Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G - Wysokie obroty biegu jałowego na LPG

adrian.org 11 Cze 2014 12:27 2337 3
  • #1 11 Cze 2014 12:27
    adrian.org
    Poziom 9  

    Witam.
    Od kilku miesięcy zmagam się z dość uciążliwym problemem w OPLU ASTRZE G 1.4 16V z 2000r z instalacją gazową II generacji Landi Renzo- wysokie obroty na biegu jałowym.
    Usterka wygląda tak, że po przejechaniu kilku kilometrów i po wciśnięciu sprzęgła auto wskakuje na obroty 1500-2000 RPM.
    Gdy przełączę na benzynę jest tak samo.
    Ale co zauważyłem, że po odpięciu sterownika gazu (odłączenie napięcia i sterowania) obroty wracają do normy.
    Byłem u diagnosty - komputer nie pokazuje błędów. Wszystko pracuje idealnie.
    Następnie pojechałem do serwisu LPG i także nie stwierdzono błędów. Sterownik widzi, sondę, krokowca i tps.
    Dodam, że auto nie łapie lewego powietrza, masy są, napięcie też sprawdzone.
    Zostały wymienione następujące części:
    - sonda lambda (BOSCH),
    - silniczek krokowy,
    - czujnik położenia przepustnicy,
    - czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
    - sterownik gazu na podmianę,
    - reduktor.
    Proszę o pomoc, bo już pomysły się skończyły, a problem jest dość uciążliwy.

  • Pomocny post
    #2 11 Cze 2014 16:36
    ciuqu
    Poziom 33  

    Witam

    Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach.

    Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca LPG przez regulację śrubą "bypas" na parowniku i parametrów w sterowniku tak aby przy wolnych obrotach silnik krokowy był bardziej przymknięty (bogatsza mieszanka przy zejściu z obrotów). Zrobiłem to bardziej pod kątem przygasania ale przy okazji wiszenie na obrotach też zniknęło.

  • #3 15 Cze 2014 21:13
    adrian.org
    Poziom 9  

    Więc problem z obrotami rozwiązany. Odlutowałem przewód sygnałowy ze sterownika LPG do TPS-u. Obroty idealnie się ustawiły. Nie czuje różnicy w dynamice. Temat zamkniety!

  • #4 31 Sie 2015 11:08
    adrian.org
    Poziom 9  

    Informuję, że wszystko po tym czasie jest w porządku. Obroty w normie

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME