Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 moduł komfortu - inny przypadek niż wszystkie

14 Cze 2014 12:30 4095 10
  • Poziom 7  
    Witam

    Posiadam Passat B5 Kombi 97r z modułem komfortu na dwie wtyczki, 4 szyby w elektryce, climatronic...

    Kiedyś wszystko działało poprawnie.
    Przestały działać następujące rzeczy: alarm, szyby wszystkie, oświetlenie wnętrza, buzer zostawionych świateł, klapa tył)

    Wykonałem:
    - sprawdzenie wiązek wraz z lutowaniem i nową izolacją(były śladowe ilości śniedzi)
    - sprawdzenie zamka drzwi, krańcówek i zimnych lutów(były zimne luty)ALARM ZADZIAŁAŁ Z PILOTA WRAZ Z CENTRALNYM - po wykonaniu tego zabiegu.
    - po wyciągnięciu obu wtyczek z modułu i włożeniu ich WSZYSTKO DZIAŁAŁO około dzień i znów przestawało i tak po powtórzeniu wypięcia/wpięcia znów działało aż pewnego razu doraźny zabieg wypinania nie pomógł.

    Na obecną chwilę:
    - do modułu dochodzi prąd (sprawdzany na żarówce 21W słynny niebiesko-czerwony kabel)
    - jak się w module ręcznie przesunie cewkę to światło kabiny świeci lecz po zamknięciu drzwi nie gaśnie
    - druga cewka w module po zwarciu uruchamia klakson(działała ona podczas alarmu)
    -DZIAŁAJĄ wszystkie szyby po przekręceniu kluczyka w zamku jako otwieranie domykanie ale NIE DZIAŁAJĄ na przyciskach w środku.
    - jak zamykam drzwi kluczykiem(działa centralny) i zaczyna migać dioda w drzwiach jednak alarm nie działa.

    Proszę o pomoc może jeszcze jakieś sugestie gdzie coś pominąłem ale raczej wszystkie opcje z dostępnych tematów przerobiłem.
    Jednak zawsze jak ktoś miał z tym problem to szyby nie działały a mi po przytrzymaniu kluczyka w zamku szyby funkcjonują.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 7  
    Czy naprawdę wyczerpałem już wszystkie dostępne możliwości/
    Zapytam tak: Czy np. zimne luty w drzwiach pasażera mogą powodować któreś z tych objawów?

    Sprawdzałem też po odpięciu modułu czy pracuje zamek klapy i jest on sprawny po podłączeniu zasilania, więc na tej trasie kabla jest wszystko sprawne, czyli moduł nie podaje sygnału na klapę lecz na resztę drzwi działa bez zarzutu. Jeśli dobrze rozumiem to musi gdzieś brakować mu masy bądź plusa. Może jeszcze ktoś coś podsunie...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Moduł przelutowany od strony pinów?
  • Poziom 7  
    Modul przepatrzony przez fachowca z miernikiem ktory nznalal. Mokro bylo ale nie w samym module tylko pod wykladzinka ale wszystkie kable przelutowalismy. Zauwazylem ze CZERWONY kabel ktory wychodzi z modulu komfortu jako PIN 3 jest podtopiony...BARDZO PROSZE czy ktos moze odczytac mi ze schematu gdzie on idzie. Niestety ktos pisal na forum ze do bezpiecznika 37 ale ja rozebralem ile sie da i idzie we wiazce az w podszybiu i jest przysmazony wiec prosze pomorzcie znalezc jego drugi koniec...
  • Poziom 34  
    Podmien komfort,tego wszedzie pełno a siadały w tych autach przeciez az miło.
  • Poziom 7  
    Teraz jak znalazlem CZERWONY przysmazony kabel to nic nie wpinam, chcialbym go wymienic tylko nie umiem czytac schematow moze ktos podpowie od czego ten kabel i gdzie idzie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czerwony to pewnie zasilanie stałe. Pewnie idzie w bezpieczniki. Pewnie, bo nie mam schematu. Jak wkleisz, to Ci odczytam.
  • Poziom 34  
    Kolego rozwiń wiązkę z modułu kawałek dolej , kilka przewodów jest łączonych i izolowanych
    często się utleniają w tych miejscach.
  • Poziom 7  
    Bardzo proszę o informacje gdzie idzie CZERWONY kabel wychodzi z PIN nr 3 modulu komfortu. Nie idzie do bezpiecznikow tylko wysoko w podszybie do najgrubszej wiazki

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Niestety nie znalazlem schematu moze ktos sie bardziej zna i latwiej mu to przyjdzie
  • Poziom 7  
    Jesli sie komus przyda to napisze: Pin nr 3 wychodzacy z modulu komfortu jako kabel koloru CZERWONEGO idzie do kostki znajdujacej sie w lewym slupku kolo otwierania przedniej maski a nastepnie idzie nad kolumne kierownicza i mniej/wiecej w polowie tej kolumny jdest polaczony z innymi czerwonymi takimi jak: sygnal B+ ze stacyjki czy sygnal B+ do radia...