Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cb president - zakłócenia przez antenę z pompy wspomagania

13 Cze 2014 20:03 2910 15
  • Poziom 9  
    Witam . Potrzebuje pomocy . Nie mogę sobie poradzić z zakłóceniami pochodzącymi z pompy wspomagania wpływającymi do radyjka przez antenę . Dodam że radia i anteny były podmieniane wszelkiego rodzaju bez żadnego skutku. Filtry na kablach zasilających radio nic nie dają bo zakłócenia wpływają przez antenę . Auto to mercedes a klasa 170 cdi 98 rok produkcji. Po wyjęciu bezpiecznika od pompy wspomagania radyjko pracuje idealnie ale brak wspomagania . Proszę o pomoc/
  • HelukabelHelukabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Trzeba założyć filtr na silnik od wspomagania jak najbliżej silnika.
    M
  • Moderator Samochody
    To raz, a drugi na przewody zasilania radia. Nie wydaje mi się, żeby przez antenę to zbierało. Pompa jest w klatce Faradaya - obudowana blachą z każdej strony.
  • Poziom 9  
    Tak jak pisałem na pewno od pompy wspomagania i przez antenę zbiera. Filtr na zasilaniu jest założony. Kolego SP5IT napisz coś więcej na temat tego filtra czy są jakieś gotowce czy własnej konstrukcji i o jakich parametrach? A jeśli chodzi o to pompa wspomagania znajduje się w klatce Faradaya to niestety nie prawda jest przy chłodnicy cieczy i jest na wierzchu.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 9  
    Napisz mi jeszcze kolego czy miałeś jakieś podobne doświadczenie z tego typu zakłóceniami i czy zamontowanie takiego filtra rozwiązało problem . Pytam dla tego ponieważ dostęp do tej pompy jest bardzo ograniczony i trzeba trochę czasu poświęcić aby tam się dostać . Nie chciał bym rozbierać połowy auta bez celu. A może jednak owinąć całą pompę folią aluminiową , gdzieś wyczytałem że w tak sposób stworzy się klatka Faradaya
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Odkłócałem tak silnik od wentylatora chłodnicy. Pomogło.
    M
  • Poziom 9  
    Niestety kolego SP5IT odkłócenie pompy wspomagania nic nie dało radio jak wyło tak wyje . Jedynie co pociesza to to że radzi sobie z tym problemem jako tako (jest lepiej) stare radio COBRA 19 . Niestety to radio ma uszkodzone nadawanie i jest mało czułe więc było tylko podmienione na próbę . Doradź coś jeszcze bo już mi brak pomysłów . Wymiana pompy nie wchodzi w grę gdyż pompa po regeneracji 600zł a nowa 1200zł i nie ma gwarancji że będzie wszystko ok. Moim zdaniem pompa wytwarza jakiś sygnał radiowy i antena to zbiera .
  • Moderator Samochody
    robsonn 48 napisał:
    Moim zdaniem pompa wytwarza jakiś sygnał radiowy i antena to zbiera .

    Specjalnie odkrywczy nie jesteś. Pompa wytwarza zakłócenia radioelektryczne. Zwalcza się je na dwa sposoby. Albo filtr zasilania urządzenia zakłócającego, powodujący że żadne "śmieci" nie wydostają się z tego urządzenia do linii zasilającej, powodując rozchodzenie się ich do innych urządzeń zasilanych z tej linii, albo filtruje się zasilanie bezpośrednio przy urządzeniu wrażliwym na zakłócenia - filtr taki zatrzymuje wszelkie śmieci, doprowadzając do urządzenia zasilanego "czysty prąd". W końcu to radio zbiera śmieci przez zasilanie, czy przez antenę?
  • Poziom 9  
    Kolego pisałem już wcześniej że radio zbiera przez antenę . Po odkręceniu bata w radyjku jest cichutko.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Radio podłączałem pod osobny akumulator który nie miał kontaktu z instalacją w tym samochodzie i było dokładnie to samo, czyli po uruchomieniu się pompy wspomagania znowu słychać zakłócenia .
  • Moderator Samochody
    Więc musisz wyeliminować pompę jako źródło zakłocenia, poprzez wlepienie filtra w tor jej zasilania, bezpośrednio na jej złączu. Owijanie jej czymkolwiek nic nie da.
