Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo s40 1,8 1996 - Nabijacze klimy, oszukali?

saa204 14 Cze 2014 12:47 1506 20
  • #1 14 Cze 2014 12:47
    saa204
    Poziom 15  

    Ostatni serwis auto miało 5 lat temu no i dzisiaj podjechałem pod "klimatologów".
    Zapłaciłem 150zł. Słabo chłodziło wiec mieli zrobić to.
    Zrobili 15 minutową próżnię i potem odzyskali 700g nabili 900g.
    Ozonowanie 10minutowe.
    Chłodzi na mój gust tak samo jak przed operacją, nie czuć aby było ozonowanie.

    Ciśnienia z maszyny:
    1 zegar 1,5-3bar, środkowy 7,5/100 prawy 12-17bar.
    Wentylator klimy razem z sprężarką pracują cyklicznie przy 17bar się odłaczają i jak spadnie do 12 to się włacza sprężarka i wentylator i tak w kółko.
    Chłodzi ale nie za bardzo.
    Spalanie jest sporo większe i mocy ubywa tak że za takie lekkie chłodzenie nie warto włączać wcale klimy tak ze jeżdżę bez niej.

    0 20
  • #2 15 Cze 2014 15:03
    zajkos
    Poziom 14  

    skoro zrobili serwis napełnili o ozonowali to dlaczego oszukali?
    Widzę że jestes klientem typu zrobiułbym sobie to sam lepiej ale nie mam czym.... Może wypadałoby zainwestowac w osuszacz i dyszę... A nie wydaje mi sie zeby za spalanie był odpowiedzialnywarsztat nabijający klime.

    0
  • #3 15 Cze 2014 18:43
    saa204
    Poziom 15  

    Nie czuć ozonowania no i klima działa tak samo jak z przed serwisu.

    0
  • #4 15 Cze 2014 18:55
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Zależy czym robili to ozonowanie bo jak sprzętem który ma wydajność np 400mg to po 10min nawet nie będzie czuć a o działaniu tego zabiegu nawet nie ma co wspominać.
    Większość osób które "robi" klimę potrafi tylko ją nabijać.

    0
  • #5 15 Cze 2014 19:00
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    saa204 napisał:
    Zrobili 15 minutową próżnię i potem odzyskali 700g nabili 900g.
    Ozonowanie 10minutowe.
    Chłodzi na mój gust tak samo jak przed operacją, nie czuć aby było ozonowanie.

    Jakakolwiek naprawa tego typa zaczyna się od wymiany filtra czynnika,
    saa204 napisał:
    Spalanie jest sporo większe i mocy ubywa tak że za takie lekkie chłodzenie nie warto włączać wcale klimy tak ze jeżdżę bez niej.

    Skoro więcej czynnika to i większe obciążenie, proste.

    Ale najpewniej auto ma za małą moc skoro nie da się jeździć.
    Może się wymądrzam- ale wczoraj robiłem to auto i przyjemnie to działa i jeździ i chłodzi.

    0
  • #6 15 Cze 2014 19:08
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    grala1 napisał:

    Większość osób które "robi" klimę potrafi tylko ją nabijać.


    Ja bym jeszcze dodał "nabijać, ale klientów w butelkę"
    Za 150 zeta miałbyś u mnie nabicie klimy + odgrzybianie + ozonowanie (min 30 minut w miarę wydajnym sprzętem). Co to znaczy "chłodzi tak samo jak przed serwisowaniem", robię pomiar temperatury na wylocie z deski przed serwisowaniem oraz po i wszystko jasne. Tu nie ma "wydaje mi się", w końcu to technika.

    0
  • #7 16 Cze 2014 15:34
    saa204
    Poziom 15  

    No ale nie ma żadnej róznicy z przed serwisu jak i po. Nie czuc ozonowania i nabicia.
    Chłodzenie jest jakotakie ale jak nawiewy nie wieją wprost na twarz to jest gorąco w aucie.Na temp w aucie mam ok 25-30C a na kratce ok 7,5-9C.

    0
  • #8 16 Cze 2014 16:41
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    saa204 napisał:
    a na kratce ok 7,5-9C.
    To dobra temperatura. Masz problem z wydajnością nadmuchu.

    0
  • #9 16 Cze 2014 16:46
    Teodor85
    Poziom 19  

    Trzeba też pamiętać że wnętrze jak jest nagrzane to też potrzebuje trochę czasu żeby to wszystko schłodzić.

    0
  • #10 16 Cze 2014 17:28
    pitool
    Poziom 30  

    Pawel wawa napisał:
    saa204 napisał:
    a na kratce ok 7,5-9C.
    To dobra temperatura.
    Nie zgodzę się.U mnie po obsłudze każde auto ma od 3 do 5C.

