Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

NISSAN MAXIMA załączanie pompy ABS.

luda2 16 Jun 2014 09:58 3078 25
  • #1
    luda2
    Level 9  
    Problem z załączaniem pompy ABS.
    Witam. Ostatnia nadzieja. Może ktoś z was to przeczyta i mi pomoze!

    Moja historia się zaczęła rok temu. Wymieniałam tarcze i klocki w Nissan Maxima 3,5 SE 2005 rok. Po wymianie zaczęło coś chrobotać w kołach. Stwierdzili że za szybko jeżdzę, co było dla mnie chore, bo to nie jest auto wyścigowe, a po za tym, jest przystosowane do dużej mocy. Coś tam pogrzebali, i stwierdzili że jednak przypaliłam tarcze, ale za nim to stwierdzili włączyła mi się "choinka" w samochodzie. Kontrolka ABS, TCS, SLEEP I BRAKE. Powiedzieli, że to przez to że mam zniszczone tarcze. Oczywiście, ja się nie znam i uwierzyłam. Pojechałam na przetaczanie tarcz. Przetoczyli, ale kontrolki nie znikły. Okazało się że mam trzasnięty czujnik ABS, wymieniłam, ale kontrolki dalej są. Znowu kolejni mechanicy, stwierdzono, że padła mi pompa ABS, musiałam sprowadzić z USA, kupa kasy. Wymienili ale w ten sam dzień tak zaczęło chrobotać, że myslałam że auto mi się rozpadnie na pół, wróciłam, stwierdzili że za wrażliwy abs. Znowu rozkręcanie-skręcanie, oddali samochod, 5 dni pojezdzilam i najpierw było chrobotanie a potem w ogóle znowu zapalila sie "choinka", wszystkie kontrolki z powrotem akurat na Wigilie. Znowu wjazd na warsztat, no i odpowiedź była jak wyrok. Maja za mało kompetencji i nie wiedzą co to jest ( trwało to 4 miesiące) i mnostwo pieniędzy), opadły mi ręce, ale natrafiłam ponoć na najlepszego elektryka, i znowu pojawiła się nadzieja. Przyjął mnie, powiedział że nie ma rzeczy niemożliwych, no ludzie, nadzieja matką głupich. Auto stało 2 tygodnie, ale ponoć się udało. Musiałam dowieźć starą pompę, żeby odczytać oprogramowanie, załatwiłam to, więc w obłokach odebrałam auto, za które znowu mnie skasowali :) ale nie doczekała się Maximka nawet wieczoru, znowu zaczęło chrobotać. Telefon do elektryka, stwierdził że być może to są jakieś pozostałości albo jescze resztki powietrza, bo układ był zapowietrzony. Trzeba zatrzymać się i mocno ponaciskać hamulec i dalej jechać. Na kontrole po 1000 km, więc tak uczyniłam, ale niestety, na jakims 800 kilometrze, chrobotało znowu tak, że własnych myśli nie słyszałam, a potem, zapaliła się "choinka" i przestało czyli samochod po raz kolejny odrzucił pompę, znowu warszatat, znowu popalone serenoidy, już wiem nawet jak sie nazywa:) i znowu auto na 3 tygodnie w warsztacie. Okazało się że problem leży głębiej. Trzeba było wymienić piastę. Wymieniona została, auto oddane. I co? 2 dni cieszyłam się jak szalona że wreszcie koniec historii, ale nie. Zaczęło się znowu załączanie pompy, cykanie w kole i oczywiscie chrobotanie. Wiem, że tego tam już nie zrobią, bo gdyby mieli zrobić, to by zrobili. Sprawdzali na potężnym komputerze pierścienie, koronki czy blisko czy daleko, łożyska, pompę, czujniki. Auto po prostu przeszło wszystkie możliwe kontrole i badania, i nic nie wykazuje. Jedynie co zauważyłam, że najwiecej słychać ten grzmot w aucie zimnym, a jak już się rozgrzeje, to ok, tylko delikatnie. A dwa dni nie słyszałam nic po odebraniu od mechanikow bo było gorąco więc auto było nagrzane, a teraz jest zimno i masakra jaki hałas. Ludzie, może ktoś mi pomoże, albo ktoś mi to naprawi. Dziękuje za kazdą informację! Zamieściłam również mój krzyk pomocy na innym portalu, ale czas mnie goni, więc może tu szybciej ktoś mi coś podpowie.
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Podgląd prędkości kół podczas jazdy jest potrzebny. Sterownik może widzieć niższą prędkość jakiegoś koła i już "profilaktycznie" włącza pompę mimo że pedał hamulca jest nie wciśnięty. Miałem ostatnio taki przypadek w Punto2. Błędów zero a pompa powyżej 20km/h buczała.Winna była piasta.
