Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewo Lanos 1.5 16v 2000 rok szarpie na benzynie i gazie

Pawel1636 24 Sie 2015 12:53 11991 42
  • #31
    ALIBABA I
    Poziom 25  
    Witajcie koledzy zastanawiałem się czy odpisać lecz każda wiadomość może być pomocna a więc przy takich cyrkach jak w powyższych postach kolegów z podobnymi problemami sugeruję umasować sterownik silnika ... mam wrażenie a zarazem jestem pewny wypadanie zapłonów, pali kiedy chce, brak mocy ,itp. ćwiczyłem to i w większości pomogło
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    adam977
    Poziom 6  
    Witam, zdaję obie sprawę, że to już trochę stary temat ale może ktoś mi pomoże ;) mogłby mi ktos napisac lub przedstawić na grafice gdzie znajduje sie ta wtyczka od przepływomierza? Mam ten sam problem a chciałbym to zrobic bez udziału mechanika :) z góry dziękuję
  • #33
    emil477
    Poziom 1  
    Nie ma czegoś takiego jak przepływomierz w Lanosie.

    Może to być czujnik temperatury powietrza zasysanego - IAT
    Znajduje się on na gumowej rurze łączącej puszkę filtra powietrza z kolektorem ssącym.

    Zmierz rezystancję na samym czujniku, a potem napięcie we wtyczce przy włączonym zapłonie.
  • #34
    Pawel1636
    Poziom 9  
    Witam przepływomierz jest przy filtrze powietrza to jest czujnik wkręcony w rurę , która idzie do kolektora. Ten przepływomierz lub czujnik ma dwa przewody , które są wpięte przy kolektorze złączką. Gdy wypiąłem jedną z wtyczek przestawał szarpać.Kupiłem nowy czujnik pomogło na miesiąc .Przy wypięciu czujnika zapali się kontrolka sterowania silnika nic złego się nie dzieje może więcej palić , można tak jeździć. Ja w lanosie wymieniłem przewody,świece ,silnik krokowy ,cewkę ,podpiąłem pod komputer i zero błędów .Aha jeszcze warto sprawdzić masę.
    Problemu do końca nie rozwiązałem .Pomogło jedynie wypięcie wtyczki z czujnika filtra powietrza.
  • TermopastyTermopasty
  • #35
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Pawel1636 napisał:
    Witam przepływomierz jest przy filtrze powietrza to jest czujnik wkręcony w rurę , która idzie do kolektora. Ten przepływomierz lub czujnik ma dwa przewody , które są wpięte przy kolektorze złączką. Gdy wypiąłem jedną z wtyczek przestawał szarpać.Kupiłem nowy czujnik pomogło na miesiąc .Przy wypięciu czujnika zapali się kontrolka sterowania silnika nic złego się nie dzieje może więcej palić , można tak jeździć. Ja w lanosie wymieniłem przewody,świece ,silnik krokowy ,cewkę ,podpiąłem pod komputer i zero błędów .Aha jeszcze warto sprawdzić masę.


    Problemu do końca nie rozwiązałem .Pomogło jedynie wypięcie wtyczki z czujnika filtra powietrza.

