Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.8T AUM 2002 8l - Padające zegary, resetujące się radio i klimatyzacja.

kozi966 16 Cze 2014 21:56 4824 9
  • #1 16 Cze 2014 21:56
    kozi966
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

    Szanowni,

    Pojawiam się tutaj, z pewnym problemem. Mianowicie od pewnego czasu podczas jazdy "spadają" mi wskazówki w zegarach licznika, "resetuje" się radio i klimatyzacja po czym nagle wszystko wstaje.
    Generalnie nie byłoby w tym nic dziwnego, bo auto już swoje przejechało (delikatnie ponad 300 000 km).
    Moją ciekawość wzbudził jednak fakt, nie tyle padania samych zegarów co "resetowania się" radia.
    (Poczytałem trochę po różnych forach i podobnego problemu w sensie stricto, nie znalazłem.)
    Postanowiłem sprawdzić napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika, przy "pełnym" obciążeniu zasilania gdyż jakiś czas temu (w zimę) padł mi alternator i musiałem oddać go do naprawy/regeneracji. Kilka miesięcy temu (styczeń?) wymieniłem stary akumulator na nowy.

    Wyniki sprawują się następująco:
    Klimatyzacja z wiatrakiem włączona na maksimum, światła mijania, długie i awaryjne, radio oraz podgrzewanie szyb.

    1.Miernik uniwersalny:
    Audi A3 1.8T AUM 2002 8l - Padające zegary, resetujące się radio i klimatyzacja.
    2.Inna zabawka:
    Audi A3 1.8T AUM 2002 8l - Padające zegary, resetujące się radio i klimatyzacja.
    3.Interfejs OBD2 we współpracy z programem Torque:
    Audi A3 1.8T AUM 2002 8l - Padające zegary, resetujące się radio i klimatyzacja.

    Podobna sytuacja dzieje się podczas jazdy przy obrotach rzędu 2200-2400 (nawet przy 4000).
    Przy braku jakiegokolwiek obciążenia, napięcie oscyluje w granicach 13,8-14V.
    VAG nie pokazał żadnych błędów.

    Licznik oczywiście popłynął w siną dal do naprawy i wrócił, jest obecnie na gwarancji. Dostałem informację o wymianie dwóch scalaków oraz poprawie lutów oraz wymianie kilku elementów (głównie od wskazówek).

    Czy wyżej przedstawione usterki mogą być wynikiem uszkodzonego regulatora napięcia na alternatorze(który jutro zostanie wymieniony)? Czy może zacząć szukać innej przyczyny?

    0 9
  • Pomocny post
    #2 16 Cze 2014 22:20
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zobacz czy nie wypala ci się plytka z bezpiecznikami na akumulatorze.

    0
  • Pomocny post
    #3 16 Cze 2014 22:27
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód na klemę dodatnią. Wartość nie powinna przekroczyć 0.2 v . Dopiero wtedy wymieniamy regulator oczywiście wystrzegamy się tanich bo pewnie firma krzak i albo od razu będzie źle albo po kilku tygodniach robota od nowa.

    0
  • #4 16 Cze 2014 22:47
    kozi966
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

    domex32 napisał:
    Zobacz czy nie wypala ci się plytka z bezpiecznikami na akumulatorze.


    Wszystko w porządeczku. Żadnych śladów wypalenia, korozji, uszkodzenia, słabych styków, uszkodzonych gniazd bezpiecznikowych, zacisków przewodów.

    DziadzioMiecio napisał:
    Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód na klemę dodatnią. Wartość nie powinna przekroczyć 0.2 v . Dopiero wtedy wymieniamy regulator oczywiście wystrzegamy się tanich bo pewnie firma krzak i albo od razu będzie źle albo po kilku tygodniach robota od nowa.


    Napięcie pomiędzy obudową alternatora a ujemnym biegunem akumulatora mieści się w granicach 0,38-0,4 (Pomiar przy obciążeniu włączone światła plus nawiew), napięcie pomiędzy biegunem dodatnim akumulatora a zaciskiem dodatnim alternatora mieści się w granicach 0,15-0,2 (Pomiar przy obciążeniu włączone światła plus nawiew).