  • #3
    luda2
    Level 9  
    Piasta zostala wymieniona juz wczesniej. problem do teraz nie zniknal.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Auto jest do zrobienia, niemniej podawać tutaj diagnozę, to szaleństwo. Ważne dla Ciebie to, że jest związek z prędkościami widzianymi przez poszczególne czujniki, jak napisał Kolega wyżej, druga sprawa to rozmiar opon. Tu może tkwić problem.
  • #5
    luda2
    Level 9  
    Mam opony 18-ki i zimowe i letnie. mam je od dwoch sezonow. To jest trzeci. Zanim to sie stalo, jezdilam i na tych i na tych. Nic sie nie dzialo. Wiem, ze to jest cos z predkoscia, ale duzo opcji przerabialam i ja, i mechanicy i licze na to ze cos nowego sie dowiem tu. Moze jednak cos zostalo pominiete. Jutro z powrotem wracam do elektryka, co mi robil ostatnio. Ma spszet i oprogramowanie bardzo nowoczesne, i tez drapie sie w glowe. aha, to cykanie na poczatku to jest takie, jakby kartonik sie wsadza do kola roweru w szprychy. nasila sie jak kolo zaczyna sie krecic. i oczywiscie bije pedal chamulca jak jest chrobotanie po tym cykaniu. Ciekawostka jest taka, ze jak odpalam i cofam i hamuje, niema tego wszystkiego, a jak zaczynam jechac do przodu i hamuje, naprzyklad na progu to zaczyna sie najpierw cykanie, potem chrobot a potem dzwiek jakiegos zalaczania systemu.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Np. nie równa średnica kół, w skrócie różna prędkość widziana przez sterownik, interpretowana przez system TC jako poślizg. Albo i jeszcze co innego - żeby popalić solenoidy elektrozaworów to musi modulator wyć cały czas w trakcie jazdy.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Jak ma sprzęt to na fotel pasażera i dzida....
  • #8
    luda2
    Level 9  
    wlasnie cos wyje, tak jakby cos probowalo sie zalaczyc i brakuje mu sily, tak jaby stenka, ale przestaje razem z chrobotaniem i cykaniem, jak auto nabierze temperatury. jak tak robilo poprzednio, to po jakims krotkim czasie odrzucilo ta pompe, i zapalily sie wszystkie kontrolki z powrotem i byl spokoj z wszystkimi dzwiekami. pompa dziala w 100% byla sprawdzona.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Andrzeju, on to robil i w mojej obecnosci i sam, i na rozne sposoby i i cos tam z magnesami. O to chodzi ze juz wszystko bylo przerabiane. stad ten apel o pomoc, bo moze ktos juz sie spotkal z taka nie codzienna sytuacja.
  • #9
    wiesiek3d
    Level 29  
    Wymądrzać się nie będę, ale czy byłaś w ASO Nissana ? albo szukałaś kogoś kto specjalizuje się w japońcach ?
  • #10
    luda2
    Level 9  
    W aso Nissana powiedzieli mi ze nie wezma sie za robote bo pompa nie jest od nich. a u nich moge zamowic ale to kosztowalo 11 tys. zrobilo mi sie slabo. wlasnie ostatni elektryk specjalizuje sie w naprawach elektrycznych aut rowniez amerykanskich. I on ma taki program komputerowy szczegolowy, konkretnie do tego modelu. bo nie kazdy chce inwestowac w oprogramowanie do rzadko spotykanych modeli samochodow i do tego juz starszych. no i kuzwa nic mu nie wykazuje.
  • #11
    wiesiek3d
    Level 29  
    Wg tego co opisujesz to tak jak piszą koledzy, rozmiary kół różne lub koronki w piastach walnięte , inaczej ABS raczej się nie wzbudzi samoistnie.
    Wiem ze były sprawdzone ale czasami warto przejrzeć wszystko od nowa.
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    wiesiek3d wrote:
    Wg tego co opisujesz to tak jak piszą koledzy, rozmiary kół różne lub koronki w piastach walnięte , inaczej ABS raczej się nie wzbudzi samoistnie.

