Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Duże spalanie Citroen jumper ducato iveco 2008r.

14 Cze 2014 04:10 3438 7
  • Poziom 16  
    Autko zakupiłem dla siebie więc tak, ten samochód chłodnia izoterma, silnik 3.0 115,5 kw pompa WC w tym samochodzie to bosch edc16, egr sterowany przez zawór elektr. Wywaliłem katalizator (głupota). Te samochód posiada też dpf ale bez dopalacza, dpf wyczyściłem.,
    -czujnik masy powietrza był zalepiony

    Wymienione :)
    - przepływomierz bosch
    -sonda lambda bosch

    A teraz opisze co jest grane:
    -Może zacznę od tego że, przy próbach rozruszania zatartej klapy w turbinie lekko zmieniłem położenie drźwigni tejże klapy o maxymalnie 3 milimetry,

    -ogółem autko v max: 130 w porywach 140, spalanie jak zestaw, prawie 20 lecz jak jedzie do 80 km/h to spalanie w normie

    Zatarta była klapa na turbo ( u mnie strona gorąca turbo sterowana jest
    nad ciśnieniowo przez stronę zimna
    -autko żwawe do 120 km/h, nie kopci tylko lekko przy ruszaniu,

    -na jałowym słychać też jak po chwili zawór egr się wyłącza, otwiera sie w 80 % przy wzroscie obrotów, był czysty

    -problemelem jest duże spalanie i lekki brak mocy( tak mi sie wydaje )

    Ktas bosch i inne sprzęty markowe powiedziały jedno że:

    WARTOŚĆ ZMIERZONA POWIETRZA ZASYSANEGO TO OK. 284 ML/NA COS TAM TERAZ NIE PAMIETAM
    A WARTOŚĆ ZMIERZONA POWIETRZA ZADANEGO RÓWNA SIE OK 723 ML/... wiec mówi nam to, że silnik zużył prawie dwa razy więcej powietrza nie przyjoł czyli?... nieszczelność?, gdzie?
    ze wzrostem obrotów różnice się powiększają, przypomnę,że przepływomierz stary dokładnie tak pokazywał.
    Niewiem co czynić, Filtry nowe, Może ma wirusa? irytuje mnie to już, jestem wdzięczny za wszystkie sugestie,
  • Poziom 32  
    Nie masz tam czasem jakiegos boxa?
  • Poziom 16  
    dabu napisał:
    Nie masz tam czasem jakiegos boxa?
    Szczerze to niewiem, jeśli jest, to w którym miejscu?,
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Odwrotnie wyciągnąłeś wnioski, silnik dostał za mało powietrza, albo zapchany wydech, albo sterownik do zrobienia. Zakładam, że dolot szczelny a przepływka sprawna.
  • Poziom 32  
    Ewentualnie egr się przywiesza, to że czysty nie jest wyznacznikiem jego kondycji.
  • Poziom 16  
    Pawel wawa napisał:
    Odwrotnie wyciągnąłeś wnioski, silnik dostał za mało powietrza, albo zapchany wydech, albo sterownik do zrobienia. Zakładam, że dolot szczelny a przepływka sprawna.
    Wu
    Wudech szczelny, drozny dpf wypalony, wiadomo ze jesli przed sonda spalin mass nieszczelnosc to wsepja nieprawidlowsci w pracy motoru. Obstawiam sterownik lecz dlaczego ten jumper idzie tylko max 130 z przepalem paliwa 25, zaznaczam ze ograniczenie predkosci jest stawione do 254 km/h

    Dodano po 7 [minuty]:

    vogelek1 napisał:
    Pawel wawa napisał:
    Odwrotnie wyciągnąłeś wnioski, silnik dostał za mało powietrza, albo zapchany wydech, albo sterownik do zrobienia. Zakładam, że dolot szczelny a przepływka sprawna.
    Wu
    Wudech szczelny, drozny dpf wypalony, wiadomo ze jesli przed sonda spalin mass nieszczelnosc to wsepja nieprawidlowsci w pracy motoru. Obstawiam sterownik lecz dlaczego ten jumper idzie tylko max 130 z przepalem paliwa 25, zaznaczam ze ograniczenie predkosci jest stawione do 254 km/h
    przepraszam za ortografie, poniewaz posse z telefonu angielskiego. Dolot sprawdzałem tzn. Za przepływomierzem do tego zakuty opaskami, jedna jest trttka plastikowa lecz wygląda na fabrke. Na wylocie ze strony zimnej do kolektora ssącego niezauwazylem nieszczelności, turbo swiszczy

    Dodano po 4 [minuty]:

    dabu napisał:
    Ewentualnie egr się przywiesza, to że czysty nie jest wyznacznikiem jego kondycji.
    na wakumetrze trzyma podciśnienie, jedynie co to podciśnienie przed elektrozaworem egr-u wnosi przkladowo -7 a za elektrozaworem -3, oczywiście to wszystko na biegu jalowym