    Kolego sprawdź podciśnienie w kolektorze, reszta wpisu to bzdury.
  • #36
    jurgenlufen
    Poziom 9  
    Koledzy forumowicze , mam identyczny temat , moj bolid ma podobne problemy , 1.6 16v SX 2000 a dokladnie poszarpuje na gazie miedzy 1500-2000, na benzynie ok, ale na zimnym trzeba go "hechłać" moc ma , na zimnym żabek nie robi ale jak sie nagrzeje to to szarpanie wychodzi jakby mu mapa sie rozjechała , ciekawostką jest że zapłony gubi na benzynie a na gazie nie ale ciągnie na beznynie a na gazie ma " czkawke" strasznie to dziwne ,Sledze forum dlugo wiele rzeczy porobilem posprawdzalem i nic strasznie mnie to wnerwia bo nie idzie znalezć przyczyny, moje lpg to brc seqent... Egr zapchany , wezyki zprawdzone uszczelnione, swiece kable cewka nowa ( z automatu wymienilem bo bylo badziewie dalem kable tesla) czujniki zmiezylem wszystko wydaje sie w normie krokowiec nowy poprzedni nowy padł po paru ktys kilometrach ,o filtrach nie mowie bo to na dzień-doby poszło groszowe sprawy,przpustnica wymyta i kanaly (duzo dalo) odme wywalilem na zewnatrz , wszystkie boczne 'odmy' zaslepione, wiazka od tps to porazka dalem lutowine reszte zacisnalem odtluscilem poskładalem wtedy pomoglo ale jest znowu i jak ruszam wiazka to nic nie przerywa...może to masa? Gdzie lanos ma kabel masowy? Błędów na spinacz zero , od poczatku nic nie wykazywał dlatego szukalem po mieszance podciśnieniu zapłonie,pojawial sie czasem brak sygnalu z lambdy (jest nowa kupilem bo przy 180tkm mozna ja wywalić) teraz ten błąd zanikl wsumie jedyny jaki pokazywal moze to emulacja kompa brc?? odtluscilem dla pewności kable wysokiego napiecia odtluscilem kable od cewki (idą w jednym peszlu) czy jak wypne czujnik od dolotu i lambdy to ma sie zaswiecić check? Mi sie nic nie zaswieca jak map sensor wypne to etedy pokazuje...check.. Nie jestem elektronikiem szukam po omacku( w vag sprawdzalem kompem dawalo rade dojść) tu niczym nie dysponuje poza multimerem plase help koledzy dajcie jakies pomysły myslałem ze lanos to jak wsk a tu mnie zagioł ;) pozdrawiam daewoo użytkowników :)
  • #38
    Aleksander_01
    Poziom 41  
    Przeczytałem wszystkie posty, mnie to wygląda na jakieś lewe powietrze (oringi pod wtryskiwaczami).
  • #39
    jurgenlufen
    Poziom 9  
    dziekuje za podpowiedzi ,
    wtryski gazu mam takie niebieskie nie ma na nich nazwy jest cecha. instalacja to BRC seqent czy coś (zawsze jezdziłem deslami to moje pierwsze auto lpg)
    weze do podcisnień mam fabryczne tam gdzie zauważylem ze cos jest luzne docisnałem trytkami , te "kolanka" gumowe nie sa sparciałe ciasno siedą, na wszelki wypadek dałem do egr kulke w kolanko podobno membrany pekają....., jak jest mocowany wtryskiwacz gazu do listwy? mi się kreci jak ruszam cewke to normalne cewka jest ruchoma ? czy ma ciasno siedziec? wysunac do góry sie go nie da.

    faktyczne po złożoności problemu nie jest to wsk ;)

    pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    jeszcze jedno weze do wtrysków gazu sa grube czarne zbrojone wygladaja swierzo nic nie smierdzi , wkrecone sa w kolektor dolotowy mosiężnymi krućcami, zauwazyłem ze jak silnik pracuje to słychać takie "tssss " co jakiś czas jakby cos "dotryskiwał"- to reduktor ? ma tak syczeć z przerwami czy ciągle? czy to elektrozawór sie otwiera zamyka dodaje gazu do reduktora? podpytywałem to lpg ma nie syczeć ma sie pootwierać i nic nie dotryskiwac jak sa jakies dzwieki to podobno padaczy reduktor wie ktoś coś w takim temacie?
    dziękuję za opinie.
  • #40
    g107r
    Poziom 38  
    A byłeś u gazownika?
    Jeździłeś z zakręconym gazem? Resety ecm poprawiają zachowanie na benzynie?
    Bo tak, to w sumie nie wiadomo za co się łapać. Gaz potrafi spaskudzić benzynę, a spaskudzona benzyna znowu paskudzi gaz, bo ten jest sterowany z wtryskiwaczy benzyny.
    jurgenlufen napisał:
    na benzynie ok, ale na zimnym trzeba go "hechłać"

