Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LTE - Internet Power LTE - opinie na temat LTE Polsatu

domin616 21 Sie 2014 14:41 13926 51
  • #31 21 Sie 2014 14:41
    Wieslaw3
    Poziom 18  

    Mogli byście jeszcze opisać jak to jest z tymi limitami. Jedni piszą że spadek prędkości po przekroczeniu limitu dotyczy tylko tych co korzystają z innego protokołu niż LTE, drudzy że spada i to dużo więcej niż jest napisane w regulaminie.
    Pytanie kieruję szczególnie do tych co mają ofertę POWER LTE z Plusa i doświadczyli tego "na własnej skórze" :)

    Nie mam zamiaru pobierać jakichś dużych ilości danych ale limit 20 czy 25 GB na miesiąc na pewno mi nie wystarczy.

  • #32 21 Sie 2014 18:58
    mumiok
    Poziom 13  

    mam telefon w Plusie i się zastanawiam bo oferują mi zniżkę 50% i router Huawei B593s-22, umowa na 2 lata i zamiast 69,90 PLN to 34,95 PLN

    minus taki, że mieszkam 3 km od nadajnika więc warunki pogodowe (gęsty śnieg, wiatr, drzewa, obfity deszcz) mogą tutaj zadecydować, dużo też pobieram danych

    oczywiście rozważam zakup lepszej anteny zewnętrznej no ale można to jakoś na próbę u Nich wziąć? kiedyś w CP było na 7 dni za 0 PLN?

    no i powyższy post o spadkach prędkości, jak LTE jest bez limitu to uważam, że ludzie to łykną i w mniejszych miejscowościach sieć może być poważnie zapchana i mogą wystąpić problemy z jakością usługi
    edit:
    no i mam haczyk :D

    Cytat:
    Zgodnie z rosnącym zużyciem danych przez abonenta, Polkomtel zastrzega sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych w ramach usługi „LTE bez limitu” z zachowaniem różnic między klasami wskazanymi w lit. a, w tym obniżenie prędkości transmisji danych do 32 kb/s.

    Cytat:
    Określenie “do 10 Mb/s” oznacza, że mogę osiągać 2 Mb/s, 5 Mb/s, ale również 100 kb/s. Jednak to jest podstawowa zagrywka, którą stosują wszyscy operatorzy. Nie do końca się z nią zgadzam, ale najwyraźniej UKE jest innego zdania. Zastanawia mnie jednak inny zapis w regulaminie.

    Cytat:
    Z jednej strony mogę po wykorzystaniu podstawowego pakietu korzystać z internetu z prędkością np. do 10 Mb/s, a z drugiej Plus zastrzega sobie możliwość ograniczenia transferu do 32 kb/s. Czegoś tu nie rozumiem. Nie podano konkretnej zasady, zgodnie z którą prędkość zostanie ograniczona do poziomu, który skutecznie uniemożliwia komfortowe korzystanie z sieci.

  • #33 12 Wrz 2014 18:37
    kowalucha
    Poziom 2  

    matek451 Takie odkopanie tematu. Zastanawiam się nad LTE od CP. Nie mam innego wyboru - lokalny dostawca internetu radiowego naładował za dużo osób do jednego nadajnika i w weekendy mi wywala. Tłumaczy się drzewami. W tygodniu znikają...

    Co polecacie brać od polsatu? Będę to traktował jako typowe LTE do domu. Czy to rozwiązanie po antenie od satelity jest dobre? Ewentualnie, czy jest konieczność zakupu lepszej antenty (nie tej od satelity - bo mam telewizje, też z CP) i jak to wszystko wygląda?

  • #34 12 Wrz 2014 19:47
    robertnik
    Poziom 15  

    Czemu z CP? W Plusie masz sprzęt na własność i takie same zniżki i opłaty. Odu Idu jest najwolniejszym modemem LTE oferowanym przez CP i ma zamkniętą kartę sim, co utrudnia przełożenie jej np do MiFi i używanie internetu w terenie, na wakacjach etc...
    Jak działa usłuda? Myślę że warto zapoznać się z postami samych jej użytkowników. Wątek od jakiegoś czasu ma 200 stron i jest systematycznie czyszczony, na moje oko powinien dobijać to 1000...
    Mimo wszystko oferta w SmartDom całkiem fajna, ale tylko jako alternatywny dostęp, w żadnym razie nie podstawowy, bo zjedzą Cię nerwy.

  • #35 12 Wrz 2014 19:57
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Warto by sprawdzić ogólnie jak u ciebie z zasięgiem operatorów mobilnych. Skąd jesteś? Zgodnie z regulaminem w CP istnieje też możliwość zakupu sprzętu par.2 pkt12 http://www.cyfrowypolsat.pl/uploaded-files/reg-repo/regulamin-promocji-internet-power-lte.pdf Jeśli chcesz skorzystać z SmartDom i rabatem 50% na internet to promocja w Plusie/CP kończy się 22.09. Przyjrzyj sie tez ofercie Play no-limit na 3G i LTE.

  • #36 13 Wrz 2014 09:07
    kowalucha
    Poziom 2  

    robertnik A CP i Plus to nie to samo LTE? Miałby być to mój głowny dostęp do neta. Oczywiście SmartDom (50% mniej za internet) i najwyższy pakiet. Obecnie mam neta 1 mb down i 0.13 up, radiówka. Na światłowody w moim miejscu mam bardzo marne szansę. Co mam zrobić?

    matek451 Z zasięgiem u mnie jest jest dobrze jeżeli nie siedzę w domu. Mam tak mega uszczelniony dom, że nie mam zasięgu (tylko przy oknie), ale mnie nie przeszkadza zewnętrzna antena - na zewnątrz zasięg jest dobry. W play'u pytałem o zasięg - ponoć go jeszcze nie mają.

    Dowiedzaiałem się, że umowa na dwa lata, której się nie da zerwać (kara w tysiącach). To jak podpisanie cyrografu. Co mam zrobić, jak mam ugryźć temat dostępu do internetu? Obecne moje 1 mb zwalnia do 3 kb/s bo są drzewa, ale tylko w weekendy. Dawno temu czytałem w gazecie, że jest takie prawo, że każdy musi mieć możliwość dostępu do internetu 1 mb, czy to prawda?

  • #37 13 Wrz 2014 09:53
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Poczytaj http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f=100&t=14191 . Nie widzę sensu brania najwyższego pakietu gdy operator kształtuje prędkości wg. ich widzi mi się. W najwyższym pakiecie teoretycznie bez limitu przycina prędkość. Plus i CP to teoretycznie jedna firma z dwoma brandami i podobnymi ofertami. Korzystają z sieci LTE1800Mobylandu, jak daleko masz do najbliższego BTS-a? Oferty ze SmartDom są tylko na 24 m-ce ale biorąc ją masz 50% zniżki. Za 30- 34,50 można mieć internet PowerLTE z routerem B-593s-22, wartym 400-450 zł. I to jest niezaprzeczalny zysk. Wobec braku sensownej alternatywy po kablu warto się nad nim zastanowić i wziąć na 7 dniowe testy.

  • #38 13 Wrz 2014 11:03
    kowalucha
    Poziom 2  

    matek451 Najwyższy pakiet mi się opłaca. Będę i tak płacił mniej niż za obecne 1 mb a będę w najwyższej klasie (nie chodzi już o odcinanie prędkości). Do najbliższego BTS'a prawdopodobnie mam z 6,7 kilometrów dlatego nie wiem jak to będzie działało. W dodatku w około domu mam las, co jeszcze zmniejsza prawdopodobieństwo więc nawet nie wiem czy opłaca mi się brać na 7 dni i płacić 29 zł za aktywacje.

  • #39 13 Wrz 2014 12:01
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Podaj lokalizację, sprawdzę zasięg . Ocenię czy jest szansa na LTE. Te klasy to jedna wielka lipa, operator i tak robi co chce. Nie warto przepłacać. Przy 6 km można spokojnie korzystać na zew. antenie DUAL LTE na 1800MHz. Warto popróbować.

