Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Polo 6N - Szarpie autem przy dodawaniu gazu

dakon11 15 Jun 2014 19:32 7371 8
  • #1
    dakon11
    Level 12  
    Od jakiegoś czasu przy mocniejszym dodawaniu gazu autem szarpie. Gdy lekko się go wciska to idealnie chodzi.
    Sprawdziłem świece, są ładne i maja takie same przerwy, wymieniłem kopułkę wraz z przewodami, sprawdziłem sondę -pracuje(wykres sinusoida). Odpala od "strzału". Przepustnice przeczyściłem, obroty na biegu jałowym 840-880.

    Auto posiada instalację gazową, na PB i Gazie te same objawy także pompa paliwowa czy gaz odpada.



    Na vag-com wyskoczyły mi błędy:
    519 czujnik ciśnienia w przewodzie dolotowym G-71 - zwarcie do masy, błąd sporadyczny
    561 dopasowanie(ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie
    537 regulacja lambda - przekroczona wartość kontrolna, błąd sporadyczny
    525 sonda lambda G39 - zwarcie do masy, błąd sporadyczny

    Co jeszcze mogę sprawdzić? map sensor? gdzie on się znajduje? obok sterownika(ecu)?

    Zauważyłem podwyższone spalanie na benzynie, normalnie na zbiornik gazu spalałem 2-3max litry gazu teraz na dwa zbiorniki gazu spaliłem aż 12l benzyny. Na gazie robię ok. tyle samo km.
  • #2
    grzes 81
    Level 8  
    czyli mozliwe jest ze spala benzyne razem z gazem a jaki silnik i czy wtrysk wielopunkt.? mialem podobny przypadek w mondeo uszkodzony byl regulator cisnienia paliwa peknieta membrama i paliwo przedostawalo sie do kolektora poprzez przewod podcisnienia
  • #3
    dakon11
    Level 12  
    A jak sprawdzić czy to paliwo przepuszcza na gazie? W sumie na gazie i benzynie samochód zachowuje się tak samo.
    Silnik to 1.4 APQ

    Ja stawiam to na czujnik zasysanego powietrza ale jak go sprawdzić?
  • #4
    grzes 81
    Level 8  
    jezeli przepuszcza paliwo to tak samo na gazie jak i na paliwie najprosciej zdjac przewod podcisnienia jezeli bedzie z niego wyplywac paliwo to jest zepsuty ten regulator znajduje sie na listwie wtryskow jezeli jezdrzac na gazie spala tez bezyne wiec niema sily albo ten regulator albo wtryski przepuszczaja
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    dakon11 wrote:
    561 dopasowanie(ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie
    Przede wszystkim to rozjechały się korekty składu mieszanki w sterowniku wtrysku benzyny = źle skalibrowane mapy korekcyjne LPG lub źle ustawiona emulacja lambdy (zależnie czy masz instalację IV czy II generacji).
  • #6
    dakon11
    Level 12  
    Niem mam żadnego emulatora, mam sekwencyjny gaz generacji IV. Mam przecięty kabelek w sondzie i przylutowany kabelek ze sterownika gazowego i on z czytuje sobie sygnał z sondy.

    Wyciągnąłem przewód wychodzący z kolektora dolotowego, który wchodzi na listwę wtryskową i nic z niego nie leciało, lekko powietrze do niego było zasysane. Powinno lekko zasysać czy mocny ciąg powinien być? Gdy ściągnąłem ten przewód to silnik trochę inaczej brzmiał.
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    dakon11 wrote:
    Mam przecięty kabelek w sondzie i przylutowany kabelek ze sterownika gazowego i on z czytuje sobie sygnał z sondy.
    W przypadku instalacji IV generacji kabel sondy nie powinien być przecięty, co najwyżej jego izolacja i przewód ze sterownik LPG dołączony do oryginalnego przewodu sondy (ale przez przerywania jego ciągłości). Niemniej instalacja IV generacji również potrafi sporo namieszać, jeśli jest źle zestrojona.
    dakon11 wrote:
    Powinno lekko zasysać czy mocny ciąg powinien być?
    Lekkie podciśnienie powinno być, a lecieć mogłoby po drugiej stronie (od strony listwy wtryskowej). Jak zaślepisz ten przewód od strony kolektora to silnik powinien normalnie pracować na wolnych obrotach.
  • #8
    dakon11
    Level 12  
    Instalacja robiona była w dużym zakładzie w Grudziądzu a homologacje mam podbitą z Białegostoku, także nie podejrzewałbym partactwa (przewód nie jest przecięty a wlutowany - przynajmniej zewnętrznie tak widać).

    W takim razie mapsensor u mnie dobrze pracuje, bo lekko zasysa. A jak można sprawdzić czujnik ciśnienia i temperatury powietrza w kolektorze dolotowym?

    W takim razie jaka może być inna przyczyna. Według mnie albo za dużo paliwa leci a za mało powietrza.
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    dakon11 wrote:
    W takim razie jaka może być inna przyczyna. Według mnie albo za dużo paliwa leci a za mało powietrza.


    "W takim razie" , zacznij od rzetelnej diagnozy i doprowadzeniu auta do prawidłowej pracy na paliwie które przewidział producent auta. Uzupełnij dane o kod silnika, będzie łatwiej z podpowiedziami