Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B6 1.9 TDI, 2008 rok - Dziwny świst przy dodawaniu gazu oraz szarpania

rafmus90 15 Cze 2014 20:32 4311 1
  • #1 15 Cze 2014 20:32
    rafmus90
    Poziom 1  

    Witam serdecznie,

    borykam się od dłuższego czasu z pewnym problemem w moim passacie i nie jestem w stanie znaleźć przyczyny (mój mechanik również) . Już opisuje na czym polega problem.

    Przy dodawaniu gazu podczas jazdy (obroty ok. 2000 - 2500) słychać dziwny szum a nawet świst. Jak prędkość jest utrzymywana to nie ma tego zjawiska. Nie mam pojęcia co to może być, wszystkie przewody (np. od intercoolera itd.) zostały sprawdzone pod kątem jakichś dziur czy też szczelin - nic nie znalazłem. Dymu nie ma z wydechu. Sytuacja ta pojawia się co jakiś czas, w ciągu miesiąca świst był słyszany ze 3 razy.

    Słychać jakby dobiegał ze strony kierowcy. Po ok. 1h jazdy problem się pojawił się i towarzyszyły temu następujące efekty:
    - osłabienie mocy przy dodawaniu gazu przy ok 2000-2500 obrotach
    - przy utrzymywaniu prędkości (70km/h, 3 bieg) w pewnym momencie samochód "szarpał", zapaliła się kontrolka akumulatora, silnik szarpnął raptownie, kontrolka zniknęła, silnik przestał szarpać ale świst był słyszalny dalej przy dodawaniu gazu. (w ciągu miesiąca zdarzyło się tak 2 razy)

    Gdy zatrzymałem się i wyłączyłem silnik na ok. 15 min problem świstania oraz szarpania ustał.
    Dodam, że najpierw słyszalny był sam świst, bez szarpań. Później pojawiły się szarpania i pojawiająca się i znikająca kontrolka akumulatora. Nie wiem czy to problem rozrządu czy czego... bo trochę słychać jak pasek piszczy.

    Bardzo prosiłbym o jakiekolwiek rady.
    Pozdrawiam.

  • #2 16 Cze 2014 20:06
    Staszek49
    Poziom 33  

    Kolego na odległość trudno jest dać właściwą diagnozę, co wydaje takie dźwięki -trzeba to samemu osłuchać. Dziwne, że mechanik nie ustalił, może nie byłeś u mechanika. Jaki przebieg ma turbina i czy nie wymaga już czyszczenia lub regeneracji. Sprawdź (jeśli oczywiście masz ) sprzęgiełko w alternatorze, które mogło ulec awarii, a pasek wielorowkowy wówczas może wydawać opisane przez Ciebie dźwięki. Zbadaj również naciąg tego paska.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME