Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 - RNS-E - (dokładany) gubi stacje radiowe

r_afaello 12 Cze 2014 07:57 9348 4
  • #1 12 Cze 2014 07:57
    r_afaello
    Poziom 14  

    Witam.
    A6 C5 2002/2003r. Jak kupiłem miało już zamontowane RNS-E.

    - Mam kierownicę ze sterowaniem - nie działa - ale mi to nie przeszkadza, zapewne trzeba by dokupić dodatkowy moduł za xx$ więc obejdzie się.
    - Jest funkcja telefonu - nie działa - pewnie jak wyżej - ale jest mi zbędne

    No i teraz to co najważniejsze - Radio.
    Na początku (a mam auto już ok 2 lat) radio odbierało dobrze w mieście ale średnio w trasie (codzienne dojazdy do pracy). Wystarczyło nacisnąć "stacja do przodu" potem "stacja do tyłu" i już sygnał był mocniejszy.
    Obecnie nawet w mieście mam problem, w trasie nawet zabawa z przyciskami nic nie daje. Szumi, gubi stacje.

    Podpiąłem kompa.
    VAG-COM Version: Release 409.1-S

    Control Module Part Number: 8E0 035 192 D
    Component and/or Version: RNS-E HIGH EU H70 0750
    Software Coding: 0509755
    Work Shop Code: WSC 06775

    00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier
    011 - Open Circuit
    01326 - Control Module for Multi-Function Steering Wheel (J453)
    004 - No Signal/Communication
    02005 - Coding PIN
    004 - No Signal/Communication

    Zgaduję (google pomogło), że to problem ze wzmacniaczem antenowym.
    Mam sedana wiec antena w szybie a ten wzmacniacz podobno w lewym słupku D.

    Moja wiedza elektryczna pozwoli mi jedynie na rozebranie i sprawdzenie czy nic się nie oberwało odłączyło.
    Jak już zdejmę tapicerkę (a mam stracha żeby nic nie połamać) to chciałbym sprawdzić wszystko co się da dla tego proszę o jakieś porady od bardziej uzdolnionych elektrycznie ode mnie.
    Mam multimetr, wyjmaki do radia i podstawowe narzędzia.

    0 4
  • #2 15 Cze 2014 09:36
    r_afaello
    Poziom 14  

    Sporo mam do napisania więc nie edytuję poprzedniego posta.

    Spędziłem w garażu całą sobotę.
    Vag-com - już kiedyś sprawdzałem te parametry i przed jak i po "zabawie" wyglądają tak samo.
    Audi A6 C5 - RNS-E - (dokładany) gubi stacje radiowe

    Zajrzałem na tył radia.

    Audi A6 C5 - RNS-E - (dokładany) gubi stacje radiowe

    Antena podłączona.
    Potem jest przejściówka - też podłączona.
    Audi A6 C5 - RNS-E - (dokładany) gubi stacje radiowe


    Odłączenie jej powoduje zupełny brak radia.

    Zajrzałem pod schowek - pamiętam że kiedyś znalazłem tam zawiniątko - wyglądało jak paczka heroiny w filmach tyle ze z wiązką kabli - zawinięta w folię bąbelkową i taśmę.
    Po rozwinięciu pokazał się moduł :
    Audi A6 C5 - RNS-E - (dokładany) gubi stacje radiowe

    z numerem 8P0 862 335 M:
    Audi A6 C5 - RNS-E - (dokładany) gubi stacje radiowe

    ta mała antenka to chyba bluetooth ale u mnie nie działa - chyba że nie wiem jak go sparować - a może trzeba zakodować?

    Kolejne godziny zajęło mi rozbebeszanie samochodu.
    Instrukcja z elsy była pomocna i choć na początku myślałem że może uda mi się na skróty dojść do wzmacniacza bez rozbierania wszystkiego po drodze na końcu okazało się że elsa miała rację albo byłem za delikatny.




    Musiałem wyciągnąć kanapę, 2 boczki pod pasami bezpieczeństwa, osłony pasów, tylną półkę, osłonę słupka C i D.
    Spodziewałem się znaleźć komputer sterujący wyborem anteny pod tylną półką i wzmacniacz na słupku D.
    Audi A6 C5 - RNS-E - (dokładany) gubi stacje radiowe Audi A6 C5 - RNS-E - (dokładany) gubi stacje radiowe

    Niestety komputera nie znalazłem, ani pod półką ani od strony bagażnika - może skoro auto fabrycznie nie miało navi taki komp był zbędny i dla tego rns-e się pluje że go niema?

