Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel corsa c Z12xe - wałek rozrządu i dzwigenka popychacza - wżery

16 Cze 2014 06:08 15609 38
  • Poziom 23  
    Cześć.
    Mam taki przypadek. Zdjąłem pokrywę zaworów i zobaczyłem że na krzywkach wałków rozrządu oraz mocniej na dźwigience popychacza mam takie dość mocno widoczne wżery, jakby rdzy.
    Pytanie, skąd to mogło się wziąć, czy mogę to tak zostawić lub co z tym w ogóle zrobić?

    Druga sprawa, to czy po zdjęciu łańcuch rozrządu mogę ocenić jego stan? Cała sprawa polega na tym że słychać było jakby któreś łożysko, czy to w pompie wody, czy napinacza paska wielorowkowego było uszkodzone. Ktoś na forum napisał że to może być napinacz ślizgacz rozrządu. A ten dziwny szmer jest słyszalny po uruchomieniu a jak się rozgrzeje to ucicha. Możecie coś doradzić?
    Poniżej zdjęcia tego wszystkiego.

    opel corsa c Z12xe - wałek rozrządu i dzwigenka popychacza - wżery


    opel corsa c Z12xe - wałek rozrządu i dzwigenka popychacza - wżery

    opel corsa c Z12xe - wałek rozrządu i dzwigenka popychacza - wżery
  • Poziom 27  
    Trzeba było zdjąć pasek i słuchać. Załóż pokrywkę i odpal bez paska. Po mojemu wygląda to tak jakby auto długo stało. Dźwigienki do wymiany, wałki nie wiem, nie widać zbyt dobrze na fotkach.
  • Poziom 23  
    Tak zrobiłem jak mówisz. dzieje się to jednak tak szybko że ciężko coś stwierdzić. Chodzi mi o to że ten dziwny hałas jest tylko przez chwilę po odpaleniu.

    Pytanie czy można wymienić dźwigienki poprzez odchylenie wałka a bez ściągania wałka poprzez jego odchylenie, albo jeszcze inaczej, czy można z tym tak jeździć? Ewentualnie czy wymiana jest pilna?
  • Poziom 27  
    Ja bym nie ryzykował. Wiadomo, że lepiej nie będzie, tylko gorzej.
  • Poziom 23  
    Proszę powiedz mi jeszcze od czego to mogło się stać? Krzywki są przecież w oleju i nawet jak długo stał to jakaś warstwa ochronna jest, a to się stało punktowo?

    Dodatkowe pytanie, jak smarowane są krzywki? Nie widzę żadnych kanałów olejowych na krzywki.
  • Poziom 27  
    Mgłą olejową z odmy i rozbryzgowo od wałków. Odpal bez pokrywki to zobaczysz. He, he. Wilgoć w silniku jest, to normalne. Szczególnie zimą przy niewielkich przebiegach, a jak jest LPG to już całkiem...
  • Poziom 23  
    rozumiem że masz na myśli że auto mogło jeździć na małych przebiegach i wilgoć się skraplała na rozrządzie i stąd o się mogło pojawić? dobrze rozumiem?
  • Poziom 12  
    Normalne w tym silniku. Widoczne chociaż niezbyt dręczące ślady zacierania na krzywkach. Na "rolkach" wżery ale ja nie twierdzę, że to od wilgoci. Jeździć tak można, pytanie tylko ile tak pojeździsz ;) Szmarowania brakło, olej ugrzany ponad normę. Czyli norma w tym przypadku;)
  • Poziom 23  
    Piszesz (pytasz) ile pojeżdżę. A co się może stać? Czy masz też na myśli to że taka jest niefortunna konstrukcja tego silnika? Da radę wymienić to "od góry" czyli nie demontując całego rozrządu?
  • Poziom 12  
    Robisz dla siebie czy że tak powiem w świat? Co się może stać - ano tylko tyle że przyspieszone zużycie. Ja bym nie potrafił bez wyciągania wałków ale ja jestem starej daty. Na dodatek jestem idealistą ;)
  • Poziom 23  
    Dla siebie. Oczywiście że demontuje pokrywy łożysk wałka, ale czy uda się tak zdjąć łańcuch aby nie demontować bocznej pokrywy rozrządu. W tym sensie pisałem.
  • Poziom 12  
    Łańcuch pewnie że ściągniesz. No ale skoro dla siebie to chyba nie unikniesz ściągania wszystkich osłon. Bo ślizgi na 99 procent i tak będą do wymiany.
  • Poziom 23  
    Ślizgi czyli dźwigienki, tak?

