Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

SCANIA R 470 EURO4 2005r (EGR) czarna maz w p造nie ch這dzacym !!

doriideri 15 Cze 2014 22:47 4923 17
  • #1 15 Cze 2014 22:47
    doriideri
    Poziom 9  

    Witam, ni瞠j przedstawiam zdj璚ie mojego problemu w ww scani. Dodam 瞠 kolor oleju jest normalny jak i p造nu ch這dz帷ego niczego nie uby這 i nie przyby這 poza t czarna mazi kt鏎a osadzi豉 si w zbiorniczku.
    Prosz o jak捷 informacje czy kto si z tym spotka.
    Mam jeszcze jedno pytanie odno郾ie ci郾ienia oleju w tych autach na, zimnym silniku pokazuje 5,5 bara a na nagrzanym 1,5-1,7 bara, czy te warto軼i s poprawne ? SCANIA R 470 EURO4 2005r (EGR) czarna maz w p造nie ch這dzacym !!

    0 17
  • #2 19 Cze 2014 11:05
    kwantor
    Poziom 38  

    Ci郾ienia sa nieco niskie.
    Liczy si ci郾ienie podczas jazdy i np przy 1000 obr ma by minimum 2,5 bara, bo inaczej bedzie sygnalizowa awari EDC, ale tak d逝go wa貫k nie poci庵nie, ma by 4-4,5 bara w czasie normalnej jazdy, chc帷y spa spokojnie.
    Ma to ch這dnica oleju do roboty uszczelki lub uszczeli i ca豉 pokrywa do wymiany.

    0
  • #3 19 Cze 2014 18:32
    doriideri
    Poziom 9  

    dzi瘯i za odpowiedz,
    a wiesz mo瞠 co jest przyczyn w R-kach tego s豉bego ci郾ienia ? dodam ze auto ma ju 960 tys km. A odno郾ie tej sygnalizacji awarii EDC to jest to co si wy鈍ietla na pomara鎍zowo a p騧niej na czerwono (engine malfunction) ? to mog doda ze nigdy jeszcze mi nie wyskoczy豉 po za awari egr-u.
    Wymiana tych uszczelnie i pokrywy to jaka skomplikowana sprawa ? obejdzie si bez serwisu ? Moze s豉be ci郾ienie jest w jakim stopniu przyczyn w豉郾ie tej nie szczelno軼i ? z g鏎y dzi瘯uje za odpowiedz

    0
  • #4 20 Cze 2014 20:14
    kwantor
    Poziom 38  

    Naprawa nie jest trudna.
    Za ci郾ienie odpowiada pompa oleju i zu篡cie silnika, a 軼i郵ej wa逝, panewek- zw豉szcza wa趾a rozrz康u.
    Jak niskie ci郾ienie mo瞠 by przyczyn nieszczelno軼i.. pomy郵 troch, albo zostaw te tematy tym co je rozumiej.
    Wycieki z ch這dnicy oleju to jest praktycznie sta造 punkt w Scaniach, ale nie tylko.

    0
  • #5 29 Maj 2015 11:56
    doriideri
    Poziom 9  

    witam, mam takie jeszcze pytanie pisa貫m kolego ze do wymiany s uszczelki i pokrywa ch這dnicy oleju ( aluminiowa). Mechanik wymieni same uszczelki, i nagar znikn掖 lecz z pod obudowy niedaleko obsady filtra leje ciurkiem olej. Czy to mo瞠 by spowodowane nie wymienion pokryw ?? czy przy ka盥ej wymianie uszczelnie powinno si wymieni pokryw ?? z g鏎y dzi瘯uje za odpowiedz

    0
  • #6 01 Cze 2015 08:58
    scania3
    Poziom 11  

    Witam, u mnie po takiej wymienianie samych uszczelek by這 dobrze przez jedn tras... Po wymianie dekla i uszczelek wszystko wr鏂i這 do normy, no chyba 瞠 da貫 jaki tani zamiennik, polecam orygina ;) Spok鎩 na nast瘼ne kilkaset tysiecy km

    0
  • #7 01 Cze 2015 21:01
    kwantor
    Poziom 38  

    Dekiel ulega korozji i traci swoj p豉szczyzny przylgniowe. Trzeba wymieni.

    0
  • #8 24 Lut 2016 01:59
    tomcio23
    Poziom 10  

    kwantor nie prawda ! . po prostu byla modernizacja tego dekla i tyle . albo masz stary typ albo nowy . roznia sie uszczelkami. jak stary mozna sie zdecydowac na ten po modernizacji .

    0
  • #9 24 Lut 2016 09:08
    saron22
    Specjalista - Samochody Ci篹arowe

    tomcio23 napisa:
    kwantor nie prawda ! . po prostu byla modernizacja tego dekla i tyle . albo masz stary typ albo nowy . roznia sie uszczelkami. jak stary mozna sie zdecydowac na ten po modernizacji .


    Potwierdzam - by豉 modernizacja tego dekla. Po modernizacji cz瘰te problemy z olejem w p造nie tak cz瘰to nie wyst瘼owa造.