  • #40 01 Paź 2014 21:48
    1skalar
    Poziom 9  

    Mam największy pakiet 30 GB abonament 90 zł 60 GB pobrane i lejek na 20 Mbps.
    Banda oszustów i złodzieji. Nie bierzcie tego. :cry:

  • #43 07 Paź 2014 05:06
    awygo
    Poziom 2  

    Od półtora miesiąca BTS w mojej okolicy jest przeciążony. Download 1Mb/sek. Złożyłem reklamację. Ponieważ Cyfrowy Polsat nie może zapewnić mi przepustowości na jakimś przyzwoitym poziomie, wymyślili sobie że dokonałem nadużycia, bo przetransferowalem ponad 70 GB i ograniczyli mi transfer do 32 Kb/sek.
    Przekroczyłem limit internetu "bez limitu"? Przestrzegam przed oszustami.

  • #45 07 Paź 2014 08:28
    my41s
    Poziom 32  

    Ja mam LTE Plusa (umowa sprzed Power LTE 'bez limitu") i jak na początku bez problemu wyciągałem 30Mb/s (nawet i więcej) często nawet w dzień. Tak teraz często mam do 10Mb/s (4-7Mb/s). Co prawda i tak lepiej mi to działa, niż ledwo 1Mb/s po kablu, ale jednak...
    Niestety, wokół mnie ludzie nabrali LTE, BTS obciążony i teraz jest, jak jest.

  • #46 07 Paź 2014 09:00
    awygo
    Poziom 2  

    my41s napisał:
    Niestety, wokół mnie ludzie nabrali LTE, BTS obciążony i teraz jest, jak jest.
    Pamiętam internet Sferii. Handlowcy mieli zakaz sprzedaży w rejonach, gdzie obciążenie BTSów było duże. Firma tego pilnowała. Natomiast złodzieje w Cyfrowym Polsacie robią co chcą.
    Wstyd mi, że pracowałem w tej firmie i sprzedawałem ludziom internet. Wtedy nie wiedziałem że to jest oszustwo. Przepraszam. Sami widzicie, że też dałem się nabrać.

  • #47 05 Lis 2014 22:47
    szurumundi
    Poziom 8  

    matek451 napisał:
    Poczytaj . Nie widzę sensu brania najwyższego pakietu gdy operator kształtuje prędkości wg. ich widzi mi się.


    To prawda, ale wraz z ceną pakietu rośnie podstawowy limit. Kupując online najdroższy pakiet mamy 35 GB i jeśli komuś wystarcza taki pakiet, to można zaryzykować. :)
    Jeśli komuś nie wystarczy taki pakiet na miesiąc to, lepiej niech nie dotyka LTE z Plusa/CP - wszystkie ich zapewnienia o nielimitowanym LTE to najzwyklejsze kłamstwo i oszustwo. W powyższym linku wszystko jest wyjaśnione i nie tylko tam...

  • #48 06 Lis 2014 07:50
    my41s
    Poziom 32  

    szurumundi napisał:
    Jeśli komuś nie wystarczy taki pakiet na miesiąc to, lepiej niech nie dotyka LTE z Plusa/CP

    Zaryzykowałbym stwierdzenie, że jeśli komuś nie wystarczy taki pakiet na miesiąc, to lepiej niech nie dotyka żadnego mobilnego. Chyba, że nie ma innej alternatywy.

  • #49 07 Lis 2014 15:53
    szurumundi
    Poziom 8  

    my41s napisał:
    szurumundi napisał:
    Jeśli komuś nie wystarczy taki pakiet na miesiąc to, lepiej niech nie dotyka LTE z Plusa/CP

    Zaryzykowałbym stwierdzenie, że jeśli komuś nie wystarczy taki pakiet na miesiąc, to lepiej niech nie dotyka żadnego mobilnego. Chyba, że nie ma innej alternatywy.


