Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.6 TDCI FAP - Uszkodzona 2 z kolei turbosprężarka

kubas10 22 Lip 2014 20:34 32757 91
  • #31
    sigwa18
    Poziom 32  
    Sprawdź wydech czy czasem nie zapchany. Spalanie w normie. Założony chip. Może zapiekł się EGR i jest stale otwarty.
  • #32
    wojciechjanusz
    Poziom 27  
    sigwa18 napisał:
    Może zapiekł się EGR i jest stale otwarty.
    Stale otwarty EGR to wyraźne objawy: czarny dym jak z pancernika na wojnie i brak mocy.

    Mocny chip plus lejące wtryski mogą skutkować bardzo wysoką temperaturą gazów wylotowych, na skutek przedłużonego dopalania się paliwa.

    Ale ja bym tu widział w pierwszej kolejności złą regenerację turbiny.
  • #33
    kubas10
    Poziom 25  
    W 3 turbinie łopatki zmiennej geometrii wykonane zostały z pełnej blachy, pisałem już o tym wczoraj, wydech nie jest zapchany bo dpf jest wycięty, co do chipa to nie wiem.
  • #34
    wojciechjanusz
    Poziom 27  
    kubas10 napisał:
    W 3 turbinie łopatki zmiennej geometrii wykonane zostały z pełnej blachy, pisałem już o tym wczoraj,
    Wiem, że pisałeś że z blachy, a ja pisałem, że mają być pełne, monolityczne z osią, dzięki czemu dobrze odprowadzane jest ciepło. Żadna kierowniczka z chińskiego gównolitu długo nie pochodzi...
    Niezależnie od tego, wgrałbym na próbę fabryczny soft (ten co jest można przecież zgrać i zachować) i oddałbym do sprawdzenia wtryskiwacze, zwłaszcza na okoliczność, czy końcówki leją. Bez względu na widoczne skutki ekonomicznej konstrukcji turbiny, jest podejrzenie, że temperatura spalin jest za wysoka. Dobrze by to sprawdzić, bo zawory wydechowe także mają ograniczoną odporność...

    Moderowany przez Mirek Z.:

    Źle dodany obrazek usunąłem.

  • #36
    profesjonalista55
    Poziom 15  
    Smarowanie ,smarowanie i jeszcze raz smarowanie! Żadne DPF, żadne doładowania.

    widać diabeł tki w szczególe, o którym zapomniałeś.
  • #38
    invisibleman
    Poziom 19  
    Intercooler (+przewody) był dokładnie czyszczony? Może zaciągać stary olej z IC na wyższych obrotach i później trafia niespalony do turbiny i tam się dopala.
  • #39
    kubas10
    Poziom 25  
    Przewody do IC były czyste, nie raz po zdjęciu rury kapie olej i turbina jakoś się nie przegrzewa. Jedyna poważniejsza droga oleju do turbo to ta wspaniała odma od pokrywy do przewodu pomiędzy filtrem powietrza a turbo... Ale czy na pewno to ?? Kolejna regeneracja turbiny na koszt warsztatu nie wchodzi w grę...
  • #40
    invisibleman
    Poziom 19  
    Miałem na warsztacie takiego C-maxa, odmę puściliśmy do butelki. Objawy miał takie, że przy większym obciążeniu potrafił "zagrzechotać" i puścić dymek. Wymiana wtrysków, wyeliminowanie odmy nic nie dało, dopiero dokładne czyszczenie intercoolera pomogło.
  • #41
    tkoziol

    Poziom 19  
    zdejmij mise i wyczyść smok te silniki słyną z tego jak zdejmiesz to zobaczysz o co mi chodzi
  • #42
    kubas10
    Poziom 25  
    Jak chcesz wnieść coś nowego do tematu to wypadałoby przeczytać post od początku.
  • #43
    tkoziol

    Poziom 19  
    przeczytałem ale nikt nie napisał o zasyfiałym smoku przez co turbina się zaciera więc nie rozumiem bulu,albo napisz ze auto chodzi albo słuchaj mondrzeiszych
  • #44
    kubas10
    Poziom 25  
    kubas10 napisał:
    Dwie z kolei turbiny uszkodzone przez prawdopodobnie zbyt wysoką temperaturę spalin. Podczas wymiany 1 turbiny, wymieniony przewód zasilający,wymyta miska oleju i smok (wszystko było zabite nagarem) potem nowy olej i filtr powietrza. Po tygodniu znowu to samo, zakład który regeneruje turbo po rozebraniu tych dwóch powiedział że obydwie zostały uszkodzone w ten sam sposób (zbyt wysoka temperatura po stronie wydechu). Czy ktoś z kolegów może się wypowiedzieć na ten temat ?


