Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124 420HPi - Skrzynia Opticruise kody błędów e076 i e077

16 Cze 2014 18:41 2568 7
  • Poziom 10  
    Witam,

    Od kilku dni mam problem ze skrzynią opticruise. Pod wyłączeniu zapłonu kontrolki na desce rozdzielczej nadal się świecą, trzeba odczekać chwilę by wszystko zgasło. Występują zawsze dwa kody usterek - E076 i E077.

    Kod usterki 76

    Usterka
    EDC nie jest w stanie podać wiarygodnej wartości położenia pedału przyspieszenia.

    Przyczyna
    Jednostka sterująca otrzymała wiadomość z EDC przez obwód komunikacyjny (styki 20 i 38), wskazującą, że wartość z potencjometru czujnika położenia pedału przyspieszenia jest niewiarygodna.

    Uwagi
    Usterka obwodu komunikacyjnego jest nieprawdopodobna. W przeciwnym wypadku, jednostka sterująca wytworzyłaby inny kod usterki (kod 82 lub 83).

    Czynności zaradcze
    Sprawdź, czy jakiekolwiek kody usterek zostały zachowane w jednostce sterującej EDC.

    Kod usterki 77

    Usterka
    EDC nie jest w stanie podać wiarygodnej wartości aktualnej prędkości silnika.

    Przyczyna
    Jednostka sterująca otrzymała wiadomość z EDC przez obwód komunikacyjny (styki 20 i 38), wskazującą, że wartość z czujnika prędkości silnika jest niewiarygodna.

    Uwagi
    Usterka obwodu komunikacyjnego jest nieprawdopodobna. W przeciwnym wypadku, jednostka sterująca wytworzyłaby inny kod usterki (kod 82 lub 83).

    Czynności zaradcze
    Sprawdź, czy jakiekolwiek kody usterek zostały zachowane w jednostce sterującej EDC.

    Czy ktoś wie jaka może być przyczyna tego problemu? Od czego zacząć poszukiwania?

    Pozdrwaiam.
  • Poziom 31  
    Witam.
    mateuszbender napisał:
    Od czego zacząć poszukiwania?

    Myślę że od tego:
    mateuszbender napisał:
    Sprawdź, czy jakiekolwiek kody usterek zostały zachowane w jednostce sterującej EDC.
  • Poziom 10  
    Brak zachowanych kodów usterek w jednostce sterującej EDC - sprawdzone za pomocą Scania Diagnos zamontowanego w ciężarówce. Co mogę jeszcze sprawdzić?
  • Poziom 31  
    mateuszbender napisał:
    Brak zachowanych kodów usterek w jednostce sterującej EDC

    Odczytaj z innych systemów a szczególnie z COO o ile tam jest. A najlepiej podjedź gdzieś na diagnostykę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    mateuszbender napisał:
    Pod wyłączeniu zapłonu kontrolki na desce rozdzielczej nadal się świecą, trzeba odczekać chwilę by wszystko zgasło.

    Ta chwila jest taka sama czy są to różne odstępy czasowe ?

    Przekaźniki RP1 wyłącza się od razu po wyłączeniu stacyjki ?

    Co do kodów EDC:
    1.
    daro111 napisał:
    szczególnie z COO o ile tam jest


    2.
    Odłącz akumulatory na ok 15 min

    3.
    Zrób procedurę kasowania

    4.
    Spróbuj ponownie odczytać.
  • Poziom 10  
    ad. 1 Po przyciśnięciu i przytrzymaniu chwilkę COO nic nie ma
    ad. 2, 3, 4 dalej to samo

    Przekaźnik RP1 wyłącza się dopiero po zgaśnięciu lampek, nie po wyłączeniu zapłonu.

    Gdy jeżdżę po placu - często włączam i wyłączam zapłon wszystko jest OK, dopiero podczas długiej trasy błąd się pojawia. Wczoraj zauważyłem, jak wracałem z trasy to było dobrze i błąd się nie pojawiał. Czy ogólnie mam to związek z immobilaizerem? Bo czasami jest tak, że mi kluczyka nie wykrywa i pojawia się kłódka gdy chcę odpalić ciężarówkę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    RP1 wyłącza stacyjka więc albo skleja się właśnie on albo nie rozłącza stacyjka, jak się tak stanie wyjmij RP1 i zobacz jaki będzie efekt.
    Kody mogą być zapamiętane czasem tylko VCI je skasuje.
  • Poziom 10  
    Jak na razie wszystko jest OK. Wyczyściłem kody błędów, nie pojawiają się ponownie. Zobaczymy czy przy wyższych temperaturach problem będzie się pojawiał - czy przekaźnik sie nie skleja lub czy ze stacyjką coś jest nie tak.
    Dziękuję wszystkim za pomoc!