Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompka nie podaje paliwa -

kasztelan91 12 Cze 2014 20:51 1947 20
  • #1 12 Cze 2014 20:51
    kasztelan91
    Poziom 7  

    Witam, mam pewien problem z pompą paliwa od samochodu Opel Astra f 1.4 8v. Chodzi o to, że chcę ją sprawdzić przed montażem. Wkładam więc końcówkę wężyka do butelki z benzyną, podłączam przewody na krótko do akumulatora i nic. Nie zaciąga paliwa, choć słyszę że pracuje, wyjmuję ją przytykam palcem i nie wyczuwam podciśnienia. Wymontowana ze sprawnego auta, wydaje się szczelna, nie słychać żadnych syków. Ma ktoś pomysł jak ją sprawdzić zanim zareklamuję? kupiona przez allegro...

    0 20
  • #2 12 Cze 2014 20:57
    autoas
    Poziom 42  

    Ta pompka nie zasysa, musi być zanurzona w paliwie całkowicie tak aby paliwo "weszło" do środka....
    Więc skoro robisz takie próby to ją psujesz...

    0
  • #3 12 Cze 2014 21:00
    kasztelan91
    Poziom 7  

    Hmm dobrze wiedzieć. Chodzi generalnie o to, że ona nie będzie montowana w pojeździe tylko użyta na stanowisku jako część projektu... Może ma ktoś pomysł jak to zmontować żeby poprawnie działało? Dość pilna sprawa.

    0
  • #4 12 Cze 2014 21:05
    autoas
    Poziom 42  

    Paliwo musi grawitacyjnie do niej opadać lub całkowicie zanurzona, może pracować w każdej pozycji...panie student...nie piszesz co robisz, mamy zgadywać co to za perpetuum mobile...

    0
  • #5 12 Cze 2014 21:16
    kasztelan91
    Poziom 7  

    Przepraszam za roztargnienie :) Wszystko na szybko się robi, mogłem trochę to opisać. Wykonuję stanowisko do pomiaru ciśnienia paliwa wtrysku jednopunktowego Multec, samochodu Opel Astra F. Większość elementów już posiadam, chciałem przystępować do składnia tego do kupy, no i tu pojawił się problem z pompką. W zamierzeniu miałem po kolei wszystko zamocować, żeby fajnie pokazać drogę paliwa, jednak dziś przy próbie manometru zdziwiłem się że nic mi nie wskazuje. Jako zbiornik użyję zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodniczego. Teraz jednak zastanawiam się, w jaki sposób zmusić pompkę do ,,samonapełnienia,, się, posiadam całą obudowę w której jest ona oryginalnie zanurzona, jednak nie będzie to ciekawie wyglądać...

    Edit. Czy nie wystarczy aby zbiornik paliwa był umieszczony po prostu nad pompką?

    1
  • #6 12 Cze 2014 22:09
    autoas
    Poziom 42  

    kasztelan91 napisał:
    Edit. Czy nie wystarczy aby zbiornik paliwa był umieszczony po prostu nad pompką?


    autoas napisał:
    Paliwo musi grawitacyjnie do niej opadać


    Chyba rozumiesz "grawitacyjnie"...

    0
  • #7 13 Cze 2014 14:22
    robert_d_g
    Poziom 22  

    Może i głupie pytanie, ale czy + i - dobrze podpiete :?:

    0
  • #8 13 Cze 2014 18:56
    zibi 50
    Poziom 2  

    Witam Kasztelan 91 kontakt, pomogę.

    0
  • #9 13 Cze 2014 19:22
    Abada37
    Poziom 15  

    Witam. Jest mały detal w tej pompce a mianowicie zaworek przelewowy. Ona nie może pracować poza zbiornikiem.

    0
  • #10 14 Cze 2014 15:29
    kasztelan91
    Poziom 7  

    + - jest na pewno dobrze.
    @Abada37 czy jest jakaś fizyczna możliwość oszukania tego zaworka? podpięcie pod niego wężyka? o ile dobrze widzę znajduję się on na od dołu, taki mały otworek, mniej więcej 2mm. Tam na pewno nie będzie dużego ciśnienia, gdyby spróbować zamocować odpływ jakimś poxipolem może by dało się obejść?