    Planowany regulator będzie firmy Bosh.

    0
  • #5 16 Cze 2014 23:04
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Ok regulator do wymiany ale sprawdź jeszcze po rozebraniu alternatora ślizgi na wirniku czy czasem nie są wytarte. Proponuje w nowym regulatorze nieco z piłować(zrobić fazy) krawędzie szczotek .

    0
  • #6 16 Cze 2014 23:15
    kozi966
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

    DziadzioMiecio napisał:
    Ok regulator do wymiany ale sprawdź jeszcze po rozebraniu alternatora ślizgi na wirniku czy czasem nie są wytarte. Proponuje w nowym regulatorze nieco z piłować(zrobić fazy) krawędzie szczotek .

    Dzięki za radę!
    Jutro widzę się z mechanikiem. Dam znać jak wyszło.

    //17.06.2014
    Słabo wykonane połączenie w regulatorze.....
    Audi A3 1.8T AUM 2002 8l - Padające zegary, resetujące się radio i klimatyzacja.
    Napięcie przy obciążeniu:
    Audi A3 1.8T AUM 2002 8l - Padające zegary, resetujące się radio i klimatyzacja.
    Ślizgi:
    Audi A3 1.8T AUM 2002 8l - Padające zegary, resetujące się radio i klimatyzacja.

    Jednak to nadal nie rozwiązuje sprawy. O ile same zegary już nie spadają o tyle.. wykres napięcia w czasie wariuje jak oszalały Od 14,6V do 11,2V (przy włączeniu wszystkiego w aucie lokalne minimum potrafi osiągnąć nawet 10,6V) - nie mają znaczenia obroty 850 czy 5000.


    Pojawia się kolejne pytanie: czy może to być wina samego alternatora (słabej wydajności prądowej)? czy szukać dalej...?

    1
  • #7 17 Cze 2014 22:32
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Tylko co zrobił mechanik wymienił regulator jesli tak to na jakiej firmy ślizgi wyglądają jak nowe . Czy alternator został przetestowany poza samochodem.

    1
  • #8 17 Cze 2014 22:56
    kozi966
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

    DziadzioMiecio napisał:
    Tylko co zrobił mechanik wymienił regulator jesli tak to na jakiej firmy ślizgi wyglądają jak nowe . Czy alternator został przetestowany poza samochodem.


    Rola mechanika ograniczyła się do wymiany jedynie regulatora. Nic poza to.
    Wbrew mojemu przekonaniu nowy regulator to: 109 917 756 topran.
    Niestety nie miałem możliwości testu alternatora poza autem.

    1
  • #9 18 Cze 2014 07:36
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Na początek załóż bosch albo hello, topran w tym wypadku jest całkowicie nie adekwatnym rozwiązaniem.

    1
  • #10 18 Cze 2014 21:50
    kozi966
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

    Sytuacja na razie opanowana.
    Wyczyściłem wszystkie połączenia w zaciskach śrubowych na obwodzie zasilania (część była pokryta rdzą).
    Obecnie sytuacja na wolnych obrotach, przy włączonych światłach i klimie, ma się tak: 13,7V (prosta linia napięcia w czasie). Bez obciążenia: 14,1V.
    Wydaje się, że regulator się "dotarł".

    Dla potomnych dodaję:

    Problemem ostatecznie okazał się "nowy" regenerowany alternator.
    Wymiana alternatora na oryginalny, nieregenerowany oraz naładowanie akumulatora do pełna poprawiła sytuację.
    Napięcia przy obciążeniu (pełnym) w trakcie jazdy nie spadają poniżej 14V (średnia 14,1V).
    Na biegu jałowym, przy braku wyjątkowego obciążenia (radio) napięcie osiąga wartość ok. 14,5V
    Przebieg to praktycznie linia prosta.

    1
  Szukaj w 5mln produktów