    0
  • #10 26 Lut 2016 20:35
    kwantor
    Poziom 38  

    Co potwierdzacie? zw豉szcza tomcio23 ?? Nie przypominam sobie o akcji serwisowej wymiany dekli na nowy typ z racji ich wady.. I co ma to do nieprawdy rzekomej o ubytkach i zniekszta販eniach spowodowanych korozj mi璠zykrystaliczn w newralgicznych cz窷ciach dekla, kt鏎y musi zosta wymieniony? Czy na nowy czy na stary typ, to nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia. Nie pisa貫m o rodzajach, nie kwestionowa貫m, 瞠 s, czy ich nie ma. Takie awarie dziej si w sprz皻ach leciwych, 8, 10 letnich. I nie rodzaj dekla by przyczyn, a czas. Co nie znaczy, 瞠 nowego typu nie jest lepszy, ale te weryfikacji mo積a dokona po kolejnych 8 czy 10 latach. :|

    0
  • #11 01 Kwi 2016 16:41
    tomcio23
    Poziom 10  

    kwantor przestan . akcji nie bylo bo kto przyjechal do serwisu na taka usterke wstawiali nowy typ dekla jak stary typ nie przepuszcal oleju nie ruszali tego. ale najciekawsze jak przyjechales po czesc mogles kupic obie wersje dekla. obie sa wspolzamienne miedzy soba. roznia sie uszczelka stara jest na plaska uszczelke ,zas w nowszym deklu jest frez na powierzchni styku na gumowa uszczelke przypominajaca o-ring wzdluz calej powierzchni docisku.zreszta wystarczylo spojrzec na sama konstrukcje dekla ze kostruktorzy wykazali sie sporym optymizmem i widac na pierwszy rzut oka, iz to bedzie z czasem przepuszczac olej tym bardziej ze do dekla wchodzi olej po cisnieniem nierzadko 5 atm a uszczelnione jest to zwykla uszczelka docisnieta srubami z czego najblizsza jest w odleglosci bodajze 3 cm od kanalu olejowego. zmiana uszczelki o przekroju okraglym z frezem w deklu raczej wyglada na ratowanie na szybko tej wady konstukcyjnej , bo przeciez w bloku nie sa w stanie dolozyc sruby ktora docisnela by mocniej dekiel przy kanale olejowym. kwantor mam sporo tych dekli oryginalnych starego typu i wszystkie wygladaja jak nowe . zreszta sam dekiel jest aluminiowy i nie wiem co by tam moglo skorodowac .po wymianie na nowszy typ nawet na produkcji chinskiej problemow nie bylo dotad i auto juz z tym nie wracalo

    0
  • #12 01 Kwi 2016 17:15
    szaman108
    Poziom 29  

    Powiadasz stara jest na p豉sk uszczelk . Jeste pewien?

    0
  • #14 02 Kwi 2016 00:53
    szaman108
    Poziom 29  

    No niestety nowa jest plaska.W za陰czniku dane.Co do wyciek闚,przeciek闚 oleju z ch這dnic to od tego druku si dopiero zaczyna zabawa.Ten temat ci庵nie si dalej do silnika z uk豉dem paliwowym XPI a dok豉dnie wadliwie wykonanych pokryw,kt鏎e mo積a samemu ,,naprawi" a dok豉dnie skorygowa nie dok豉dn odr鏏k pokrywy.

    0
  • #15 02 Kwi 2016 09:10
    saron22
    Specjalista - Samochody Ci篹arowe

    tomcio23 napisa:
    tak nowa ma frez


    Wszystko jest tak jak piszesz ale z uszczelkami jest dok豉dnie na odwr鏒. Stary typ ma uszczelk typu oring a nowy typ to p豉ska metalowa uszczelka i dlatego trzeba zmieni pokryw na tak kt鏎a nie ma wyfrezowanego zag喚bienia na na oring.

    0
  • #16 19 Lut 2018 21:08
    Chavez
    Poziom 14  

    szaman108 napisa:
    dok豉dnie wadliwie wykonanych pokryw,kt鏎e mo積a samemu ,,naprawi" a dok豉dnie skorygowa nie dok豉dn odr鏏k pokrywy


    M鏬豚y to rozwin望?

    0
  • #17 19 Lut 2018 22:24
    szaman108
    Poziom 29  

    To dotyczy nowych silnik闚 z uk豉dem paliwowym XPI.W silnikach starszej generacji wymienia sie pokryw wraz z uszczelk na nowy model.W starych typach by這 jeszcze kilka modyfikacji wszystko jest uzale積ione od roku produkcji a dok豉dnie od numer闚 nadwozi.

    0
  • #18 04 Sty 2019 20:30
    Zbyszu138
    Poziom 10  

    A jak to jest z tym XPI ?bo mi wlasnie pokazal sie taki sam objaw jak u kolegi wyzej, tyle,ze ja mam wlasnie xpi , czarna ma w zbiorniczku.

    0