    Ciężko pali?
    jurgenlufen napisał:
    zapłony gubi na benzynie a na gazie nie ale ciągnie na beznynie a na gazie ma " czkawke"

    Może jest za bogato? Trochę podejrzysz miernikiem.
    Masz laptopa? Może warto zakupić interfejs, jeśli dłużej chcesz potrzymać lanosa?
    Co znaczy miasto ww :?: Skąd jesteś? Jak się zakręcić, to może i ktoś pożyczy? Tu trochę upada http://daewooforum.pl/forum57.html, ale jest autokącik, i jakaś większa aktywna grupa na FB.
    jurgenlufen napisał:
    cewka nowa

    A jaka była stara?
    jurgenlufen napisał:
    wiazka od tps to porazka dalem lutowine reszte zacisnalem odtluscilem poskładalem wtedy pomoglo ale jest znowu i jak ruszam wiazka to nic nie przerywa...może to masa? Gdzie lanos ma kabel masowy?

    Całą wiązkę zrobiłeś? http://daewooforum.pl/temat78197-15.html
    Masa do sterownika jest z silnika, z kilku oczek przykręconych górną śrubą rozrusznika :( i skrajną nakrętką kolektora ssącego.
    jurgenlufen napisał:
    na wszelki wypadek dałem do egr kulke w kolanko podobno membrany pekają

    Kulka działa, ale tylko gdy zawór jest zamknięty.
    jurgenlufen napisał:
    jak jest mocowany wtryskiwacz gazu do listwy? mi się kreci jak ruszam cewke to normalne cewka jest ruchoma ? czy ma ciasno siedziec? wysunac do góry sie go nie da.
    Trzeba popatrzeć https://www.google.com/search?q=wtryskiwacz+g...UIESgB&biw=1440&bih=695#imgrc=S2exPv9wxeXBzM:
    jurgenlufen napisał:
    zauwazyłem ze jak silnik pracuje to słychać takie "tssss " co jakiś czas jakby cos "dotryskiwał"- to reduktor ?

    Co, gdzie? Z tej strony ekranu nie słyszymy.
    Syczący reduktor?
    Może podciśnienie, jest także zaworem bezpieczeństwa, i popuszcza gaz do kolektora ssącego?

    Ten drugi post, jest trochę bardziej czytelniejszy, od tego pierwszego słowotoku.
  • #41
    jurgenlufen
    Poziom 9  
    dziękuję bardzo kolego za odp !
    obejżałem jeszcze raz reduktor pisze na nim "Genius"
    tak wtryski mam takie wlaśnie "niebieskie" - cykają równomiernie nie wydaje mi sie zeby im coś dolegało....

    dziekuje za info o sterowaniu! teraz rozumiem jak to działa niewiedziałem ze lpg kozysta z wtrysków BP

    coś z mieszanką ? -może emulacją? jak jade stałą predkością 2tys obr popuszczam troszke gaz zapala sie check troche zwieksze obroty i gaśnie , jak go wymrugam to pokazuje "brak sygnału z sondy".
    ale sonde mam nową ,
    bdw pomiar sondy lambda sprawdza sie praidłowo wpinając szeregowo kabel sondy -wtyczka instalacji , czy szeregowo sonda do - klemy aku?

    pytanie z innej beczki .....po wymianie sondy padła mi uszczelka pod glowica lanos walił przepalone chłodziwo na sonde jakieś 100-150km mogło to zajechac nową sonde?