    Rano odkręciłem pokrywy łożysk wałka, przy odrobinie wprawy da się wyjąć dźwigienki bo wałem można lekko uchylić w bok.

    Masz jakiś pomysł skąd tam tyle nagaru olejowego na śrubach i innych elementach?
    Olej syntetyk pełny. Zaglądałem do innej Corsy 1.0 która jest eksploatowana na półsyntetycznym a był lany nawet minerał i nie ma takiego nagaru jak tu.

    PS. Jeszcze coś sobie przypomniałem. Tego nie umiem sobie wytłumaczyć, ale pokrywy łożysk wałka były przykręcone śrubami, które w ogóle nie trzymały momentu dokręcania.
  • Poziom 12  
    Ślizgi czyli "prowadnice łańcucha". Nagar jak piszesz (ja tam akurat nagaru nie widzę), no ten nalot czy jak to zwać to typowe dla tych silników. Typowe dla silników ugrzanych, kręconych po obrotach na maksa. Bo inaczej to jakoś nie chce jechać;)
    Nie trzymały bo pewnie już ktoś grzebał i dociągał aż trzeszczało;)
    To Twój samochód, użytkowałeś to auto na bieżąco czy jakaś przybłęda?
  • Poziom 36  
    Rozbierz tak jak powinno być to rozebrane , przy okazji obejrzysz i ocenisz zniszczenia pompy oleju , bo wygląda że to pierwotna usterka , reszta to skutki . Skutki wcześniejszego partactwa warsztatowego gdzie uzupełniano olej przy "wymianie". Same pompy też nie grzeszą trwałością .
  • Poziom 23  
    Nie zajmuję się naprawą w warsztacie, samochód mój. Nigdy nie zaglądałem w nim po pokrywę aż do teraz.
    Te śruby nie miały oznak jakiejś roboty wcześniejszej, zresztą nawet śruby pokrywy wyglądały tak jakby nigdy ich nikt nie odkręcał. Więc może to efekt "samo poluzowania" ciężko się domyślić a wątpię że w warsztacie lub w fabryce ktoś słabo dokręcił.
    Pisząc nagar miałem na myśli te złogi oleju na śrubach.

    jurekk55 domyślam się że wiesz o co tu chodzi, lecz mi jest ciężko domyślić się co Ty masz na myśli. Możesz mi napisać co myślisz pisząc o tej pompie oleju, o co z nią chodzi. co to jest jej pierwotna usterka? mogę pompę sprawdzić mierząc ciśnienie oleju?

    Przy okazji, na zdjęciu jest dół głowicy. Którędy leci olej do popychaczy i całej głowicy?

    opel corsa c Z12xe - wałek rozrządu i dzwigenka popychacza - wżery
  • Poziom 12  
    Chcesz sowiecką serwisówkę? Bo słowami pisać którędy to jak malować sufity rzęsami. :D Daj znać na PW no i daj mi czas. Na bank gdzieś ją mam. Tylko gdzie, niestety pod tym względem jestem wybitnym bałaganiarzem. :D

    A propos, torx i dobra nasadka to zawsze wygląd jak nowy;) opel corsa c Z12xe - wałek rozrządu i dzwigenka popychacza - wżery

    To to, reszta to odprowadzenia. Najzwyczajniej to ma być w kąpieli olejowej.
  • Poziom 36  
    slawek55 napisał:
    Możesz mi napisać co myślisz pisząc o tej pompie oleju, o co z nią chodzi. co to jest jej pierwotna usterka? mogę pompę sprawdzić mierząc ciśnienie oleju?


