Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307 II 2,0HDI - Brak mocy przy obrotach ponad 2000

13 Cze 2014 09:27 3501 14
  • Poziom 12  
    Witam.Nadal walczę z problemem spadku moce w silniku 2.0 hdi 136 II Peugeot 2006r.Układ regularnie się zapowietrza.Po podpompowaniu pompką/widać sporo powietrza /silnik pracuje normalnie,do momentu gdy obroty zjadą do postojowych tj 800 temat powraca.Wymieniłem na nowa czujniki na pompie,na listwie wtryskowej,wymieniłem wtryski/siemens/sprawdziłem za sugestią kolegi z forum smok w baku-wszystko ok.Oczywiście nowy filtr paliwa/firmowy/.Czy pompa wtryskowa może mieć tu znaczenie,lub nieszczelność na przewodach,a może turbina.
    Jeszcze jedno spostrzeżenie.Po naciśnięciu pedału gazu silnik nie reaguje na dyg tylko rusza uważam z opóżnieniem.Samochód zaliczył kilka wizyt w serwisie i porażka.Pojazd przyjechał zza Poznania i przejechał ponad 650 km bez problemu ,a na drugi dzień nie było czym jechać i tak już ponad miesiąc.Bardzo liczę na trafną pomoc,którą należycie wynagrodzę.Z góry dziękuję za pomoc. ANTEK.
  • Poziom 15  
    Polecam sprawdzić, jakie ciśnienie podaje pompa niskiego ciśnienia i prześwietlić przewody paliwowe pod kątem nieszczelności.
  • Poziom 25  
    silnik się zapowietrza. ... / silnik pracuje normalnie,do momentu gdy obroty zjadą do postojowych tj 800 .../ dziwnie to opisałeś . zerknij czy katalizator przypadkiem się nie zapchał . po prostu odkręć go i odpal auto test bez katka coś zasugeruje
  • Poziom 15  
    Silnik nie może się zapowietrzyć. Zapowietrzyć się może układ paliwowy.
  • Poziom 12  
    Bardzo dziękuję za wszelkie porady,po niedzieli zadziałam.Wczoraj sprawdziłem szczelność przewodów paliwowych-są w porządku.Sprawdziłem szczelność na zbiorniku paliwa/wlot i powrót/W zbiorniku jest pływak ze smokiem,nie ma tam pompy.Szczelność sprawdzałem ciśnieniem.Opiszę zachowanie silnika.Po dodaniu pedałem "gazu"obroty wzrastają do 2000,czasem 2500 i silnik traci moc.Przy minimalnym popuszczeniu gazu i pozostawieniu w tej samej pozycji obroty się zwiększają do 3000,a nawet 3500.Po pewnym okresie trzymania gazu na stałej pozycji czasem udaje się,że silnik dostaje właściwe obroty ale jak popuszczę pedał gazu i ponownie przygazuję problem znowu wraca .Aby mażna było jechać muszę podpompować pompką kilka razy paliwo/w tym czasie przewodem chyba powrotnym przelatuje dużo powietrza,a czasem spienione z paliwem powietrze.Jak gruszka napuchnie szybko wsiadam do samochodu i utrzymując obroty mogę jechać setki kilometrów ale pod warunkiem,że nie zdejmę nogi z gazu,np.na światłach,czy w korku itd.Wprzypadku jazdy na trasie gdy zbliżam się do pojazdu,który chcę wyprzedzić i muszę zwolnić manewr wyprzedzania odpada bo znowu spadły obroty.Czasem lekiem jest pompowanie pedałem-porażka
  • Poziom 15  
    Na pewno nie ma pompy w baku? Wg katalogów jest. Jeśli jestem w błędzie, to proszę mnie poprawić.
  • Poziom 15  
    bosch ma siemens 90 km nie ma
  • Poziom 25  
    witam , to co opisujesz kolego to zapowietrzanie może być ten trop... lecz to co napisałem wcześniej bardzo podobny przypadek, nie zawsze wkręcał się na obroty strasznie mulił piany nie widziałem bo czarne przewody paliwowe. ewidentny brak paliwa na kompie wyszło sonda lub turbina turbinę wymieniłem i dalej to samo i w końcu poluzowałem kolektor wydechowy i katalizator spaliny poszły bokiem i silnik zaczął działać prawidłowo i teraz do dyskusji wydłubałem lub wymieniłem. jest około roku zero problemów.

