Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B Silnik X12SZ - Wysokie obroty

10 Cze 2014 11:19 5229 19
  • Poziom 9  
    Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją Corsą, która po odpaleniu na zimno czy na gorąco ma wyoskie obroty od 1500 do 2500, czasmi odpalam i ma 900, ale po przejechaniu trochę i wciskaniu sprzęgła przy zmiane biegów obroty idą do góry. Obroty wysokie są na biegu jałowym, cxasami nawet falują, ale częściej po prostu są wysokie. Czasami zapala się check engine i gaśnie.
    Czasami silnik też nie chce odpalić i potrzebuje wcisnąć dużo gazu aby odpalił. Najczęściej odpalam go bez gazu.
    Czyściłem czujnik przepustnicy chwilowo pomogło na obroty. Silnika krokowego nie czyściłem bo raczej nie ma sensu lepiej kupić nowy.
    Nie wiem co wymienić czy krokowiec, czy czujnik przepustnicy, a może uszczelkę gdzieś pod wtryskiem.
    Mógłbym wymieniać po kolei aż trafie, do mechanika nie jadę bo mi powie to samo, że mam wymienić to to i tamto. Wolałbym jak najmniejszym kosztem wymienić co trzeba i po krzyku. Na komputer boje się jechać bo skasuje gościu za diagnozę a może nic nie pokazać.
    Proszę o pomocne rady
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 23  
    Kolejny raz już będę to pisał... Jeżeli zaświeca się kontrolka check engine to oznacza, że komputer auta wykrył błąd, i przyczyny należy zacząć szukać właśnie od zobaczenia co to za błąd, nie chcesz wydawać pieniędzy na sprawdzenie błędów? żaden problem tutaj masz opisane jak samemu odczytać błędy -> http://forum.opel24.com/topic/18-i-kody-bledow-opel-corsa/. Przyczyn może być wiele, silnik krokowy, nieszczelność przy dolocie (ostatnio miałem to samo). Co do czyszczenia krokowca, to czemu sądzisz, że nie ma sensu? wrzucasz do benzyny na noc i z rana jest jak nowy.
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 9  
    Problem w tym, że kiedyś robiłem testy na kabelek i wyskakiwał mi tylko kod 12 czyli rozpoczęcie diagnozy. Zawsze robiłem testy jak zapalał się check engine bo wtedy wiadomo, że coś znalazł ale po kabelkowej diagnozie nie pokazał nic.
  • Poziom 23  
    12 to rozpoczęcie procedury wyświetlania błędów, będzie powtarzany 3 razy, dopiero po 3x 12 będą wyświetlane błędy, jeżeli będą tylko i wyłącznie same 12-stki to rzeczywiście nie ma błędów, ale jeżeli check się zapala, to oznacza, że jakiś musi być, komputer zapamiętuje do (z tego co pamiętam) 30 uruchomień silnika dany błąd pod warunkiem, że nie będzie się powtarzał.
  • Poziom 9  
    Dziś dopiero mogłem sprawdzić kody błędów metodą na kabelki i pokazało mi kod 22 czyli CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY - NISKIE NAPIĘCIE i teraz nie wiem co to oznacza, czy to może być coś z kablami, wtyczką że podaje małe napięcie do czujnika czy po prostu czujnik przepustnicy do wymiany i już?
    W moim silniku X12SZ czyli pojemność 1.2 w benzynie jest dokładnie takie urządzonko http://allegro.pl/czujnik-polozenia-przepustnicy-opel-corsa-a-b-krk-i4248312113.html (pod linkiem jest akurat wersja do silnika 1.4, ale ja mam taki sam) i moje głupie pytanie brzmi czy o ten czujnik wywala mi błąd 22?
  • Poziom 23  
    U mnie w vectrze do przepustnicy idzie okrągła wtyczka z trzema pinami, możliwe, że wyleciała Ci / zaśniedziały styki dostań się do niej i zobacz.
  • Poziom 9  
    Dzisiaj wymieniłem w Corsie olej i filtr oleju bo już był czas i przy okazji mechanika pytałem o te niskie napięcia to powiedział, że może być do coś z kablami.
    Sprawdziłem wtyczkę od czujnika i wejście popsikałem WD-40 i wyczyściłem po kablach nic nie doszedłem za bardzo. Po tej czynności czyszczenia nic się nie zmieniło dalej wysokie obroty.
    Jednak w bagażniku znalazłem stary czujnik przepustnicy co kiedyś montowałem i trochę jeździłem, też go przeczyściłem i zamieniłem.
    Po uruchomieniu silnika z początku dziwnie chodził i były wysokie obroty więc zgasiłem silnik na około minutę i ponownie uruchomiłem silnik i obroty OK, ale zgasiłem silnik na dłużej i ponownie uruchomiłem silnik na około 3min aby komputer załapał. Przejechałem kilka kilometrów za miastem i po mieście na każdym biegu i NORMALNE OBROTY w końcu.
    Zatrzymałem się na poboczu aby sprawdzić kody usterek przez kabel i dalej wyskakuje kod 22, ale z tego co wiem to komputer zapamiętuję błąd do 30 uruchomień silnika więc jeśli napięcie teraz jest OK to komp jeszcze ten błąd pamięta. Czasami tak miałem, że obroty miałem normalne, ale wracały z czasem więc pojeżdżę trochę i zobaczę, a po paru odpaleniach auta będę sprawdzał błędy lub może w czasie jazdy kontrolka się zapali to wtedy od razu będe sprawdzał błędy.