    dzieki teraz wiem gdzie patrzeć -mase przejze u kumpla na kanale ;)

    dzisiaj wzrosły mu obroty 1500 -2000 na luzie ,po odpaleniu jakby krokowiec nie był zaprogramowany po dłuższej drodze i nagrzaniu się uspokaja.
    zrobiłem mały test jak to sie pojawiło zatrzymałem sie i poruszałem kółkiem przepustnicy aby zobaczyć luz promieniowy obroty momentalnie spadły , moze TPS jest wytarty akurat na niskich obrotach oraz 2-3tys?

    tak pomaga jak mu reset ECU zrobie, przejade troche na lpg i jak ostygnie to dalej zaczyna wariować, po resecie chodzi lepiej....ale może to autosugestia.

    cewke wywaliłem dalem nowa bo uznałem że jest zmeczona na forum tez ktoś pisal że sa dziadowskie i padaczą, nie była droga ;) , mam schowana stara gdzies jak znajde i wykopie to podmienie na test sprawdze i porównam czy pomoże na wypadanie zaplonów

    jak kupie przejściówke obd to każdym programem przelece? mam stare softy do vw

    faktycznie chyba gazownik z kompem został ;)


    ww- Wrocław

    pozdrawiam forum
  • #42
    jurgenlufen
    Poziom 9  
    szukalem szukalem i jest!
    opisze co wyszło i jak rozwiazałem usterke, a mianowicie:
    1-szarpanie wypadanie zaplonów
    powodowane bylo przez badziewne świece były nowe ale firmy Master sport, zrobiłem na nich niecałe 3tkm potopione elektrody, szok jak to wyglądało gdy wykreciłem pomimo prawidlowego koloru , wstawiłem denso TT teraz idzie jak burza :]

    2- wysokie obroty na jałowym 1,5-2k ,
    silnik krokowy nowy ale padł za szybko niecały sezon podziałał błedu zadnego nie dawał ale się zacinał ,po wyjeciu silnik nie pozwalał na swobodne ruszanie "palcami" wsuw -wysuw , jak go wyjąłem połozyłem na dolocieaby widzieć z kabiny i podczas tesciku wł/wył zapłonu trzpień ruszal się do pewnego momentu potem stop i pochwili taki robił taki" skok" . po wymianie i programowaniu obroty płynnie opadają i stoją w miejscu.

    dziękuję kolegom za sugestie i pomoc, pozdrawiam jeżdzących daewoo FSO

    ps .pojawił się kolejny problem ale o tym pużniej i na innym poście ...... ;)
  • #43
    Eidems
    Poziom 29  
    jurgenlufen napisał:
    szukalem szukalem i jest!
    opisze co wyszło i jak rozwiazałem usterke, a mianowicie:
    1-szarpanie wypadanie zaplonów
    powodowane bylo przez badziewne świece były nowe ale firmy Master sport, zrobiłem na nich niecałe 3tkm potopione elektrody, szok jak to wyglądało gdy wykreciłem pomimo prawidlowego koloru , wstawiłem denso TT teraz idzie jak burza :]

    2- wysokie obroty na jałowym 1,5-2k ,
    silnik krokowy nowy ale padł za szybko niecały sezon podziałał błedu zadnego nie dawał ale się zacinał ,po wyjeciu silnik nie pozwalał na swobodne ruszanie "palcami" wsuw -wysuw , jak go wyjąłem połozyłem na dolocieaby widzieć z kabiny i podczas tesciku wł/wył zapłonu trzpień ruszal się do pewnego momentu potem stop i pochwili taki robił taki" skok" . po wymianie i programowaniu obroty płynnie opadają i stoją w miejscu.

    dziękuję kolegom za sugestie i pomoc, pozdrawiam jeżdzących daewoo FSO

    ps .pojawił się kolejny problem ale o tym pużniej i na innym poście ...... ;)

    Następnym razem kup oryginalnego krokowca + markowe świece, tak to jest jak kupuje się świece po 3zł i silnik krokowy za 10zł...