego długość jest w kwadracie.
    Kosiarka bez noża jest niebezpieczna. To nie żarty
    Jak wyrwie rączkę a ta zie wywinie i zrobi rundkę w koło a potem trafi w główkę będzie guz jak trafi w oko będzie problem jak trafi w klatę to można mieć problem z pozbieraniem się z podłogi.
    Jak nie ma noża to problem wyrywania będzie z głowy. Jak nie to zdjąć koło zamachowe i na zdjętym klin i koło sprawdzić ale nie sądze.
    Problemem jest to pukanie.
    Bo to może być luz na sworzniu tłoka, luz na korbowodzie i wiele innych zależy od charakteru tego stukania.
  • Automation24
  • #5
    Agnieszka_DOROSZ
    Level 9  
    Witam jeszcze raz
    nóz założony i sytuacja się powtarza- kosiarka przez moment chce zapalić a później znowu wyrywa rączke szarpaka
    czy ktoś ma jakiś pomysł na te bestie?
    klin na kole magnesowym jest na pewno dobry :cry:
  • #6
    Tommy82
    Level 41  
    Kosiarka ma problem sama z siebie czy miała jakąś przygodę? Pieniek etc.
    Jakie są luzy na zaworach? Tam jest taka osłona z boku trzeba odkręcić.
  • #7
    Agnieszka_DOROSZ
    Level 9  
    Kosiareczka zaczęła glosno chodzić i miała drgania odkręciliśmy pokrywe na dole myslac że półpanewka ma luzy ale była dokrecona a teraz są objawy ze jak się chce odpalić to sznurek do pewnego momentu idzie w miare płynnie a na końcówce jest dosyć spory opór i wyrywa linke
    wał jest prosty nóz tez w miare wyważony i nie pogięty
    mąz przyjdzie to sprawdzi ten luz zaworowy
    ale jak go sprawdzić tez chciałabym blysnać od czasu do czasu
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak w każdym innym silniku. Pomiędzy trzonkiem zaworu, a popychaczem. Ma być w okolicach 0,2mm. Tylko po co go sprawdzać? Kosiarka ze zbyt małym luzem nie będzie wyrywać sznurka. Źle ustawiony rozrząd - pewnie zgubiliście kołek blokujący zębatkę na wale korbowym. Ew. cewka do wymiany.
  • #9
    Agnieszka_DOROSZ
    Level 9  
    Witam
    silniczek był 2 razy rozkręcany i wszystko jest na znakach tak jak być powinno
    teraz ześmy zauważyli że na zaworach jak się mijaja nie ma luzu ani na ssącym ani na zaworze wydechowym
    może nam ktoś podpowie gdzie popełniamy bląd :cry:

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam ze klin mocujący zebatke na wale na pewno jest
  • #10
    Anonymous
    Level 1  
  • #11
    Staszek49
    Level 35  
    Pomimo wykonanych przez Was wielu sprawdzeń, ja jednak typuję niedokładne ustawienie rozrządu, uszkodzony klin lub koło zamachowe - takie objawy są typowe, gdy zapłon jest za wczesny. Zauważcie, że silnik miał kilka "zdarzeń" z czymś, co uszkodziło wał silnika, mocowanie noża itd.. Może podgięty jest korbowód lub wałek rozrządu, co ma wpływ na pracę silnika (może i zmianę poj. cylindra, przy zgiętym korbowodzie). Proszę sprawdzić, czy zawory nie są pogięte i w jakim stanie są gniazda zaworowe, można wykonać też próbę szczelności zaworów (po zdemontowaniu głowicy).
  • #12
    Anonymous
    Level 1  
  • #13
    Agnieszka_DOROSZ
    Level 9  
    dzięki Rychu za podpowiedż
    jutro mąż zmieni cewke i klin na kole zamachowym,przyniosł też nowe -używane koło zamachowe od takiego samego silnika
    chciałam dodać że rozrząd jest ustawiony na 100% tyle kręcenia kolem zamachowym i na pewno znaki się schodziły
    jutro pokombinujemy