    Może ktoś jeszcze do tego tematu coś napisze coś czego tutaj jeszcze nie było napisane.
  • Moderator Samochody
    Czujnik przepustnicy to zwykły potencjometr, który z czasem się wyciera. W bardzo dużym uproszczeniu dzięki niemu komputer "wie" jak mocno i czy w ogóle wciskasz pedał gazu. Kiedy czujnik się uszkodzi komputer przyjmuje jakąś wartość zastępczą otwarcia przepustnicy, stąd m.in. podniesione wolne obroty. Z uwagi na naturalne zużywanie się tego czujnika, nie warto wydawać pieniędzy na używany.
  • Poziom 9  
    Na te chwile mam używany oryginalny założony, który chyba działa dobrze no bo jak pisałem wcześniej wysokie obroty znikły.
    Wiadomo najlepiej wymieniać na nowy tylko problem w tym, że oryginała nigdzie nie ma a zamienniki są kiepskiej jakości.
    Może ktoś poleci dobrą sprawdzoną firmę zamiennika lub ogólnie części zamiennych do corsy.
    Przez weekend będę corsiną jeździł więc dam znać po jak się sprawuje po podmianie czujnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Odnawiam lekko temat gdyż teraz Corsa pokazuje mi błędy 21 i 22 czyli za niskie i za wysokie napięcie czujnika przepustnicy. Przypadkiem gadałem z mechanikiem i powiedział, że to silniczek krokowy a błędy pokazuje z przepustnicy bo krokowiec niby jest niewykrywalny. Czy może się ktoś na ten temat wypowiedzieć? Chciałem kupić nowy czujnik przepustnicy, ale teraz nie wiem czy nie lepiej silniczek krokowy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Omijaj tego mechanika, bo bzdury gada.
  • Poziom 43  
    :) sprawdź jeszcze oczka masy na głowicy w okolicy korka wlewu oleju,jeśli są ok podłóż ten TPS. Najlepiej z wtyczką wyciętą ze szrotu.
  • Poziom 9  
    Czyli co mam wierzyć w to co komputer mi pokazuje i wymienić czujnik przepustnicy i szukać spadków napięcia po kablach? mam olać silniczek krokowy?
    andrzej20001 czy możesz bardziej dokładnie napisać jak podłożyć ten TPS?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wytłumacz mi Kolego, sam naprawiasz, czy fachowiec?
  • Poziom 9  
    Jeśli chodzi o wymianę czujnika przepustnicy czy krokowca to sam sobie to zrobię, ale żeby sprawdzić napięcia na kablach i masie to pojadę do elektromechanika, ale zastanawiam się czy kupić sam czujnik dzisiaj czy krokowiec? Bo wydaje mi się, że nie ma tam co czyścic bo już parę razy to robiłem.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Przeczytałem o TPS czyli jeśli wywala mi usterkę 21 i 22 czyli za niskie i za wysokie napięcia czujnika przepustnicy to na pewno czujnik jest do wymiany?
    Dodatkowo jak jeżdżę to czasami mi szarpie a jak puszczam go z gazu, żeby sobie spokojnie zwalniał to słychać dziwną pracę silnika i wtedy zapala się Check Engine gdy osiągne niższe obroty wciskam pedał sprzęgła i wchodzi na wysokie obroty wbijam niższy bieg i ciężko jest płynnie puścić pedał sprzęgła gdy są wysokie obroty bo one wtedy spadają i lekko dodaje gazu i on się mota i wtedy szarpie. Ostatnio czyściłem zawór EGR bo też wyskakiwał mi błąd, ale zniknął i już się nie pokazuje więc z EGR na razie spokój. Czasami też nie chcę zapalić bez dużego gazu ie wiem czy to wina samego czujnika przepustnicy czy też czujnik wału?
    Kiedyś mi przygasał i nie chciał zapalić i nawet na wszytkie gary nie chodził aż w końcu stanął i nie chciał zapalić do wymiany był czujnik wału. Teraz jak mi szarpie to to jest podobny objaw, ale nie taki sam jak wtedy.
    Kurcze to jest corsa z 1993 roku, a tyle elektrycznego gówna, które mnie denerwuje bo sam silnik pod względem mechanicznym jest OK.
  • Moderator Samochody
    Wati napisał:
    jeśli wywala mi usterkę 21 i 22 czyli za niskie i za wysokie napięcia czujnika przepustnicy to na pewno czujnik jest do wymiany?
    Nie, może być uszkodzenie na wiązce. Zamiast w ciemno kupować, wystarczy wziąć miernik i sprawdzić.
  • Poziom 9  
    Zmieniłem czujnik przepustnicy, odłączyłem klemę od akumulatora aby zresetować błędy komputera. Zaadaptowałem komputer o resecie i pojeździłem trochę. Praca silnika jakby stabilniejsza jednak z obrotami dalej problem, nawet krokowca przeczyściłem. Sprawdziłem błędy metodą na kontolke i pokazuje błąd 22 czyli za niskie napięcia na przepustnicy.
    Teraz jak jeździłem Check Engine cały czas mi się świecił bo wcześniej zapalał się i gasł.
    Więc pozostaje chyba sprawdzić te napięcia na kablach czy masie ... ?
  • Użytkownik usunął konto