    Konkurencja Plusa ma jasno określone zasady, mam na myśli Play-a. Podstawowy pakiet, później lejek. Plus wkręcił drobnym druczkiem zapisy w regulaminie, o których mało kto ma pojęcie - w sensie rozumienia transfer, gigabajty, wreszcie sławetny FUP. Pyta taki klient przedstawiciela czy są jakieś limity i oczywiście dostaje odpowiedź, że te wynikające z abonamentu. Dopytuje taki klient i nadal w odpowiedzi słyszy, że jak jest w zasięgu sieci LTE nie ma żadnych limitów. One jednak są - przebiegle sformułowane i zagmatwane.
    Później, w zależności od frustracji klienta te praktyki Plusa są nazywane wprowadzeniem w błąd, oszukaństwem, czy wręcz złodziejstwem, które łapie się pod paragrafy związane z wyłudzaniem, nieuczciwym osiąganiem korzyści i tak dalej.
    Co do samej usługi - działa stabilnie, prędkości poza lejkiem oczywiście są zadowalające, choć ja mam blisko BTS - jakieś 500 metrów ode mnie.

  • #50 06 Lut 2015 13:15
    Wieslaw3
    Poziom 18  

    Mam POWER LTE od 6 miesięcy więc mogę coś na jego temat napisać.
    Na początek miałem 7-dniowy zestaw karta + router Huawei B593 z Polsatu. W okresie próbnym śmigało to naprawdę nieźle, transfer dochodził go 60MB/s.
    Poczekałem aż skończy mi sie umowa na ADSL po czym zakupiłem na własność sprzęt (w/w router oraz antenę zewnętrzną) i podpisałem umowę w PLUS-ie tą na 30GB transferu a po przekroczeniu 20MB/s.
    Po podpisaniu umowy już nie było tak kolorowo. W porywach mam 30 MB/s, ale to na prawdę w wyjątkowych sytuacjach. W tech chwili pokazuje mi koło 10 a gdy przyjdzie sabota wieczór jest około 4 i to z przerwami - koszmar. Najwięcej głowę susza mi dzieciaki, że zrezygnowałem z ADSL-a bo wcześnie było tylko 7 MB/s ale niezależnie od dnia i pory zawsze tyle było i nie przerywało tak często.
    Dodam jeszcze że nie ściągam wiele z netu tak więc to nie lejki ograniczają moją prędkość. Poziom zasięgu na swoim routerze mam na full.
    Jeśli ktoś ma inna alternatywę niech sobie da spokój z tym LTE. To jest dobre do komórek ale nie jako internet stacjonarny w domu.
    Pozdr. Wiesiek

  • #51 06 Lut 2015 13:22
    my41s
    Poziom 32  

    Wieslaw3 napisał:
    łowę susza mi dzieciaki, że zrezygnowałem z ADSL-a bo wcześnie było tylko 7 MB/s ale niezależnie od dnia i pory zawsze tyle było i nie przerywało tak często.

    Zamieniłeś 7Mb/s na LTE?! W życiu bym tego nie zrobił. Jak to mówią zamienił stryjek...
    Ja się męczę z limitami, ale to dlatego, że po ADSL mógłbym mieć 1-2Mb/s, które działały... marnie...
    Już nie mogę się doczekać końca umowy i rezygnuję na rzecz lokalnego dostawcy. Za tyle, co teraz płacę miałbym ze 40Mb/s z publicznym IP bez limitów

  • #52 06 Lut 2015 14:01
    awygo
    Poziom 2  

    Do wszystkich niezadowolonych, którzy czują się oszukani: Cyfrowy Polsat sprzedaje usługę po zaniżonej cenie, stąd taki właśnie wynik sprzedażowy. Niestety w ślad za tym nie idą żadne nakłady na rozwój infrastruktury, której wydajność systematycznie spada w wyniku wzrastającego przeciążenia. W ostatnim okresie korzystania z usługi jej jakość spadała z tygodnia na tydzień. Pewnie w Plusie jest to samo, bo to jedno dziadostwo. (Gwoli ścisłości: nie technologię nazywam dziadostwem, tylko stosunek operatora do Klienta).
    Takich (między innymi) argumentów użyłem w skardze do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Nie będę już opisywał całej historii. Efekt jest taki, że po miesiącu Cyfrowy Polsat sam zasugerował mi rozwiązanie umowy bez kary.
    Czy jestem usatysfakcjonowany? I tak, i nie. Wolałbym, aby Państwo, które utrzymuję ze swoich podatków wyegzekwowało od nieuczciwego operatora dotrzymanie złożonych obietnic. Bo ja na sądy nie mam czasu.
    Piszcie skargi do UKE!