Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompka nie podaje paliwa -

12 Cze 2014 20:51 2283 20
  • Poziom 8  
    Witam, mam pewien problem z pompą paliwa od samochodu Opel Astra f 1.4 8v. Chodzi o to, że chcę ją sprawdzić przed montażem. Wkładam więc końcówkę wężyka do butelki z benzyną, podłączam przewody na krótko do akumulatora i nic. Nie zaciąga paliwa, choć słyszę że pracuje, wyjmuję ją przytykam palcem i nie wyczuwam podciśnienia. Wymontowana ze sprawnego auta, wydaje się szczelna, nie słychać żadnych syków. Ma ktoś pomysł jak ją sprawdzić zanim zareklamuję? kupiona przez allegro...
  • Poziom 42  
    Ta pompka nie zasysa, musi być zanurzona w paliwie całkowicie tak aby paliwo "weszło" do środka....
    Więc skoro robisz takie próby to ją psujesz...
  • Poziom 8  
    Hmm dobrze wiedzieć. Chodzi generalnie o to, że ona nie będzie montowana w pojeździe tylko użyta na stanowisku jako część projektu... Może ma ktoś pomysł jak to zmontować żeby poprawnie działało? Dość pilna sprawa.
  • Poziom 42  
    Paliwo musi grawitacyjnie do niej opadać lub całkowicie zanurzona, może pracować w każdej pozycji...panie student...nie piszesz co robisz, mamy zgadywać co to za perpetuum mobile...
  • Poziom 8  
    Przepraszam za roztargnienie :) Wszystko na szybko się robi, mogłem trochę to opisać. Wykonuję stanowisko do pomiaru ciśnienia paliwa wtrysku jednopunktowego Multec, samochodu Opel Astra F. Większość elementów już posiadam, chciałem przystępować do składnia tego do kupy, no i tu pojawił się problem z pompką. W zamierzeniu miałem po kolei wszystko zamocować, żeby fajnie pokazać drogę paliwa, jednak dziś przy próbie manometru zdziwiłem się że nic mi nie wskazuje. Jako zbiornik użyję zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodniczego. Teraz jednak zastanawiam się, w jaki sposób zmusić pompkę do ,,samonapełnienia,, się, posiadam całą obudowę w której jest ona oryginalnie zanurzona, jednak nie będzie to ciekawie wyglądać...

    Edit. Czy nie wystarczy aby zbiornik paliwa był umieszczony po prostu nad pompką?
  • Poziom 42  
    kasztelan91 napisał:
    Edit. Czy nie wystarczy aby zbiornik paliwa był umieszczony po prostu nad pompką?


    autoas napisał:
    Paliwo musi grawitacyjnie do niej opadać


    Chyba rozumiesz "grawitacyjnie"...
  • Poziom 22  
    Może i głupie pytanie, ale czy + i - dobrze podpiete :?:
  • Poziom 2  
    Witam Kasztelan 91 kontakt, pomogę.
  • Poziom 15  
    Witam. Jest mały detal w tej pompce a mianowicie zaworek przelewowy. Ona nie może pracować poza zbiornikiem.
  • Poziom 8  
    + - jest na pewno dobrze.
    @Abada37 czy jest jakaś fizyczna możliwość oszukania tego zaworka? podpięcie pod niego wężyka? o ile dobrze widzę znajduję się on na od dołu, taki mały otworek, mniej więcej 2mm. Tam na pewno nie będzie dużego ciśnienia, gdyby spróbować zamocować odpływ jakimś poxipolem może by dało się obejść?
  • Poziom 20  
    Oj czarno to widzę, jako paliwa użyj czegoś niepalnego bo niezłe fajerwerki mogą z tego być :A swoją drogą Takie projekty robiliśmy w technikum samochodowym a tu na uczelni, cóż poziom rośnie :D
  • Poziom 8  
    no niestety z naszych pieniędzy to idzie, więc każdy robi tak aby było jak najprościej i najtaniej.
    Będę kombinował aż się uda, w końcu mam być inżynierem :)
  • Poziom 13  
    proponuje pompke od poloneza, fiata, ich nie trzeba zanurzać
  • Poziom 43  
    kasztelan91 napisał:
    Będę kombinował aż się uda, w końcu mam być inżynierem