    0
  • #11 16 Cze 2014 17:32
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    pitool napisał:
    Nie zgodzę się.U mnie po obsłudze każde auto ma od 3 do 5C.
    Tak, ale nawiew masz sprawny :) :)
    Tu jak zacznie wiać, też tyle będzie.

    0
  • #12 16 Cze 2014 20:34
    oskarv
    Poziom 15  

    Zamiast bić pianę że oszukali bo nabili 900 a odzyskali 700g. czynnika i dalej chłodzi tak samo, lepiej obejrzyj parownik - zapewne filtra pyłkowego to auto na oczy nie widziało ( a jeśli jest to wymieniony 5 lat temu !!!)> Tak czy inaczej z racji wieku zapewne parownik zaklejony kurzem i innym syfem a ozonowaniem tego nie usuniesz. A jeśli jesteś szczęściarzem i masz filtr pyłkowy to zacznij od jego wymiany, A dopiero potem możemy porozmawiać dlaczego jest mało wydajna klimatyzacja.

    0
  • #13 16 Cze 2014 21:01
    milejow
    Poziom 42  

    saa204 napisał:
    Nie czuc ozonowania

    A co byś chciał czuć po ozonowaniu???

    0
  • #14 16 Cze 2014 21:05
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    milejow napisał:
    A co byś chciał czuć po ozonowaniu???

    Lżejszy portfel , to wszystko.

    0
  • #15 16 Cze 2014 23:08
    pitool
    Poziom 30  

    Pawel wawa napisał:
    pitool napisał:
    Nie zgodzę się.U mnie po obsłudze każde auto ma od 3 do 5C.
    Tak, ale nawiew masz sprawny :) :)
    Tu jak zacznie wiać, też tyle będzie.

    Nie bardzo rozumiem napiszę szczerze,bo założyciel wątku nigdzie nie napisał że ma nawiew nie sprawny.Tak czy inaczej "szron" na lp przy wymienniku z reguły się robi,więc nawet podczas jazdy z zewnętrznym obiegiem,chłód powinien być wyczuwalny.Zastanawia mnie tylko fakt ,że przedostatnią butlę jaką miałem z R134A,nie uzyskiwałem takich efektów,a test zrobiłem na tym samym aucie.

    0
  • #16 17 Cze 2014 22:12
    Rafałł
    Poziom 10  

    czesty przypadek typu: zaplacilem 150zl nalezy mi sie zestaw gratow i filtrow za 3 razy tyle... samo uzupelnienie czynnika to tylko czesc sukcesu.

    0
  • #17 18 Cze 2014 16:11
    saa204
    Poziom 15  

    Filtra tam niema mimo ze jest klimatronik.
    Mierzyłem temp to 8,8 na kratce.
    Jak ustawie na głowe to czuć chłód ale jak nie wieje na mnie to w aucie robi się sauna chyba że ustawie nawiew na max czylii 5/5 wtedy znowu bardzo głośno wieje.

    0
  • #18 18 Cze 2014 16:24
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    saa204 napisał:
    chyba że ustawie nawiew na max czylii 5/5 wtedy znowu bardzo głośno wieje.
    Ciężko się z Tobą dogadać.... Jak ustawisz nawiew na maksimum, auto dobrze się schładza? Na niższych biegach nawiew działa wydajnie z klimą i bez? Ma dmuchać a nie leciutki zefirek lecieć.

    0
  • #19 18 Cze 2014 21:42
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    saa204 napisał:
    Jak ustawie na głowe to czuć chłód ale jak nie wieje na mnie to w aucie robi się sauna chyba że ustawie nawiew na max czylii 5/5 wtedy znowu bardzo głośno wieje

    Samochód się schładza najpierw jakieś 10minut na pełnym chłodzeniu potem ustawiasz auto wentylator i jaką ci się podoba temperaturę.
    Oczywiście obroty muszą być wyższe niż jałowe :0 .

    0
  • #20 19 Cze 2014 09:51
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Filtra tam niema mimo ze jest klimatronik

    Czy aby na pewno ? Link

    0
  • #21 19 Cze 2014 11:45
    saa204
    Poziom 15  

    W ręcznej jest filtr ale w klimatroniku nie ma filtra.
    Jest max chłodzenie 17-26 co 1C i max chłodzenie, nawiew mozna ustawic i auto, oraz prędkość od 0-5 i auto

    Klima działa ok albo jak dam cały czas nawiew od 4-5 /5 albo jak dam te 2-3 ale ustawie wprost na twarz.
    Na kratce ok 9C leci.
    Za bardzo ona to to nie działa.
    Mówią zeby ustawić na szyby to u mnie taka opcja nie działa w aucie będzie sauna.
    Jedynie jak pisałem dam 5/5 i ustawie 2-3 kratki na twarz to jest chłodnawo ale po co tak zagłuszać lepiej wyłączyć klime i otworzyć szyby i nawiew nie będzie zagłuszał radia i pasażerów.

    0