Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Caddy 2K - Uszkodzenie czujnika ciśnienia klimatyzacji

grzesiek08 15 Jun 2014 12:13 5652 10
  • #1
    grzesiek08
    Level 12  
    Witam.
    Trafiłem na "ścianę płaczu" podczas naprawy klimatyzacji w volkswagenie Caddy 1,6 LIVE z 2009 roku. Mianowicie: uszkodzona cewka elektromagnetycznego sprzęgła i uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji (3-pinowy piezoelektryczny czujnik ). Po wymianie cewki i wymianie czujnika (wykonany recykling R134) klima zaczęła pracować , ciśnienia na manometrach ok., odczyt VAG-iem też prawidłowy (ciśnienie od 6 do 10 barów). Po ok. 1godzinie pracy padł czujnik ciśnienia. Przejrzałem wiązkę w/w czujnika i okazało się że ktoś wymieniał wtyczkę i łączenie przewodów pozostawia wiele do życzenia. Polutowałem "toto" ,koszulki termokurczliwe itd. wydawało się :winny jest. Czujnik tym razem oryginał ale używany i po tygodniu znowu "trup". Przewód sygnałowy sprawdzony od czujnika do sterownika -"czysty". Rzut na taśmę:wymiana czujnika na nowy zamiennik Thermotec, dwie godziny prób , wszystko działa . Po odpaleniu samochodu ; masakra znowu czujnik "padnięty" .
    Czy ktoś miał podobny problem ? Samochód wyposażony w instalację gazową. Zastanawiam się czy cewki elektrozaworów podczas wyłączania mogą indukować jakiś pik który uszkadza ten czujnik ?
    Jeśli ktoś chce podzielić się jakimiś sugestiami bądź miał podobny problem będę wdzięczny za wskazówki i porady.
    Uprzedzając pytania :klima szczelna i w czasie pracy ciśnienia prawidłowe, problem tkwi w elektryce.
    Pozdrawiam
    Grzegorz
  • #2
    milejow
    Level 43  
    Nie pchasz przypadkiem do niego czujnika 5V?
  • #3
    grzesiek08
    Level 12  
    Czujnik założony wg.katalogu części zamiennych. Sprawdzałem w ETC-e i Intercarsie (zresztą tam kupiłem tego Thermoteca, wcześniej był Behr który też "zdechł" ) . Samochód miał jakąś "przygodę" z przodu ale bez dramatu. Chciałbym aby to była taka prosta wpadka. A'propos : czy ma ktoś schemat tej klimy w tym samochodzie ?
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Ksenonów z aledrogo nikt nie dokładał?
  • #5
    grzesiek08
    Level 12  
    Żadnych "dziwnych" dokładek, wszystko w oryginale :cry:
  • #6
    grzesiek08
    Level 12  
    Widzę że temat "nie żyje". Rozpatrując wszelkie za i przeciw dochodzę do wniosku , że czujnik chyba "pada" od jakiegoś przepięcia . W związku z tym mam pytanie:czy założenie warystora może pomóc i czy ktoś może stosował takie rozwiązanie ? Jeśli tak to czy zabezpieczać tylko zasilanie czy również przewód sygnałowy ?
    Proszę o sugestie i porady.
  • #7
    endriu233
    Level 21  
    Masz tam może czujnik jakości powietrza na podszybiu?
  • #8
    grzesiek08
    Level 12  
    Czujnika na podszybiu nie ma. Sam dochodzę do wniosku że przyczyna tkwi w jakimś przepięciu . Może to brak zabezpieczenia na cewce sprzęgła elektromagnetycznego a może sama jego obecność zamiast zaworu sprężarki. Jest pewne w 100% że samochód był uszkodzony z prawej strony a brakuje mi specyfikacji jaka sprężarka była zamontowana fabrycznie. Temat dopiero spróbuję kontynuować kiedy auto wróci z UK. Zacznę chyba od założenia warystora na zasilaniu czujnika ciśnienia klimy. Może ktoś ma jakieś sugestie dotyczące mojego planu. To na razie tylko rozważanie czysto teoretyczne z powodu nieobecności auta ;-)
  • #9
    sigwa18
    Level 41  
    Nie wiem jak w VW ale w oplu cewka sprzęgła jest równolegle z diodą (na ewentualne przepięcia).
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A jakby tak oscyloskopem pomacać? I stanie się jasne ;)
  • #11
    grzesiek08
    Level 12  
    O zakończeniu problemu dowiedziałem się od właściciela dopiero teraz ;-) . Miałem pecha do czujników ciśnienia. Kolejny, założony w UK działa i klima "ożyła". Jakość nowych zamienników pozostawia wiele do życzenia, niestety. Przerabiałem ten temat również w przypadku czujnika położenia wałka rozrządu w oplu i renault. Temat zamykam.