    Ps. też hdi 1,4 fabrycznie bez fapa
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    adboss napisał:
    .Układ regularnie się zapowietrza


    Umiesz sprawdzić odpowietrzenie zbiornika ? To jedno.
    Możesz położyć przewód paliwowy pomiędzy zbiornikiem i filtrem paliwa ?
  • Poziom 17  
    Posiadam auto z tym silnikiem od ładnych paru lat. Opisana usterka u mnie również wystąpiła.
    Za pierwszym razem okazało się, że skończył się płyn do dopalania filtra fap.
    Za drugim razem okazało się, że uszkodzony jest czujnik ciśnienia doładowania - został zalany ON przez nieszczelną obudowę filtra paliwa(czujnik kosztuje 30 zł na portalu aukcyjnym z przesyłką).
    Diagnozę powinieneś rozpocząć od podłączenia auta do Planeta.
    Pozdrawiam
    JK
  • Poziom 12  
    Dziękuje Wszystkim za cenne sugestie.Płynu do dopalania nikt nie sprawdzał,czujniki pokdładane były nowe,komputer nie wykazywał usterek/cztery wizyty w serwisie/Serwisy jak widzę są tylko od wymian części-najlepiej po kolei może się uda.Z myśleniem to już inna sprawa,a jak klienta stać na samochód to powinien mieć wór pieniędzy na opłacanie wygodnych i niedouczonych "MECHANIKÓW"
    Dla mnie takie podeście to porażka.Serwisuję od kilkunastu lat urządzenia grzewcze,głównie gazowe i nigdy nie oskubałem nikogo za nietrafione diagnozy.
    Sztuką jest znależć przyczynę i ją usunąć jak najmniejszym kosztem.Wymiana po kolei części to przecież ruina dla użytkownika.
    Dziekuję i pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie.Temat spadku mocy przy obrotach 1500-2000.Wymusiłem wymontowanie pompy wtryskowej.W moim modelu nie ma pompy w zbiorniku tylko pompa wtryskowa załatwia temat zasysania i podawania na wtryski.Komputer w punktach serwisowych nic nie wykazywał.Okazało się,że pompa po przejechaniu ok.700 km czyli od partacza,który sprzedał mi samochód przywieziony z Niemiec i go remontował-pompa się rozsypała,a to za sprawą brudasa i partacza "mechanika" który nie wyczyścił należycie przewodów i "syf " jaki dostał się do pompy niestety ją uszkodził.Mechanik nie zdobył się na założenie nowych uszczelek na górę silnika/obudowa wtrysków itd co skutkowało dymieniem w okolicy wtrysków-wymiana z robocizną kosztowała mnie 500 zł,pęknięta szyba przednia i zapunktowana w strefie spoczynku wycieraczek.Koszt naprawy pompy na nowych częściach-2600 zł
    dojdzie jeszcze czyszczenie przewodów,może i turbiny.Samochód stoi ponad 2 miesiące,kupiony na fakturę.Proszę o podpowiedz czy ktoś ma doświadczenie o możliwościach odzyskania części kosztów od nieuczciwego handlarza/mechanika/
    Dziękuję za wszelką wcześniejszą pomoc
  • Poziom 36  
    Gdybyś uczciwie opisał WSZYSTKO od początku byłoby krócej
  • Poziom 12  
    Witam.Dziękuję za kontakt.Muszę stwierdzić,że użyłeś do mnie za mocnego stwierdzenie "uczciwie".Wszystkie tematy opisałem w miarę swojej znajomości technicznej.Jeżeli były za skąpe,to w którym miejscu.Nie neguję niczyjej podpowiedzi-uważam,że każda była pisana w dobrej intencji tym bardziej stwierdzenie "uczciwiej" jest dla mnie nie na miejscu.Jak mechanicy odpalą samochód to zamknę temat.Dziękuję za wszelkie próby pomocy,które nieco mnie wtajemniczyły w zagadnienia związane z moim przypadkiem.Pozdrawiam.