Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W202 250TD - Wymiana koła pasowego alternatora na jednokierunkowe

13 Cze 2014 21:56 2883 4
  • Poziom 16  
    Koledzy, mam pytanie związanie z wymianą koła pasowego alternatora W202 250TD. Czy mogę ot tak po demontażu alternatora odkręcić nakrętkę koła pasowego, zdjąć go z wałka i założyć koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym?

    Przyznam, że od 2 lat borykam się z problemem skaczącego i niemiłosiernie tłukącego się paska klinowego, naprawdę nikt nie potrafi zdiagnozować problemu. Próbowałem już wymiany tłumika drgań skrętnych (4x wymiana bo padają gumowe przeguby), rolki napinacza, całej kiwaczki, wymieniłem pompę wspomagania kierownicy bo w poprzedniej padło łożysko i koło pasowe lekki biło, wymieniłem pasek klinowy i łożysko na sprężarce bo był lekki luz. Jedyne co mi pozostało to owe koło pasowe alternatora na takie ze sprzęgłem jednokierunkowym... Przyznam, że nie wiem co począć, temat był również wielokrotnie poruszany na w202.pl bez skutecznego rozwiązania, silnik z założonym paskiem chodzi jak traktor, aż wstyd w korku stać z niskimi obrotami :(
  • Poziom 37  
    Założyłem kiedyś koło ze sprzęgłem i powiem, że kultura pracy paska PK się poprawiła / furkot się zmniejszył/. Klekot często pochodzi od zużytych tulejek w amortyzatorze „kiwaczka”, co w następstwie wybija łożysko na jego osi i jazgocze to wszystko.
  • Poziom 16  
    Dzięki pioart za pomoc. Czy wymieniałeś to koło może sam? Nie chcę rozkręcić wszystkiego i żeby się potem okazało, że nie będzie pasować jedno do drugiego ;D Poza tym dosyć dziwny klucz jest potrzebny do przykręcenia nowego koła.
  • Poziom 37  
    Oryginalne wirniki od alternatora ze sprzęgłem maja otwór pod klucz, do niby łatwiejszego demontażu bieżni. Faktycznie potrzebny jest specjalny klucz, ale podjedziesz do firmy gdzie naprawiają alternatory i Ci dokręcą, z odkręcaniem uszkodzonego jest większy problem. Robiłem to sam, ale parę lat temu, a klucz mam do tego. W moim przypadku pasował.
  • Poziom 16  
    Problem został rozwiązany ;) Podjechałem do sklepu w Krakowie i kupiłem specjalny klucz 33-zębowy do alternatorów, do blokowania wału potrzeba klucza bodajże 8mm typu SPLINE podobny do torx'a, ale mniejsze i gęstsze zęby). Nowe koło ze sprzęgłem pasowało bez problemu na miejsce starego.
    Co najważniejsze pasek zupełnie ucichł, wreszcie diesel ładnie klekocze, a nie chodzi jak traktor. Sukces! :)