Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyłącznik różnicowo-prądowy 3F, a przewód 4 żyły

damiani22 15 Cze 2014 18:38 5340 37
  • #1 15 Cze 2014 18:38
    damiani22
    Poziom 16  

Witam, remontuje garaż i chcę wymienić instalację przy okazji. Mam dylemat odnośnie różnicówki trójfazowej. Czy zadziała jeżeli każde urządzenie które chcę zasilić ma przewód 4 żyły? I czy jest sens robić instalację 5cio żyłową jeżeli do garażu mam doprowadzone tylko 4 żyły i nie ma do czego podłączyć uziemienia?

Nie jestem kompletnym laikiem ale z praktyką nie miałem do czynienia do tej pory. Z góry dzięki za odpowiedź.

0 29
  • Pomocny post
    #2 15 Cze 2014 19:03
    elpapiotr
    Specjalista elektryk

Pokolenie Adama Słodowego dorosło, jak widać.

0
  • #3 15 Cze 2014 19:07
    fungel
    Poziom 10  

Na temat sensu nie będę się rozpisywał bo wiadomo po co są różnicówki. :)
    Polecam lekturę przejście z układu TN-C na TN-S . Trzeba także rozdzielić PEN na PE i N.

0
  • #4 15 Cze 2014 19:09
    .Jack
    Specjalista elektryk

damiani22 napisał:
    Nie jestem kompletnym laikiem ale z praktyką nie miałem do czynienia do tej pory.

Praktyka nie ma tu nic tu do rzeczy.
    To narzucone nawet prawnie jest stosowanie instalacji 5-cio żyłowej w instalacji odbiorczej. Instalacji 4-ro żyłowej stosować bowiem już nie wolno. Musi być wydzielony przewód ochrony i neutralny a nie jak dawniej wspólny.

0
  • #5 15 Cze 2014 19:13
    TWK
    Specjalista elektryk

fungel napisał:
    Polecam lekturę przejście z układu TN-c na TN-S . Trzeba także rozdzielić N i PE.
    A skąd wiadomo, jaki układ sieci jest w tym garażu?

0
  • #6 15 Cze 2014 19:30
    zbich70
    Specjalista elektryk

damiani22 napisał:
    Nie jestem kompletnym laikiem

Niestety w tej branży jesteś. Elektryk nie zadaje takich pytań.

0
  • #7 15 Cze 2014 19:46
    damiani22
    Poziom 16