    Czekam na twoje mądrości, może mnie oświecisz jaka jest przyczyna awarii.
  • #45
    tkoziol

    Poziom 19  
    ok sory a skoro to dpf, to jakie ma wypełnienie ale nie chce mi się wierzyć nie raz przyjerzdzają z zabitym dpf i nic sie nie zaciera,wydaje mi się że to zakład który regeneruje turbiny jest winny,moja rada kup używaną turbinę zamontuj i zobacz,przynajmniej ja tak robię nie widzę tu innej przyczyny
  • #46
    kubas10
    Poziom 25  
    O wyciętym DPF-ie po 2 uszkodzonej turbinie także pisałem parę wpisów wcześniej.
  • #47
    kubas10
    Poziom 25  
    Wszyscy którzy oglądali uszkodzone turbiny wypowiadali się na temat zbyt wysokiej temperatury spalin (spowodowanej uszkodzonymi wtryskiwaczami), ponoć ona powoduje uszkodzenie turbiny i zmiennej geometrii. ?!?!?
  • #48
    Teodor85
    Poziom 20  
    Ja bym się zastanowił nad tym ori wsadem bo faktycznie auto może być po "cipie".
  • #49
    domex32
    Moderator Samochody
    Wrzucę swoje trzy grosze.

    Jeśli kolejna turbina sie topi, a zakładamy że zrobiona jest z dobrego materiału, to jak muszą wyglądać denka tłoków...

    Widać jakiś dym jak pochodzi dłużej na wolnych obrotach, albo podczas jazdy?
  • #50
    Don de Leon
    Poziom 24  
    A ja dalej obstaje przy sprawdzeniu wtryskiwaczy.
  • #51
    kubas10
    Poziom 25  
    Samochód nie kopci, ani na biegu jałowym ani pod obciążeniem.

    Dodano po 1 [godziny] 51 [minuty]:

    Na tej stronie dość konkretnie opisane są przyczyny awarii turbiny w silnikach 1.6 TDCI/HDI

    http://turboforum.pl/przyczyny-uszkadzania-sie-turbosprezarek-w-1-6-tdci-t115.html

    Prosimy o przeczytanie instrukcji przed montażem turbosprężarki.

    Awaria prawidłowo pracującej turbosprężarki może być spowodowana przez czynniki zewnętrzne, a nie przez wadliwe wykonanie komponentów turbosprężarki. W szczególności wytwarzany przez silnik nagar, który penetruje i uszkadza turbosprężarkę. Ryzyko takiej awarii można zmniejszyć, poprzez idealne usunięcie nagromadzonego nagaru w silniku, co z oczywistych względów jest trudne do zrealizowania. Aczkolwiek, stosując się do poniższych procedur, możemy zmniejszyć ryzyko uszkodzenia turbosprężarki:
    - Przewód dostarczający olej do turbosprężarki oraz śruba mocująca go z otworem pozwalającym na przepływ oleju, muszą zostać wymienione.
    - Pompa olejowa powinna zostać zdemontowana oraz sprawdzona.
    - Miska olejowa musi zostać zdemontowana i dokładnie oczyszczona.
    - Sprawdzić, czy silnik posiada ostatniej specyfikacji miskę olejową oraz bagnet
    - Smok olejowy musi zostać zdemontowany i wymieniony ze względu na nagromadzenie się nagaru.
    - Chłodnica oleju oraz filtr powinny zostać zdemontowane i wyczyszczone.
    - Chłodnica powietrza doładowanego (Intercooler), powinna zostać zdemontowana i dokładnie wyczyszczona, a zalegający w niej olej, powinien zostać usunięty.
    - Przewody dolotowe i wylotowe powinno zostać sprawdzone i wyczyszczone.
    - Układ wydechowy powinien zostać sprawdzony pod kątem zablokowania (katalizator, DPF).
    - Pojazdy z DPF: wykonać regenerację statyczną filtra zgodnie z wytycznymi producenta.
    - Podciśnieniowa pompa hamulcowa powinna zostać zdemontowana, sprawdzona i jeśli trzeba, to wyczyszczona.
    - Nowy filtr oleju oraz olej.
    - Sprawdzić uszczelki wtryskiwaczy czy nie są wypalone – wymienić jeśli zachodzi taka konieczność.
    - Przewód spustowy oleju powinien zostać sprawdzony pod kątem zablokowania oraz wyczyszczony w razie konieczności.
    - Przepływ oleju musi zostać sprawdzony:
    1. Zamontować turbosprężarkę do silnika pozostawiając odłączony przewód powrotny oleju
    2. Zamontować długi przewód powrotny tak, aby olej mógł spływać do podstawionego pojemnika
    3. Uruchomić silnika i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez 60 sekund, po czym go wyłączyć.
    4. Sprawdzić poziom oleju w podstawionym pojemniku. Po 60 sekundach takiej pracy silnika, w pojemniku powinno być 0,3 litra oleju.
    5. Powtórzyć test 2 lub 3 razy w celu upewnienia się, że przepływ oleju jest prawidłowy.
    6. Podczas testu, nie pozwolić by silnik pracował poniżej minimalnego stanu oleju!!!
    7. Pojazd, który pokonał 50 – 75 kilometrów, musi mieć zmieniony olej oraz filtr oleju, a filtr w śrubie mocującej przewód olejowy, powinien zostać usunięty.
    8. Doradzamy, aby zmieniać olej i filtr oleju co 5000 tyś. Kilometrów.

