Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

toshiba - po przekanowaniu hd tune pokazuje uszkodzenie sektorów, co dalej ?

10 Cze 2014 02:38 2841 13
  • Poziom 7  
    Witam, nie jestem pewna czy ulokowałam temat w odpowiednim miejscu, w razie czego - przepraszam od razu. Nadmienię, że jestem laikiem w takich tematach i szukam pomocy, gdyż jak to powiedział mój kolega - przyszły niedoszły informatyk -mój dysk twardy w lap topie umarl (stąd te wszystkie dziwne komunikaty ostrzegajace o awarii, czeste zawieszanie sie pracy komputera i inne ) i jedynym wyjściem jest zakupienie nowego dysku.
    Po przeskanowaniu programem HD Tune mam taki efekt jak na zdjeciu (screen wykonany już przy skanowaniu po raz drugi na potrzeby zrobienia print screena,za pierwszym podejsciem pokazaly sie uszkodzone 4 sektory tak jak teraz na zdjeciu) toshiba - po przekanowaniu hd tune pokazuje uszkodzenie sektorów, co dalej ? . Na prawde nie ma innego wyjścia, jakiegos sposobu naprawy, usunięcia tych uszkodzonych sektorow czy też wykluczenia ich z użycia tylko od razu należy zakupic nowy dysk ?
  • Pomocny post
    Moderator - Komputery Serwis
    Witaj,
    Pokaż tabelę w zakładce Health (dbając o to, aby wszystkie parametry były widoczne). Z danych w tej tabeli da się oszacować stan dysku.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Witaj.

Na samym wstępie wykonaj skanowanie dysku do końca.
    Albo ja mam błąd, albo Podałaś zrzut ekranu z częściowo wykonanym skanem.

Jeżeli Twój dysk miewa różnego rodzaju humory, to w pierwszej kolejności przenieś ważne dane na inny dysk twardy, pendrive, nośniki CD/DVD. Zabezpieczysz się w ten sposób przed niespodziewaną utratą danych.

Na zrzucie widać, że dysk osiąga temperaturę 50 stopni. Nie jest to jeszcze tragedia, ale już niedużo brakuje.
  • Poziom 7