    Dodano po 13 [minuty]:

    Kiedyś zauważyłem, że było zwarcie na tylnych światłach, wiec poprawiłem wiązkę na tyle auta: brak masy złącza skorodowane: już ktoś tam był ale światło stop nie dawało mi spokoju ponieważ byl błąd czujnika świateł stopu: za częste włączanie, no i co się okazało, że rzeczywiście czujnik był Wysunięty na granicy jego załączania się. Po korekcie tego czujnika spalanie jakby spadło o litr według kalkulatora ecu, no i jakby to nazwać prędkość zmiany spalania zmienia się wolniej: bardziej jest teraz stabilniej.
    A czy czujnik wysprzeglania jest w jakimś stopniu odpowiedzialny? Dziękuję wam za pomoc.

    Dodano po 28 [minuty]:

    vogelek1 napisał:
    Pawel wawa napisał:
    Odwrotnie wyciągnąłeś wnioski, silnik dostał za mało powietrza, albo zapchany wydech, albo sterownik do zrobienia. Zakładam, że dolot szczelny a przepływka sprawna.
    Wu
    Wudech szczelny, drozny dpf wypalony, wiadomo ze jesli przed sonda spalin mass nieszczelnosc to wsepja nieprawidlowsci w pracy motoru. Obstawiam sterownik lecz dlaczego ten jumper idzie tylko max 130 z przepalem paliwa 25, zaznaczam ze ograniczenie predkosci jest stawione do 254 km/h
    przepraszam za ortografie, poniewaz posse z telefonu angielskiego. Dolot sprawdzałem tzn. Za przepływomierzem do tego zakuty opaskami, jedna jest trttka plastikowa lecz wygląda na fabrke. Na wylocie ze strony zimnej do kolektora ssącego niezauwazylem nieszczelności, turbo swiszczy
  • Poziom 16  
    vogelek1 napisał:
    Autko zakupiłem dla siebie więc tak, ten samochód chłodnia izoterma, silnik 3.0 115,5 kw pompa WC w tym samochodzie to bosch edc16, egr sterowany przez zawór elektr. Wywaliłem katalizator (głupota). Te samochód posiada też dpf ale bez dopalacza, dpf wyczyściłem.,
    -czujnik masy powietrza był zalepiony

    Wymienione :)
    - przepływomierz bosch
    -sonda lambda bosch

    A teraz opisze co jest grane:
    -Może zacznę od tego że, przy próbach rozruszania zatartej klapy w turbinie lekko zmieniłem położenie drźwigni tejże klapy o maxymalnie 3 milimetry,

    -ogółem autko v max: 130 w porywach 140, spalanie jak zestaw, prawie 20 lecz jak jedzie do 80 km/h to spalanie w normie. odpiolem zawor egr, jeśli odlaczysz go to na jałowym czuć zmianę w pracy motoru, lecz komputer dalej pokazuje zawy,one spalanie, co ciekawe od początku komputer pokazuje predkosc srednia ok 46km/h, dziwne ponieważ non stop robię trasy autostrada.

    Zatarta była klapa na turbo ( u mnie strona gorąca turbo sterowana jest
    nad ciśnieniowo przez stronę zimna
    -autko żwawe do 120 km/h, nie kopci tylko lekko przy ruszaniu,

    -na jałowym słychać też jak po chwili zawór egr się wyłącza, otwiera sie w 80 % przy wzroscie obrotów, był czysty

    -problemelem jest duże spalanie i lekki brak mocy( tak mi sie wydaje )

    Ktas bosch i inne sprzęty markowe powiedziały jedno że:

    WARTOŚĆ ZMIERZONA POWIETRZA ZASYSANEGO TO OK. 284 ML/NA COS TAM TERAZ NIE PAMIETAM
    A WARTOŚĆ ZMIERZONA POWIETRZA ZADANEGO RÓWNA SIE OK 723 ML/... wiec mówi nam to, że silnik zużył prawie dwa razy więcej powietrza nie przyjoł czyli?... nieszczelność?, gdzie?
    ze wzrostem obrotów różnice się powiększają, przypomnę,że przepływomierz stary dokładnie tak pokazywał.
    Niewiem co czynić, Filtry nowe, Może ma wirusa? irytuje mnie to już, jestem wdzięczny za wszystkie sugestie,


    Dodano po 2 [minuty]:

    dabu napisał:
    Nie masz tam czasem jakiegos boxa?
    niema nocą ani przy obd ani przy ecu
  • Poziom 16  
    Juz sobie poradzilem. Po wydaniu ok 3000 zlotych I odwiedzeniu z 6 best mechaniorow sam doszedlem do przyczyn a bylo ich 3, a I czesci ktore zostaly wymienione: na marne .