Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic ll 1.9 dci 120km 2004 - Dziwna praca turbiny

13 Cze 2014 11:49 3111 12
  • Poziom 12  
    CześćPanowie pytanie mam odnośnie turbiny.Mianowicie ściągnąłem wczoraj wąż turbina filtr powietrza i przy turbinie na dnie jest olej.?



    Skąd może być .?

    A drugie to poskładałem wczoraj wszystko i niby ok,pierwsza przygazowka i szczela (spada wąż z metalowego łącznika nad skrzynia) .Pierw usłyszałem szczenię a potem coś strzeliło.

    Dodatkowo teraz jak przygazuje to syczy ale i grzechota se coś. Wiadomo spadł wąż .

    Ale dlaczego spadł i czemu grzechota? Nie powinna ciszej chodzić?

    Proszę o podpowiedzi co robić?
  • Poziom 33  
    Olej jest z turbo a wąż spada bo pewnie spiłowało zaczepy.
  • Poziom 12  
    Olej z turbo czyli to standard czy cieknie juz turbina.? Mam coś z tym robic.Przejmowac się tym czy nie?
    A co do węży mają jeszcze garbik by go opaska trzymała. Czemu spada nie był luźny ale wytworzyło się cisnienie.Mysle nad zablokowany przepływem powietrza tylko gdzie -intercoller - węże? A co z egr em może takową przepływ?
  • Poziom 10  
    Olej z odmy lub turbiny
    Sprawdź drożność dolotu
  • Poziom 12  
    Droznosc dolotu, który odcinek? Obawiam się o chłodnice intercoller. A powiedzcie czy poza intercoller em może być jeszcze jakiś zawór. Czy egr ma w tym przypadku jakieś znaczenie, w dolocie.

    A jak z tym ze bez węży głośniej pracuje?
  • Poziom 16  
    Witaj,
    Turbo może być podjechana, ale też jeśli filtr powietrza niezbyt świeży - będzie zassysać olej przez odmę. Zatem po 1 primo wymienić filtr.
    Odnośnie spadania węża to który? filtr - turbo (ssanie) czy turbo - intercooler (tłoczenie)? Jeśli na tłoczeniu to może być intercooler przytkany przez olej.
    Rozebrać sprawdzić, wyczyścić, poskładać.

    Idealnie byłoby podejrzeć parametry doładowania - bez rozbierania można stwierdzić czy są w okolicach nominalnych, jeśli nie - rozbierać i czyścić.
  • Poziom 12  
    No racja kolego filtr nie jest świeży.
    Co do węży to olej widzę w wężu na ssaniu przy samym wlocie do turbiny. Natomiast szczela wąż od tloczenia. Pierwszy za na skrzyni biegów łączy się tam z metalową rura.
    Olej z odma czyli co? Trochę silnik dmucha przez bagnet ale według serwisu i mechaników jest ok.Kazdy tak ma.

    Jak sprawdzic odme?
    Parametry mogę sprawsprawdzić.W serwisie diesla dieseltronik.

    A powiedz czy kablem elm z allegro tez to sprawdzę. ?. Czy tylko clip.Clip jest drogi.

    Pytałem o egr bo wymieniałemi go. Ale były problemy z wyciągnięciem go z korpusu.Zostal wraz z korpusem dokładnie wymylem a zmieniłem tylko elektromagnes bo ponoć on się zacinał. Może tu być problem czy nie?
  • Poziom 16  
    jak filtr powietrza zapchany to turbo podsysa przez odmę powietrze z olejem z komory korbowej. jak nie wiesz za bardzo jak zbudowany jest układ, wymień tylko filtr i zobacz czy jest poprawa. spadanie rury może być spowodowane zwiększonym oporem za turbo (np intercooler) lub po prostu za słabo dokręconą obejmą jeśli tam coś było rozbierane.
  • Poziom 12  
    Tak oto wymieniamy filtr. A ostatnie pytanie.Czy oby na pewno egr nie ma znaczenia tu. Nie wiem gdy jest otwarty lub zamknięty i zablokowany.

    Kolega wyżej napisał coś o podjechanej turbinie.jak to rozumieć.co sprawdzić i gdzie?
  • Poziom 16  
    można zdjąć rurę ssącą do turbo i palcami ocenić luz na wirniku turbo, swobodę obracania.
    odnośnie egr w domowych warunkach można ewentualnie go umyć, przeczyścić, rozruszać (gruchy do sterowania podciśnieniowego), podobnie w kolektorze dolotowym może być muł pochodzący z mieszaniny spalin z EGR i oleju, można też wyczyścić.
  • Poziom 12  
    Teraz się za niego biorę. Dziwi mnie tylko to ze mam oczepiny wąż tloczacy powietrze z turbo do intercoller a i auto odpala a po chwili samo gaśnie czy to normalne czy nie powinien chodzić na wolnych obrotach.Moze trzeba coś jeszcze wyczyścić?
  • Poziom 16  
    zapewne komputer głupieje z dawką paliwa wtedy.
    nie polecam odpalać silnika na niefiltrowanym powietrzu...
  • Poziom 12  
    No i nowy problem komunikat ." Antipollution a Controler +service+kontrolka silnika. I co dalej z tym robic?
    Ponoć to egr jest nowy i wyczyszczony . Co jeszcze daje takie komunikaty, co sprawdzać?
    Podpowiedź cie.

    Dodano po 4 [godziny] 15 [minuty]:

    Panowie i co nikt nie pomoże? Auto poskładane, turbina chodzi, troche se gwizdrze.Niestety wyczuciem luz na wirnika. Nie dawałem mu dziś po dopiero, co by znowu nie wywalił węża. Martwi mnie tylko przy wchodzeniu z obrotów ,grzechota nie cie kawę co to?