  • Poziom 34  
    Spróbuj użyć innej anteny. Antena antenie nierówna. Jaką masz obecnie?Są anteny bardziej i mnie zbierające tego typu zakłócenia. To nie promiennik zbiera te śmieci tylko pozostałe części obwodu antenowego czyli L i C. Zależy jaką masz antenę, w magnesowej masz wpływ na C.Druga sprawa jak masz to zestrojone, jaki SWR??Trzecie pytanie gdzie jest antena w którym miejscu?
  • Poziom 9  
    Kolego Novile anteny również były podmieniane ale może opisz co oznacza L i C . Jak rozumiem C jest to podstawa anteny . A może cewka na antenie podpowiedz coś więcej nie wiem co jeszcze mogę zrobić . Ten filtr na zasilaniu pompy wspomagania nic nie zmienia . Antena znajduje się na końcu dachu czyli najdalej jak się do od silnika. Zresztą latałem z nią do okoła samochodu bez zmian . Jest troszkę lepiej jak trzymam ręką za promiennik ale przecież nie mogę go zmasować .
  • Moderator Samochody
    Jak trzymasz ręką za promiennik, to prosto mówiąc tłumisz odbierany przez nią sygnał. Skoro powiadasz że filtr nic nie daje, to pozostają dwie drogi - albo jakiś lepszy fachura, albo egzorcysta. No, albo zrezygnowac (do wyboru) z radia/wspomagania. Filtr na zasilaniu silnika pompy wspomagania założyłeś? Jaki? Pokaż link/zdjęcie. W praktyce nawet trzeszczenie wtryskiwaczy CR da się wyeliminować, nie tylko silnik elektryczny wspomagania.
  • Poziom 34  
    Kolego, antena samochodowa CB to obwód RLC .Stanowi ona impedancję wypadkową układu XC+XL+R czyli reaktancji pojemnościowej, reaktancji indukcyjnej oraz rezystancji.
    Ponieważ nateny samochodowe muszą być malutkie gabarytowo a duże falowo to największe części impedancji stanowią reaktancje. I tak reaktancja indukcyjna to głównie cewka anteny a reaktancja pojemnoścowa to pojemność kabla i kondensatorów w układzie jeżeli są!Np. odczep do masy może być zrobiony przez cewkę albo przez kondensator( jak w IC-100).Elementy LC nie zachowują swojego charakteru tak samo dla niskich częstotliwości i wysokich.
    Ale może tyle teorii.
    Przy antenie magnesowej masz możliwość modyfikacji wartości C czyli pojemności układu bo połączenie do masy stanowi kondensator złożony z karoserii i podstawy anteny, to są dwie okładziny kondensatora powietrznego.Jak dasz gumę pod antenę to zwiększasz odległość i tym samym zmniejszasz przenikalność dielektryczną tego kodensatora powietrznego, dasz tylko nalepkę to inna wartoSć jest, nie dasz nic to znowu inna wartość pojemności wychodzi.Na reaktancję indukcyjną też mozna wpływać ale to trudniejsze chyba że masz dławik regulowany w antenie wewnątrz.Poza tym samo wsuwanie promiennika w cewkę to też regulacja reaktancji indukcyjnej.
    Dlatego pytam jaką masz antenę ??
    Bo nie wiem co ci doradzić.
    Jeszcze raz zaptam co to za antena.
    Jaki jest SWR?
    Nie podajesz podstawowych wartości układu a chcesz modyfikować całość.To bez sensu.
    Bezpiecznik wyjmujesz, a czy odkręcałeś sam promiennik?Jak bez promiennika jest , czy nadal są zakłócenia?
  • Poziom 9  
    Koledzy dziękuje wszystkim za pomoc ale problem został rozwiązany poprzez zamianę radia na stary typ alan 109. Po prostu nie reaguje tak bardzo na zakłócenia jak nowsze radia jakie próbowałem w aucie. Jeśli chodzi o antenę jest to antena magnesowa president ml 145. SWR ustawiany przez serwis cb nie znam wartości ale podobno jest OK.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A jeśli chodzi czy odkręcałem sam promiennik to odkręcałem zakłócenia znikają.