    UWAGA: W celu zredukowania ryzyka przedwczesnego uszkodzenia turbosprężarki przez powstający nagar, musisz być pewny, że postępujesz dokładnie według powyższych instrukcji. NIE powinieneś montować turbosprężarki kiedy wiesz, albo masz powód żeby wierzyć, że ryzyko to nie zostanie zmniejszone z powodu wieku jednostki, przebiegu lub historii serwisowej silnika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co ma pompa podciśnienia do uszkodzenia turbiny ?
  • #52
    Don de Leon
    Poziom 24  
    kubas10 napisał:
    Samochód nie kopci, ani na biegu jałowym ani pod obciążeniem.

    To nie wyznacznik uszkodzonych wtryskiwaczy ostatnio walczyłem z 1.5 dCi i nie kopcił jak piszesz a 4 wtryski złom totalny (końcówki, dawki).

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przy tych nakładach już poniesionych sprawdzenie wtryskiwaczy to jak zakup gruszek.
  • #53
    kubas10
    Poziom 25  
    A co z turbiną w tym samochodzie ? Podejrzewam że problemu nie było...

    Dodano po 4 [minuty]:

    A może nagar zalegający w kolektorze dolotowym wpada do sinika i wypluwany razem ze spalinami uszkadza wirki i zmienną geometrie ?
  • #54
    Don de Leon
    Poziom 24  
    [quote="kubas10"]
    Wszyscy którzy oglądali uszkodzone turbiny wypowiadali się na temat zbyt wysokiej temperatury spalin (spowodowanej uszkodzonymi wtryskiwaczami), ponoć ona powoduje uszkodzenie turbiny i zmiennej geometrii. ?!?!?

    Skoro "przewaliłeś" już wszystko a tak piszesz to sprawdź dla świętego spokoju, przecież jak przyjechał to pisałeś o "grających" wtryskach. Tak w moim przypadku z turbo problemu jeszcze nie było ale auto jechało jak bez niego.
  • #55
    kubas10
    Poziom 25  
    Albo stukał wtryskiwacz, albo pogrywał popychacz...
  • #56
    domex32
    Moderator Samochody
    kubas10 napisał:
    Samochód nie kopci, ani na biegu jałowym ani pod obciążeniem.


    Całkiem możliwe że jest za mało paliwa w stosunku do powietrza co radykalnie podnosi temperaturę spalin, a co za tym idzie na pierwszy strzał wtryski do sprawdzenia.
  • #57
    kubas10
    Poziom 25  
    Ale coś by się działo, ciężko by odpalał tracił nieokresowo moc itp itd, tu pada turbina poza tym wszystko wydaje się być w porządku.
  • #58
    Don de Leon
    Poziom 24  
    Palił na dotyk, nie kopcił nie klekotał co jedynie słabo jechał max. 130km/h też ostatnie co podejrzewałem to wtryski.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Poza tym jak ma ubogo to temperatura rośnie.
  • #59
    żałosna udręka
    Poziom 32  
    Fap wyłączony, ale może nie całkiem? Może wstrzykuje płyn i podnosi w ten sposób temperaturę w wydechu.
    kubas10 napisał:
    Co ma pompa podciśnienia do uszkodzenia turbiny ?

    Czasami sterowanie turbiny realizowane jest przez podciśnienie.
    Don de Leon napisał:
    Poza tym jak ma ubogo to temperatura rośnie.

    Rozprawa dotyczy silnika zasilanego mieszanką uwarstwowioną, a nie homogeniczną. "Nie mieszajcie dwóch systemów walutowych. Nie bądźmy Pewexami."
  • #60
    kubas10
    Poziom 25  
    Założyłem dzisiaj 3 turbinę i podczas jazdy z testerem przy częściowym obciążeniu parametr "dawka paliwa na skok" odbiega od "zadanej dawki paliwa na skok", przykładowo dawka paliwa 6,5 ml/skok do 7,2 ml/skok. Teoretycznie dawka paliwa jest zbyt mała.