    Na słupku D znalazłem wzmacniacz. o numerze 4B5 035 225 k

    Audi A6 C5 - RNS-E - (dokładany) gubi stacje radiowe

    Niestety brak wiedzy "elektrycznej" uniemożliwił mi zapewne pełną diagnozę wzmacniacza.
    Przewody jakie do niego wchodzą to:
    Antena - niestety próbowałem go odłączyć ale nie potrafiłem. Obracał się do okoła, ciągnięcie też nie pomagało, ta część z gumką dawała się lekko wciskać i powracała na swoje miejsce.

    Biały przewód - wychodzący z tej samej izolacji co antenowy. Podłączyłem miernik między ten przewód i masę (ze śrub) pokazało jakiś ułamek volta. Włączyłem radio- spodziewałem się że to zasilanie wzmacniacza , dalej jakiś ułamek. Włączyłem zapłon, to samo. Ogrzewania szyby nie udało się włączyć - przycisk gasł (pewnie za ciepło).
    Teraz pewnie mnie zbesztacie ale w padłem na pomysł że to musi być zasilanie wzmacniacza i postanowiłem podać mu 12V. Przy podłączeniu wsuwki do wzmacniacza (prąd wzięty ze stopu) trochę zaiskrzyło i przewód zrobił się lekko ciepły, potrzymałem tak może ze 5 sek aby sprawdzić czy jakość radia się polepszy lub znajdzie nowe stacje. (auto stało w garażu i na liście znalezionych była tylko 1 stacja - reszta na szaro.
    Nic to nie dało i odłączyłem przewód.

    Czarny przewód idący to ogrzewania szyby (na zdjęciu zaraz za wtyczką antenową.
    Czarny i czerwony - wpięte w antenę szyby
    To co mogłem to potraktowałem Kontaktem, jedynie anteny nie udało mi się odkręcić a to chyba najważniejsze bo chciałem sprawdzić ciągłość przewodu od radia.
    Pomyślałem że jak nie mogę dostać się do środkowego bolca to sprawdzę chociaż po zewnętrznej osłonie - pewnie masa.
    Wpiąłem przewód w zewnętrzny płaszcz anteny przy radiu (przejściówka) i zewnętrzny przy wtyczce wzmacniacza - zapiszczał miernik wiec tu przejście jest.

    Niestety musiałem poskładać auto bo cąłe 2 tygodnie będę nim jeździł a że zabieram komplet ludzi wiec auto musiało być złożone - może będzie długi weekend to zajrzę znowu chociaż wolałbym już nie przechodzić przez te zdejmowanie plastików bo 1 zatrzask (w kanapie i osłonie pasa) już połamałem.

    Jak powinno się sprawdzić ten wzmacniacz aby mieć pewność że jest OK?
    Jak odłączyć od niego antenę żeby "przedzwonić" kabel antenowy ?
    Czy ta płytka przy module pod schowkiem to bluetooth i jak go uruchomić?
    Gdzie jest podawane zasilanie na ten wzmacniacz - białego przewodu (bo taki dochodzi do wzmacniacza) nie znalazłem w kostkach przy radiu. (łudzę się że może gdzieś nie podaje napięcia i podłączenie go rozwiąże problem bez rozbierania znowu tyłu auta)

    Czy musi występować u mnie komputer sterujący wyborem anteny? (na słupku z 2 strony auta niema żadnych wzmacniaczy anie przewodów poza jednym d ogrzania szyby)
    Jak tak to gdzie go szukać?

    Liczę na podpowiedzi.

    0
  • #3 15 Cze 2014 19:35
    dziugi
    Poziom 14  

    Witam,
    Podejrzewam padnięty moduł radiowy w nawigacji.
    Proponuję podłączyć antenę zewnętrzną bezpośrednio do nawigacji, jeżeli brak poprawy to oznacza uszkodzenie jednostki...

    0
  • #4 16 Wrz 2014 20:01
    sebool12
    Poziom 9  

    "Słupek D" tzn który dokładnie? Szukam u siebie tego wzmacniacza anteny, ale nie wiem gdzie dokładnie się znajduje

    0
  • #5 17 Wrz 2014 07:36
    r_afaello
    Poziom 14  

    Słupek D to ten przy tylnej szybie. Czyli oddzielający szybę tylną od trójkącika bocznego.
    U mnie był tylko 1 wzmacniacz z lewej strony auta ale podobno może być ich kilka i w tedy może być też po drugiej. Zacznij od lewej.
    Ja swojego problemu nie rozwiązałem.
    Nie chce mi się kolejny raz rozbierać wszystkiego a jeżeli juz rozbiorę to nie wiem jak potwierdzić jego sprawność żeby nie kupować w ciemno drugiego.

    3
  Szukaj w 5mln produktów