    0
  • #11 14 Cze 2014 17:13
    polmar
    Poziom 20  

    Oj czarno to widzę, jako paliwa użyj czegoś niepalnego bo niezłe fajerwerki mogą z tego być :A swoją drogą Takie projekty robiliśmy w technikum samochodowym a tu na uczelni, cóż poziom rośnie :D

    0
  • #12 14 Cze 2014 18:24
    kasztelan91
    Poziom 7  

    no niestety z naszych pieniędzy to idzie, więc każdy robi tak aby było jak najprościej i najtaniej.
    Będę kombinował aż się uda, w końcu mam być inżynierem :)

    0
  • #13 15 Cze 2014 15:29
    mateusz33
    Poziom 13  

    proponuje pompke od poloneza, fiata, ich nie trzeba zanurzać

    0
  • #15 15 Cze 2014 17:43
    ociz
    Moderator Samochody

    Wsadź pompę w jakiś duży słoik, a jako medium zamiast benzyny np płyn chłodzący, gęstość większa, ale raczej nie powinno to w niczym przeszkadzać.

    0
  • #17 16 Cze 2014 23:40
    Abada37
    Poziom 15  

    Witam. Jeśli ta pompka ma pracować kilka minut na pokazie to można zaślepić. Ta pompka zaciąga paliwo metalowym króćcem a plastykowym jest wylot. Jak każda pompa wystarczy ją zalać płynem i będzie zasysała i tłoczyła. Jedynie musisz wężyk wylotowy umocować nad pompką żeby nie zleciał z niej płyn. Wiadomo że te pompki chłodzone są płynem przepływającym przez nie no i od razu masz jakieś zabezpieczenie przed samozapłonem. MIŁEGO KOMBONOWANIA.

    0
  • #18 17 Cze 2014 20:51
    kasztelan91
    Poziom 7  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    kasztelan91 napisał:
    Będę kombinował aż się uda, w końcu mam być inżynierem


    Tak inżynierem a nie kebabem w sosie własnym.
    Ty chyba nie czaisz ze jak pompka zassie i zrobi mgiełke i ci ręce i buzie obleje a ty w panice rozłączysz styki i to wszystko fire.........


    Może sprawiam wrażenie laika, ale mam jeszcze resztki rozumu. Ta pompka wygląda tak jak na załączniku. Króciec wylotowy przy próbach jest podpięty pod wężyk i powrót do zbiorniczka, nie ma żadnej możliwości wycieku, przewody nie są luźne lecz przedłużone pod włącznik. Co do tego jaki płyn będzie użyty do stanowiska to wydaje mi się, że najodpowiedniejszym zamiennikiem benzyny będzie olej napędowy, dobrze smaruje i nie jest wybuchowy. Ten zaworek upustowy postaram się podłączyć na gorąco do jakiejś miedzianej rurki i dalej po przewodach do zbiornika.

    @Strumien swiadomosci swia z tego co już się dowiedziałem to ona w ogóle nie zasysa paliwa, nie ma znaczenia czy jest to wężyk czy plastikowa końcówka.

    Zasad BHP przestrzegam jak się należy nie bójcie się o to ;)

    Po prostu na zajęciach nikt nam nie wyjaśnił zasady działania, praktycznie przekopałem cały internet i ani słowa o tym, że musi być zanurzona. Dobrze że istnieje elektroda :wink: O chłodzenie się nie martwię, włączenie na maks 30 sekund.

    0
  • #19 17 Cze 2014 21:28
    Rafałł
    Poziom 10  

    dopasuj do niej rurke z tworzywa przezroczystego i zaklej dno bedzie ladny efekt, lub tak jak jeden z kolegow dobrze wspomnial uzyj sloika;)

    0
  • #20 21 Cze 2014 23:57
    kasztelan91
    Poziom 7  

    Układ działa tak jak powinien, dziękuję za zainteresowanie ;)

    0
  • #21 22 Cze 2014 01:00
    Rudy25
    Poziom 11  

    U mnie w szkole na stanowisku pompa paliwowa była zamontowana w metalowej bańce-nie pamiętam po czym. Na początku wycięty otwór o średnicy pompy i dorobiona uszczelka gumowa żeby wrazie paliwo sie nie wylało. W bańce był też oryginalny otwór z korkiem więc jest jak napełnić. U nas pracuje to na stanowisku pokazowym silnika benzynowego - chyba od Forda z sterownikiem, wskaźnikami wyprowadzeniami czujników, nawet możliwość diagnozy po obd jest zrobione.

    0