    I tak musiałbyś zdemontować więcej niż do tej pory rozebrałeś , poza tym net nie zastąpi oka doświadczonego mechaniora , to co opisałeś pasuje do problemów z podawaniem oleju w układ . Nie będę się wymądrzał co jest pierwotną usterką a co wtórnymi , niedopilnowanie wymiany łańcucha , czy uszkodzenie (luzy pompy oleju), zestarzały olej , rozrzedzony paliwem ? Bez warsztatu w/g mnie się nie obejdzie , bez urazy.
  • Poziom 12  
    Obejdzie się. Gość jest kulturalny i ma jakąś tam wiedzę. Przy natłoku tych ćwoków z UK, co gówno w Polsce potrafili i nam tam robią ciekawą reklamę, to zapytanie jest całkiem ciekawe. Bo przynajmniej dla mnie szczere.
  • Poziom 23  
    opel corsa c Z12xe - wałek rozrządu i dzwigenka popychacza - wżery

    Umie mi ktoś powiedzieć czy różnią się te dźwigienki. Zniszczone to moje wymontowane a te dobre to niby do Corsy c 1.2, ale jakoś mi to nie pasuje aby było to to samo. Jak myślicie można je wstawić?
  • Poziom 12  
    Odczytaj ten numer z nowej, na zdjęciu nie widać dokładnie. To INA, po tym się powinno dojść. Ale optycznie to na 99% nie te.
  • Poziom 23  
    Co ciekawe one pasują idealnie. Nr na tym nie ma. Tak jest tylko wybite coś 13, 04, 39. Takie pojedyncze numery. Jedynie co się różnią to te są o 1mm szersze.
  • Poziom 12  
    Takie miałeś stare?

    opel corsa c Z12xe - wałek rozrządu i dzwigenka popychacza - wżery

    Nie obraź się ale na zdjęciu to nic nie widać. No może prócz zaawansowanych wżerów zmęczeniowych na rolkach.
  • Poziom 23  
    opel corsa c Z12xe - wałek rozrządu i dzwigenka popychacza - wżery

    opel corsa c Z12xe - wałek rozrządu i dzwigenka popychacza - wżery

    Teraz może lepiej. Tamto było robione telefonem w garażu.
    Nie obrażam się, masz rację kiepskie było.

    Obie dźwigienki mają takie same wymiary poza tą szerokością.

    Przy okazji. Większość zdejmując podporę silnika podkłada pod miskę lewarek. Pytanie, czy można zawiesić silnik za ucho d strony rozrządu? Nie wiem gdzie ma środek ciężkości silnik, ale dla mnie to było by wygodniejsze, tylko czy mi nie poleci do tyłu?
  • Poziom 12  
    Jak dla mnie to nie jest od tego silnika. Środek ciężkości to trochę na wyrost, opadnie Ci tam, gdzie odkręciłeś poduchę. Podkłada bo tak jest szybciej i praktyczniej, nic nie blokuje roboty od góry. Wbrew pozorom tak jest łatwiej i bezpieczniej, pod warunkiem że tam chociaż kawałek dechy pod miskę dano. Jak to chcesz zawiesić?
  • Admin grupy Samochody
    Możesz zawiesić za ucho. Nic nie poleci.
  • Poziom 23  
    Słuchajcie mam jeszcze jedno pytanie. Już jednego z Was o to pytałem, ale byłem dzisiaj w sklepie i juz sam nie wiem o co tu chodzi.
    Z podliczeń części wychodzi że taki komplet rozrządu, łańcuch uszczelki itd kosztuje około 760zł. natomiast na allegro zestaw firmy BGA kosztuje ok. 350.
    Zobaczcie że jest to cena dwukrotnie niższa. Panie czy jest to okupione jakością.
    Też nie chciałbym wstawiać czegoś złego jakościowo ale ta cena...

    Możecie powiedzieć czy interesować sie tym zestaw. BGA
  • Poziom 36  
    Co z realną gwarancją na podzespoły ?
  • Poziom 12  
    Nie wiem co to jest ale widzę, że to cer motor sprzedaje. Mam z nimi nikłe doświadczenie ale raczej w jakiś typowy szajs by się nie pchali.
    Źadnego silikonu nie dawaj. Nie ma takiej potrzeby. No chyba, że widzisz jakiś problem z przyleganiem. Idealnie odtłuszczone i z wielkim umiarem Dirko albo O-Sil.
  • Poziom 22  
    Rozrząd tylko kpl. wraz z kółkami, jaki olej był w silniku ? chodzi o markę oleju.