    Tak inżynierem a nie kebabem w sosie własnym.
    Ty chyba nie czaisz ze jak pompka zassie i zrobi mgiełke i ci ręce i buzie obleje a ty w panice rozłączysz styki i to wszystko fire.........
  • Moderator Samochody
    Wsadź pompę w jakiś duży słoik, a jako medium zamiast benzyny np płyn chłodzący, gęstość większa, ale raczej nie powinno to w niczym przeszkadzać.
  • Poziom 43  
    kasztelan91 napisał:
    Wkładam więc końcówkę wężyka do butelki z benzyną, podłączam przewody na krótko do akumulatora i nic

    Przecież astra jw. nie zasysa paliwa wężykiem tylko spodnią częścią.
  • Poziom 15  
    Witam. Jeśli ta pompka ma pracować kilka minut na pokazie to można zaślepić. Ta pompka zaciąga paliwo metalowym króćcem a plastykowym jest wylot. Jak każda pompa wystarczy ją zalać płynem i będzie zasysała i tłoczyła. Jedynie musisz wężyk wylotowy umocować nad pompką żeby nie zleciał z niej płyn. Wiadomo że te pompki chłodzone są płynem przepływającym przez nie no i od razu masz jakieś zabezpieczenie przed samozapłonem. MIŁEGO KOMBONOWANIA.
  • Poziom 8  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    kasztelan91 napisał:
    Będę kombinował aż się uda, w końcu mam być inżynierem


    Tak inżynierem a nie kebabem w sosie własnym.
    Ty chyba nie czaisz ze jak pompka zassie i zrobi mgiełke i ci ręce i buzie obleje a ty w panice rozłączysz styki i to wszystko fire.........


    Może sprawiam wrażenie laika, ale mam jeszcze resztki rozumu. Ta pompka wygląda tak jak na załączniku. Króciec wylotowy przy próbach jest podpięty pod wężyk i powrót do zbiorniczka, nie ma żadnej możliwości wycieku, przewody nie są luźne lecz przedłużone pod włącznik. Co do tego jaki płyn będzie użyty do stanowiska to wydaje mi się, że najodpowiedniejszym zamiennikiem benzyny będzie olej napędowy, dobrze smaruje i nie jest wybuchowy. Ten zaworek upustowy postaram się podłączyć na gorąco do jakiejś miedzianej rurki i dalej po przewodach do zbiornika.

    @Strumien swiadomosci swia z tego co już się dowiedziałem to ona w ogóle nie zasysa paliwa, nie ma znaczenia czy jest to wężyk czy plastikowa końcówka.

    Zasad BHP przestrzegam jak się należy nie bójcie się o to ;)

    Po prostu na zajęciach nikt nam nie wyjaśnił zasady działania, praktycznie przekopałem cały internet i ani słowa o tym, że musi być zanurzona. Dobrze że istnieje elektroda :wink: O chłodzenie się nie martwię, włączenie na maks 30 sekund.
  • Poziom 11  
    dopasuj do niej rurke z tworzywa przezroczystego i zaklej dno bedzie ladny efekt, lub tak jak jeden z kolegow dobrze wspomnial uzyj sloika;)
  • Poziom 8  
    Układ działa tak jak powinien, dziękuję za zainteresowanie ;)
  • Poziom 11  
    U mnie w szkole na stanowisku pompa paliwowa była zamontowana w metalowej bańce-nie pamiętam po czym. Na początku wycięty otwór o średnicy pompy i dorobiona uszczelka gumowa żeby wrazie paliwo sie nie wylało. W bańce był też oryginalny otwór z korkiem więc jest jak napełnić. U nas pracuje to na stanowisku pokazowym silnika benzynowego - chyba od Forda z sterownikiem, wskaźnikami wyprowadzeniami czujników, nawet możliwość diagnozy po obd jest zrobione.