Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania r420 awaria aps - wskazówki poza zielone pole...

paptrans 13 Jun 2014 20:44 18144 11
  • #1
    paptrans
    Level 9  
    Witam.
    Od jakiegoś czasu mam problem z zaworem osuszacza.
    Wskazówki obwodu pierwszego i drugiego idą poza zielone pole.
    Jednak mierzyłem ciśnienie w układzie hamulca ręcznego i wynosi ono około 8,3.
    Po ostatnim kursie osuszacz czasem głośno spuszcza powietrze (jakby strzela).
    Do tego z dolnej części zaworu z takiego stożka ucieka wolno powietrze.
    Może pomoże ktoś jak to naprawić?
    Czy są jakieś zestawy naprawcze do tych zaworów, a może ktoś ma schemat budowy do tego?
    Za każdą pomoc z góry dziękuję.
  • #2
    liset7
    Level 12  
    Obwód 3 jest osobnym obwodem po ograniczniku i nawet jak na inne obwody daje za dużo to przy sprawnym ograniczniku na ten obwód więcej niż 8,5 nie powinno pójść. Odkręć kolego tłumik (może zapchany). Zobacz co siedzi pod baniakiem osuszacza - jak spieki i olej to najprawdopodobniej uszkodzeniu uległa podstawa osuszacza a dokładniej zaworek od regeneracji. Czy wyświetla jakieś błędy?
    Może też elektronika źle steruje pracą osuszacza?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do zestawów naprawczych to nawet w Scanii są dostępne, ale z doświadczenia wiem, że lepiej cenowo wychodzi dać komuś do regeneracji (przynajmniej gwarancje masz a koszt coś koło 900 zł)
  • #3
    saron22
    Trucks specialist
    A ja z kolei z doświadczenia wiem, że bawienie się w jakiekolwiek regeneracje to strata czasu i pieniędzy. Kupujesz w Autosie kompletny zawór APS czyli postawę osuszacza wraz z wkładem, zaworem zabezpieczającym i elektroniką za ok 3000 zł wkładasz do auta i masz na kolejne 6 czy 7 lat święty spokój. Musisz jeszcze podjechać do kogoś kto ma SDP3 na programowanie ECU i definitywnie rozwiązujesz problem. Wg mnie wszelkiego typu naprawy czy regeneracje to leczenie syfa pudrem i tak czy inaczej skończy się to wymianą zaworu.
  • #4
    karlos85
    Level 16  
    Tak tak wymiana na regenerowany nie działa następny regenerowany następne 3 tyg. spokoju i następna wymiana bo źle zregenerowany. ... zakładamy nowy 4 tyg spokój i co, ciśnienie 9,5 bar. Tryb awaryjny zbyt wysoki zużycie powietrza.
    Kolego nie myl regeneracji z prawdziwego zdarzenia z wymianą uszczelnień z zestawy bo sama wymiana uszczelek z zestaw to za mało.
  • #5
    paptrans
    Level 9  
    Przyjade z rosji na baze to zobacze do tego tłumika i dam znać co tam wyszło z tego.Dziękuje wszystki za porady

    Dodano po 11 [minuty]:

    Witam obecnie jestem w Rosji ,jak wróce zobacze do tego tłumika.Komuter wyświetla błędy aps 647 i679 nr części 1720000,ktoś wie co one oznaczają?chciałbym znależć schemat budowy tego calego zaworu , może ktoś posiada coś takiego.Dziękuje wszystkim za pomoc
  • #6
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli sądzisz Kolego że to prosty układ to się mylisz.
    W załącznik opis APS
    Good Luck :D

    1720000 to numer jednostki.

    kod 647:
    Regulacja ciśnienia
    Ciśnienie w układzie wynosi lub wynosiło ponad 13,0 bar.

    Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego.


    Zapala się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki jest aktywny za każdym razem, gdy ciśnienie wzrośnie do 13,0 bar i przestaje być aktywny gdy spadnie ono poniżej 12,5 bar.


    Kod 679:
    Ciśnienie powietrza zwiększa się, gdy jednostka sterująca wyłącza sprężarkę.

    Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Przyczyną usterki może być także przeciek w przewodzie sygnału pneumatycznego między APS a sprężarką.

    Zawory elektromagnetyczne regeneracji osuszacza powietrza oraz zawory elektromagnetyczne rozprężne są włączone równolegle. Zapala się żółta lampka ostrzegawcza.

    Sprawdź zawór elektromagnetyczny sprężarki za pomocą programu diagnostycznego.
    Sprawdź przewody sprężonego powietrza między APS a sprężarką.
    Sprawdź sprężarkę.
    Wymień uszkodzone podzespoły.
    Wykasuj kod usterki.
    Attachments:
  • #7
    liset7
    Level 12  
    Najważniejsze kolego to sprawdzić co jest przyczyną uszkodzenia podstawy osuszacza (czy po prostu elektronika padła, czy może sprężarka daje olejem i spiekami i zawaliła zawór) Najważniejsza jest diagnostyka przyczyny, bo czy nowy czy regenerowany to jak przyczyny się nie usunie to będzie to samo w niedługim czasie z założonym nowym. Odnośnie regeneracji to ani nie jestem za ani przeciw, tylko daję radę, że na pewno samemu zabierać się do czegoś tak skomplikowanego jak APS jest trochę głupotą i o wiele lepiej dać komuś kto to robi na co dzień (a czy lepiej czy gorzej to już inna sprawa na kogo się trafi) Oczywiście najlepiej jest jechać do "Autos'a" i kupić nowy ale zawsze dla wielu pozostaje magiczna "cena".
    Pozdrawiam
  • #9
    hubertkrk
    Level 2  
    Najważniejsze kolego to sprawdzić co jest przyczyną uszkodzenia podstawy osuszacza (czy po prostu elektronika padła, czy może sprężarka daje olejem i spiekami i zawaliła zawór) Najważniejsza jest diagnostyka przyczyny, bo czy nowy czy regenerowany to jak przyczyny się nie usunie to będzie to samo w niedługim czasie z założonym nowym. Odnośnie regeneracji to ani nie jestem za ani przeciw, tylko daję radę, że na pewno samemu zabierać się do czegoś tak skomplikowanego jak APS jest trochę głupotą i o wiele lepiej dać komuś kto to robi na co dzień (a czy lepiej czy gorzej to już inna sprawa na kogo się trafi) Oczywiście najlepiej jest jechać do "Autos'a" i kupić nowy ale zawsze dla wielu pozostaje magiczna "cena".
    Pozdrawiam
  • #10
    maxetm
    Level 23  
    Kolego leci z reduktora bo ktoś kto regenerował nie wymienił pewnego detalu.
    Zapraszam , robimy sporą liczbę APSów i nie tylko.
    Linka wysłałem na priv .
  • #11
    kamcio_20
    Level 16  
    A moze sprezarka siada i pracuje caly czas kiedys mialem taki przypadek ze siadly te tloczki co steruja zaworami i sprezarka caly czas chodzila