    To nie stricte ABS - ten się nie aktywuje bez wciśniętego pedału hamulca. To kontrola trakcji głupieje, widząc poślizg którego nie ma. Nic nie poradzi, bez wglądu w parametry widziane przez system.
  • #13
    luda2
    Level 9  
    Zgadza się. Chrobotanie i zalaczanie systemu dzieje się przy wyciskaniu hamulca i przy jeździe Do przodu. A cykanie o którym mowilam wczesniej włącza się przy rozpoczęciu ruchu i zaobserwowała ze zawsze po tym cykaniu wlacza się chrobotanie, bicie pedału i wycie zalaczania

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ale wszyscy mechanicy i elektrycy stwierdzili jednoznacznie ze to chrobotanie to na pewno załącza się abs
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Się aktywuje sam silnik pompy przynajmniej w Punto 2 .Dziwne ale prawdziwe.Prawe tylne koło oszukiwało i pompa była załączana mimo braku wciśniętego hamulca. Widocznie taki algorytm pracy abu system w przypadku naciśniecia hebla juz działał bezzwłoczne.
  • #15
    luda2
    Level 9  
    Czyli co? Musi zmienić algorytm? Ale w czym? W systemie pompy czy silnika?
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie, nie da się zmieniać żadnego algorytmu, kolega wyżej pisze bzdury. Tu ABS jest systemem WYKONAWCZYM kontroli trakcji. Jest też systemem informacji o prędkościach poszczególnych kół. Niech mechanik zobaczy, bo nie wiem, nie mam przed sobą dokumentacji, czy w aucie są czujniki przyspieszeń/przeciążenia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Do przejrzenia, także, jeśli jest czujnik skrętu. Ogólnie wszystko co odpowiada za trakcję auta.
  • #17
    luda2
    Level 9  
    Ok. Jutro po 10 tam bede. A jak Pan chce mogę podać vin. Przy skręcie podświetla mi się halogenem droga automatycznie. Nie wiem czy to świadczy o czujnikach skrętu :)
  • #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Świadczy, świadczy. Za Vin dziękuję, nie będę tak głęboko wnikał. Brak czasu.
  • #19
    luda2
    Level 9  
    Dziękuje bardzo!!! Jutro odezwę się co i jak!
  • #20
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie piszę bzdur tylko przykład działania na INNYM aucie.
  • #21
    luda2
    Level 9  
    Witam wszystkich! Wiec tak. Juz jestem po kolejnych badaniach. Jest jakis blad przesylu w calosci od systemu abs do pulpitu. I to nie wykazalo odrazu. przez 20 min byly odczytywane dane z samochodu. i po 15 minutach gdzies ujawnilo sie, ze BYL jakis blad w przekazie, a w chwili badania nic nie pokazywalo. Jakas masa nie styka prawdopodobnie. W poniedzialek beda szukac jaki kabelek daje bledne dane. Oby to juz byl koniec historii!
  • #22
    luda2
    Level 9  
    Witam. Niestety, temat nie bedzie zamkniety. Wszystko posprawdzane po raz kolejny. pan elektryk powiedzial, ze elektronicznie wszystko jest ok, i twierdzi ze to rdzen ukladu kierowniczego. MASAKRA. I nawet nie wie, kto mi moze to zrobic. Ale niema co liczyc ze to dostane w pl. Powieddzcie mi, czy maja te oznaki, opisywane wyzej z ukladem kierowniczym, skoro ten uklad jest mechaniczny? trace nadzieje
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Napisz powoli i z sensem, z tego co piszesz, nic nie zrozumiałem.
  • #24
    deesz
    Level 17  
    Jeszcze trzeba sprawdzić kalibracje koła kierownicy w ABS/VSC. Jeżeli nie jest na "0" do jazdy na wprost to pompa może się załączać w czasie jazdy.
  • #25
    luda2
    Level 9  
    Pawle, elektryk powiedzial, ze wedlug niego maglownica jest krzywa i jest luz na kole i dla tego przekazuje bledne dane na uklad kierowniczy i ESP nie widzi synchronizacji kierownicy z lewym kolem. A poniewaz, nikt w takim aucie jeszcze nie robil w okolicach regeneracji maglownicy, to dalej zostalam z problemem. ale ja w to nie wierze, co mowi, bo jak auto sie rozgrzeje to nic z tych dzwiekow sie nie dzieje. gdyby to byla sprawa mechaniczna, to by sie dzialo caly czas. ehhh
    deesz, kalibracja jest sprawdzona z 10 razy.
  • #26
    e2pl
    Level 1  
    identyczny problem z NISSAN QUEST - rocznik 2016, problem ze skutkiem negatywnym jest leczony prawie 2 lata, a kontrolki palą się nadal, trzy pompy ABS-u wymienione. Już nie wiem co dalej ????? ciekaw jestem jak skończyła się historia w NISSAN MAXIMA j.w. Pozdrawiam może ktoś mi pomoże !!!!