Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan - Centralny zamek i kluczyki

robitak 15 Cze 2014 17:37 5772 17
  • #1 15 Cze 2014 17:37
    robitak
    Poziom 9  

    Witam,
    mam Sharana 1,9tdi z 1999 roku.

    W samochodzie jest sprawny zamek centralny. Wkładki (bębenki) w zamkach są zablokowane, więc samochód mogę otworzyć jedynie pilotem.

    Posiadam 3 kluczyki:
    - nr 3 działa pilot i mogę nim odpalić samochód,
    - nr 2 mogę go włożyć do stacyjki ale nie mogę jej przekręcić - blokuje się,
    - nr 1 plastikowy, mogę go włożyć do stacyjki i normalnie nim odpalić samochód.

    VW Sharan - Centralny zamek i kluczyki

    Moje pytanie - czy z kluczyka plastikowego (nr 1) mogę przełożyć pastylkę do kluczyka nr 2? Jak to zrobić (w sensie rozpołowienia kluczyków 1 i 2) i czy prawdopodobieństwo uszkodzenia tej pastylki - (crypto czytałem, że jest szklane) jest duże?


    Pytanie drugie.

    Jeśli zgubię, zamoczę, padnie bateria w pilocie nr 3 to się nie dostanę do samochodu, a jadę za granicę, więc wymyśliłem; znalazłem schemat centralnego zamka do sharana po niemiecku, ma ktoś po angielsku lub Polsku?

    Czy ktoś mógłby mi podać lokalizację kabelka, złączki do którego bym podpiął przewód którym z zewnątrz samochodu (ukrytym przełącznikiem) mógł wysterować zamykanie/otwieranie centralnego.


    Pytanie 3

    Kolejnym pomysłem, jest zakupienie 2 pilotów z centralką. Możecie poradzić, co wybrać? Najprostsze piloty z zamykaniem/otwieraniem i aby centralka była jak najprostsza do zainstalowania w Sharanie. Wtedy kluczykiem nr 3 otwieram drzwi
    po staremu, a nowy pilot będzie w zestawie z drugim kluczykiem działającym ze stacyjką.


    Pozdrawiam
    Robert

    0 17
  • #2 15 Cze 2014 20:37
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Ja zakładam sterowniki centralnego zamka firmy NOXON. Praktycznie nie awaryjne ale gdyby to jest gwarancja, proste w montażu i całkiem przyzwoite metalowe piloty.

    0
  • #3 16 Cze 2014 09:16
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    Naprawił bym bębenki w zamkach (przesmarował) to 1, a po 2 zaprogramował bym immo w kluczyku z pilotem i po problemie.

    0
  • #4 16 Cze 2014 09:20
    robitak
    Poziom 9  

    Bębenki próbowałem - lałem cały dzień WD-40 i nic. Jak inaczej do nich podejść?

    W kluczyku z pilotem immo działa.

    0
  • #5 16 Cze 2014 09:36
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Co do bębenków to raczej marne szanse ale zawsze można próbować, najlepiej je wyjąć i moczyć w płynie hamulcowym i dosłownie po milimetrze ruszać. Robiłem takie coś w pasacie i powiem szczerze jeden udało sie uruchomić, drugi niestety złom. Tam są takie poprzeczne płaskie zapadki i dopóki wszystkie nie bedą ruchome to nie przekręcisz wkładką ani nie wyciągniesz jej z obudowy.

    0
  • #7 16 Cze 2014 10:34
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Tak jest dobra tylko tyle że tam użyty jest oryginalny klucz.

    0
  • #8 16 Cze 2014 12:04
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    Rzeczywiście pomyliło mi się z tym kluczykiem nr3.
    Po co chcesz przekładać pastylkę do klucza nr2 jak piszesz że nie potrafisz nim przekręcic w stacyjce?
    Wymocz wkładki w nafcie i powoli próbuj rozruszać.

    0
  • #10 16 Cze 2014 18:24
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Słuchaj odkręć to śrubę z boku drzwi i powinien Ci wyjść ten kawałek klamki z wkładką.

    0
  • #11 16 Cze 2014 19:09
    pioart
    Poziom 37  

    CZ działa, to po co dokładać kolejny sterownik? Z kluczykiem nr.2 nic nie zrobisz, chyba że ten kluczyk jest od zamków, a możliwość taka jest. Wkładki do naprawy i wcale nie trzeba ich przekręcać do ich wyjęcia. Rozebrać, rozłożyć blaszki /zapadki/ , wyczyścić, przesmarować, poskładać i tyle. Jeden zamek co najmniej musi być sprawny jako wentyl bezpieczeństwa.

    0
  • #12 16 Cze 2014 19:42
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Kolego żeby wyciągnąć bębenek z wkładki to muszą dobrze działać zapadki a w vw jest tak że kluczyk włożysz a wystarczy ze jedna będzie stała i juz nic nie zrobisz.

    0
  • #13 16 Cze 2014 20:32
    pioart
    Poziom 37  

    piotrekwoj1 napisał:
    Kolego żeby wyciągnąć bębenek z wkładki to muszą dobrze działać zapadki a w vw jest tak że kluczyk włożysz a wystarczy ze jedna będzie stała i juz nic nie zrobisz.

    Kolego, nie raz nie dwa regenerowałem /naprawiałem/ zamki tego typu i to co piszesz to nie do końca prawda. W tych zamkach za zwyczaj zablokowany jest bębenek pośredni we wkładce i dlatego nie można przekręcić kluczyka, a jeśli nawet zapadki są zacięte to można to rozebrać, kwestia odblokowania paru zapadek.

    0
  • #14 16 Cze 2014 20:58
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego trochę cierpliwości, kilka prób z WD-40 i obracania kluczem z wyczuciem i zamek będzie ok.. W moim Golfie IV kombi nie działał zamek w klapie bagażnika (typowe dla kombi), ale uparłem się i bez wymontowywania wkładki uruchomiłem zamek. Jesteś w lepszej sytuacji, bo niesprawne zamki masz w drzwiach, w których są mniej narażone na zanieczyszczenia.
    Dobra rada na przyszłość: po ewentualnej naprawie wkładek, drzwi otwieraj co jakiś czas z kluczyka i zamki konserwuj, w szczególności po uruchamianiu zamków z pomocą WD-40, który wypłukuje smar z zamków.

    0
  • #15 17 Cze 2014 11:32
    Zbyszelski
    Poziom 10  

    Tak to jest jak korzystamy wyłącznie z centralnego zamk, miałem podobny problem zwalczyłem przy pomocy WD40 i teraz dużo częściej korzystam z kluczyka w tradycyjny sposób.

    0
  • #16 17 Cze 2014 11:42
    robitak
    Poziom 9  

    A czy z kluczykiem nr 1 można się kąpać? Czy woda nie będzie miała negatywnego wpływu na pastylkę?

    0
  • #17 17 Cze 2014 16:59
    pioart
    Poziom 37  

    Woda nie szkodzi. /w tym przypadku/

    0
  • #18 10 Paź 2015 21:00
    robitak
    Poziom 9  

    Okazało się, że w kluczyku nr 2 pastylka jest zamontowana.
    Pozdrawiam
    Robert

    0
  Szukaj w 5mln produktów